• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Billån

sarkostik

Kunnig medlem
Poäng: 246
Blev medlem
14 Juli 2023
Meddelanden
254
Mottagna reaktioner
86
Poäng
246
Har lyckats få finansiering på 68k via Nordea Finans. Bilen kostade då 85k (har ej lånet kvar idag) Räntan var från 3,75% och idag hade den varit 7,5% Uppläggningsavgiften var 700 vilket sabbade den effektiva räntan, ingen avi-avgift med e-faktura som tur var.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 140
Poäng
4 147
Dyra billån men jag blev chockad idag över skatten på nya bilar. Jag måste ha en bil efter min sanering då det är ohållbart att vara utan pga jobbet. Kollat på leasingbil bla men jisses vilken skatt det blir.
Malus.
 

T-bag

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
18 Januari 2022
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Dyra billån men jag blev chockad idag över skatten på nya bilar. Jag måste ha en bil efter min sanering då det är ohållbart att vara utan pga jobbet. Kollat på leasingbil bla men jisses vilken skatt det blir.
Malus.
Nä bilskatterna på de nya är inte roliga... :rolleyes: Du har inte råd att köpa en istället för att leasa då?
 

T-bag

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
18 Januari 2022
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Har lyckats få finansiering på 68k via Nordea Finans. Bilen kostade då 85k (har ej lånet kvar idag) Räntan var från 3,75% och idag hade den varit 7,5% Uppläggningsavgiften var 700 vilket sabbade den effektiva räntan, ingen avi-avgift med e-faktura som tur var.
Hur längesen var detta då?
 

T-bag

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
18 Januari 2022
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Ja, det är ju ett sätt att få folk att belåna sig mer än vad de egentligen önskar. Bilaffärer är sällan några investeringar men jag hade under en period en amerikansk muskelbil som jag köpte ny. Hade bilen i 4 år och på dessa år föll den bara 50 000 kr i värde!
Det var inte dåligt ju!
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 140
Poäng
4 147
Nä bilskatterna på de nya är inte roliga... :rolleyes: Du har inte råd att köpa en istället för att leasa då?
Avslutar min skuldsanering nu i november så nej jag har inte pengar att lägga på en bra bil. Har varit utan bil sedan i maj och det är ohållbart att cykla hem en timme mitt i natten.
 

Tomtom72

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
23 April 2023
Meddelanden
441
Mottagna reaktioner
236
Poäng
407
Det blir ju inte lägre skatt för att man köper en ny bil.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Dyra billån men jag blev chockad idag över skatten på nya bilar. Jag måste ha en bil efter min sanering då det är ohållbart att vara utan pga jobbet. Kollat på leasingbil bla men jisses vilken skatt det blir.
Malus.
Satsa på en miljöbil…hybrid ?! Då kommer du ner gällande bilskatten…
Har du kollat på carplus.se ?!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp