• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Billån med dåligt Uc

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Svårt att tro? Vilket då om man får fråga. Kanske om den personen har typ sjukt bra lön. Typ minst 600k
Det spelar ingen större roll vad du tror I det här sammanhanget. Det beviljades i alla fall med skuldsaldo på några hundra tusen.
Vet inte vilken lön personen hade då men ned tanke på vad det jobbades med var det inte över 30k i alla fall.
Edit: volvofinans
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
491
Mottagna reaktioner
104
Poäng
307
Det spelar ingen större roll vad du tror I det här sammanhanget. Det beviljades i alla fall med skuldsaldo på några hundra tusen.
Vet inte vilken lön personen hade då men ned tanke på vad det jobbades med var det inte över 30k i alla fall.
Edit: volvofinans
Låter mycket märkligt. Dom ser skillnad på folk och folk då? Finns dom med betydligt bättre förutsättningar som blir nekade där.

Ja ibland förstår man inte sig på dessa låneföretag.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Låter mycket märkligt. Dom ser skillnad på folk och folk då? Finns dom med betydligt bättre förutsättningar som blir nekade där.

Ja ibland förstår man inte sig på dessa låneföretag.

Ja det antar jag att dom gör på något vis..
Kanske hade bra övertalningsförmånga eller stor andel kontant/inbyte. Eller om datorn strulade. Vet inte hur det gick till.
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
491
Mottagna reaktioner
104
Poäng
307
Ja det antar jag att dom gör på något vis..
Kanske hade bra övertalningsförmånga eller stor andel kontant/inbyte. Eller om datorn strulade. Vet inte hur det gick till.

Så kan det vara. Kanske större del kontantinsats, borde ju göra skillnad tycker man. Vi säger att dom betala 50% kontant så borde ju ett billån på resterande vara ganska enkelt att få
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Så kan det vara. Kanske större del kontantinsats, borde ju göra skillnad tycker man. Vi säger att dom betala 50% kontant så borde ju ett billån på resterande vara ganska enkelt att få
Jag vet inte som sagt. Det borde varit svårt att spara ihop några enorma summor när man haft löneutmätning i 10år.
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Vad tror ni man har för chanser med 1 anmärkning som är 15mån gammal? Har man chans till något bra lån då? 2FF och lön på 350k, 2k underskott.
Beror på hur mycket du vill låna. Jag har fått lån med liknande förutsättningar. Leasade min bil med anmärkningar.
 

Ensam021

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
5 April 2022
Meddelanden
355
Mottagna reaktioner
34
Poäng
157
Jag skrev ju i början att jag misskött min ekonomi I flera år och jag vet att jag har många anmärkningar. Har börjat få iordning på min ekonomi och skulle så småningom behöva ett "billån" och just därför frågade jag vilket uc som kan tros bli beviljat och om någon har en liten aning om hur mycket uc sänks för varje anmärkning som försvinner.
Jag har läst väldigt mycket i detta forum och tycker väldigt många får bra svar och tips Tråkigt att själv få halvotrevligt svar.
Fick du bil lån ?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Hej. Ja det fick jag genom lendo. Hög ränta, men jag betalar av det med betydligt högre avbetalningar i månaden än vad som "krävs" Så tacksam att ha en bil som fungerar.
Då har du inte fått ett billån utan ett vanligt blancolån.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp