• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Billån, bättrat mitt score och vill låna

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
361
Poäng
477
Faktiskt inte, börjar få lite smått panik :( Vad jag ser i UC omfrågekopian som kom så har 9 banker kollat mig.

Då kan det dessvärre vara så att det är din inkomst som ställer till det. Surt. :(

Kommer du öka inkomsten när du börjar jobba? För visst var det så att du skulle börja jobba halvtid i höst?
 

Nevadamojave

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
16 Juli 2018
Meddelanden
70
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
Då kan det dessvärre vara så att det är din inkomst som ställer till det. Surt. :(

Kommer du öka inkomsten när du börjar jobba? För visst var det så att du skulle börja jobba halvtid i höst?

Misstänker också att det kan vara så.. :( Dock så skrev jag med bostadstillägget i ansökan vilket jag kanske inte skulle göra.

Ja jag får min sista ersättning i oktober, sen är det 0 taxerat om jag inte får jobb. Med andra ord så kommer jag börja jobba i okt så jag får lön i nov men vet inte hur jag ska ta mig till jobbet, har 4 mil till närmsta stad och bussarna går skit..
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 525
Mottagna reaktioner
12 903
Poäng
9 787
Misstänker också att det kan vara så.. :( Dock så skrev jag med bostadstillägget i ansökan vilket jag kanske inte skulle göra.

Ja jag får min sista ersättning i oktober, sen är det 0 taxerat om jag inte får jobb. Med andra ord så kommer jag börja jobba i okt så jag får lön i nov men vet inte hur jag ska ta mig till jobbet, har 4 mil till närmsta stad och bussarna går skit..

Bostadstillägg är ett bidrag och inte inkomst, syns inte på deklarationen
 

Nevadamojave

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
16 Juli 2018
Meddelanden
70
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
Det måste du fråga bankerna om. En avvikande inkomst kan vara en grund
Vågar man ansöka igen på t.ex Advisa? Med rätt inkomst såklart. Kreditbetyget höjdes lite grann men är fortfarande på "Bra"

Funderar också på om det kan vara lättare att beviljas om jag väljer längre återbetalningstid?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 525
Mottagna reaktioner
12 903
Poäng
9 787
Vågar man ansöka igen på t.ex Advisa? Med rätt inkomst såklart. Kreditbetyget höjdes lite grann men är fortfarande på "Bra"

Funderar också på om det kan vara lättare att beviljas om jag väljer längre återbetalningstid?

Det är i princip samma banker som svarar.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 870
Mottagna reaktioner
1 866
Poäng
1 277
Prova direkt hos en bilhandlare? Om du har nerver att ta ett avslag face-to-face.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp