• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Billån wasa kredit chanser

Harlock

Aktiv medlem
Poäng: 37
Blev medlem
22 Juli 2019
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
10
Poäng
37
Hej!

Ny här på forumet. Jag funderar på ny bil. Jag har läst en del trådar om billån men skulle vilja ha lite "ny" info och vad ni tror till chans på ett billån för mig.
Förutsättningar på UC: inkomst 430k, blanco 230k, Kreditkort 120k och inget utnyttjat av det. 4FF, UC 1.26%.
Bil: 100-120K, kan lägga 30-35k kontant.

Bilen jag kollar på just nu är det wasa kredit som gäller för billån och det är just nu wasa kredit jag undrar över hur hårda dom är. kostar 120k. Vilket ger ett lån på ca90K. Tror ni som har erfarenhet att jag kan få det lånet? Vill inte dra på mig mer FF i onödan :p

Kan också tillägga att 2 FF försvinner i augusti. Bättre att vänta tills dom försvinner?

/Mattias
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Harlock

Aktiv medlem
Poäng: 37
Blev medlem
22 Juli 2019
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
10
Poäng
37
Kan tillägga att jag drog på mig en FF i "onödan" då jag "testade"att köpa bil och fick en FF till.... Så jäkla dumt. Gick från 0.9-1.26 på uc då.... Tänker att om jag väntar ut dom 2 FF som går ut 8/8 och 20/8 så hamnar jag under 0.9 på UC...
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 529
Mottagna reaktioner
12 907
Poäng
9 787
Fick du avslag på testet..?
 

Harlock

Aktiv medlem
Poäng: 37
Blev medlem
22 Juli 2019
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
10
Poäng
37
Nej det gick igenom. Dock var det online med dnb och med 0.9 i score.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 529
Mottagna reaktioner
12 907
Poäng
9 787
billån online? Aldrig sett, men jag lånar inte till bil så jätteofta. Köp den bilen annars? :)
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
varför skulle du inte få lånet? du har ju bra kreditbetyg.
vad ger Wasa för ränta? ta det på ett blancolån istället annars
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 529
Mottagna reaktioner
12 907
Poäng
9 787
varför skulle du inte få lånet? du har ju bra kreditbetyg.
vad ger Wasa för ränta? ta det på ett blancolån istället annars

Googlade lite och hittade 4.45 i ränta för wasa billån.
 

Harlock

Aktiv medlem
Poäng: 37
Blev medlem
22 Juli 2019
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
10
Poäng
37
Haha, jag var väl inte helt nykter när jag "testade". Tänkte att jag kan testa online först för att slippa skämmas hos bilhandlaren om det blir avslag.

Sen insåg jag dagen efter att det var dumt eftersom jag drog på mig en FF till och hamnade i ett sämre läge... plus att jag insåg att jag behöver större bil än den jag ansökte lån på.

Angående att köpa bil online så kan man köpa och ansöka om lån online hos Jonsson bil i Örebro på deras hemsida och genom deras annonser på blocket.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 529
Mottagna reaktioner
12 907
Poäng
9 787
Haha, jag var väl inte helt nykter när jag "testade". Tänkte att jag kan testa online först för att slippa skämmas hos bilhandlaren om det blir avslag.

Sen insåg jag dagen efter att det var dumt eftersom jag drog på mig en FF till och hamnade i ett sämre läge... plus att jag insåg att jag behöver större bil än den jag ansökte lån på.

Angående att köpa bil online så kan man köpa och ansöka om lån online hos Jonsson bil i Örebro på deras hemsida och genom deras annonser på blocket.

Köpa bil lite lagom salongs för att bräcka polarna. Är annat än att kånka hem någon kona från ett vägarbete för att vara tuff..:cool:
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Köpa bil lite lagom salongs för att bräcka polarna. Är annat än att kånka hem någon kona från ett vägarbete för att vara tuff..:cool:
haha, jag har också bjudit hem en bil på fyllan på Tradera, bjöd bara för att höja priset men trodde att någon annan skulle bjuda över men det gjorde ingen.

bjöd hem några gamla högtalare på över 40kg styck, rejält stora en annan gång på fyllan
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp