• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Bisnode taxeringsuppdatering

yogimarciniak

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
14 Januari 2022
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
De sa 3 arbetsdagar från torsdag. Så jag tror att det är den tredje imorgon.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Enidza88

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 Oktober 2021
Meddelanden
206
Mottagna reaktioner
33
Poäng
147
Och jag har fortfarande inte uppdaterat. Beror på om du har tur eller inte. Det är därför jag väntar 3 dagar.
Och jag har fortfarande inte uppdaterat. Beror på om du har tur eller inte. Det är därför jag väntar 3 dagar.
Min inkomst är uppdaterad men inte score.
 

yogimarciniak

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
14 Januari 2022
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Min fråga - svara på dem


Hi
I paid you 299 kr to see my scoring. I did it on 7th of April. When I log in I could see my earnings from 2022 and scoring 6. Please have a look attached screen shot from that date. Then I applied for loan in Fairlo and was not granted. After I receive the copy of request, I see that my earnings and scoring you provided them were not updated. So finally, you provide wrong information, based on that I was refused and you registered request wchich will make my scoring down. This is not fair.
Please tell me, when can I be SURE that what I see in minupplysning will be provided with a request? Is your database now updated?
I attach request you can compare.
Best Regards
Marcin




Hej Marcin,
The income information is entered into our credit databases after delivery from the Swedish Tax Agency regarding the tax year 2022 / tax year 2021.
It is primarily our customer who can answer questions about why you are being denied. As it is up to each company to set its own rules regarding
approval / rejection, it is unfortunately not something we can see at Bisnode. Please contact them so they can answer your questions.

You are welcome to contact our customer service, phone number 08 558 059 00, during weekdays at 10-15, we will ask you
to verify with Bank-ID for your personal information.
Med vänlig hälsning / Sincerely




Hi
But I am not saying anything about Skatteverket or Bisnode.
I have Minuplyssning I log in and I see:

- my earnings from 2022
- my scoring 6

I apply for credit, you provide information

- my earning 2021
- my scoring 1

It is not a company problem, it is you who provide different information for me when I log in and different information for company taking my report.

Why?

Best Regards
Marcin




Hej Marcin,
Our points model for private individuals consists of approximately 2400 different parameters where, among other things,
tax information (especially deficit of capital), the number of inquiries, current debt balance, payment remarks and
foreclosure attempts play a major role. The score measures the risk that a person receives a debt balance E-goal or
ends up on foreclosure with the bailiff within 12 months.

We do not have the opportunity to answer why an individual rating looks like if it does due to the number of parameters and can therefore
not answer why the credit risk looks as it does for an individual.



It can also depend on when and how the company that collects the information what their valuation system is and what kind of information
they ask about.

When a disclosure is made, you get the same information that the company receives
 

yogimarciniak

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
14 Januari 2022
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Senare ringde jag dem. De säger att de har flera typer av rapporter och min scoring kan vara 1 eller 9. Så minupplysning är bara för att visa oss hur vår inkomst förändras, det är vad de säger. Och de sa att inkomsten kommer att ändras om 3 dagar från torsdag. No idea...
 

Pepparkvarn

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
11 April 2019
Meddelanden
305
Mottagna reaktioner
155
Poäng
347
Senare ringde jag dem. De säger att de har flera typer av rapporter och min scoring kan vara 1 eller 9. Så minupplysning är bara för att visa oss hur vår inkomst förändras, det är vad de säger. Och de sa att inkomsten kommer att ändras om 3 dagar från torsdag. No idea...
Låter väldigt konstigt det hela, jag förstår vad du undrar och de svarar något helt annat lite generiska svar. Om det stämmer att man har 1 i vissa upplysningar och 9 i andra är systemet helt överflödigt iom att det skulle vara i stort sett slumpen som avgör. Sen förstår jag att vissa kreditgivare har hårdare krav än andra men ett sånt spann i scoring låter sjukt.

Får man fråga vad du har för förutsättningar?
 

yogimarciniak

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
14 Januari 2022
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
440k inkomst 40k kapital, många ff - no anmärkingar - scoring 1 - kredit avrådes. Po minupplysning scoring 6. Jag hade 5 och 25 ff- samma sak - scoring 1.
 

linc55

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
11 Maj 2021
Meddelanden
73
Mottagna reaktioner
8
Poäng
42
Hur många ff har du? Själv har jag ca 50 ff, 207k inkomst, 13k underskott av kapital och scoring 1. På min upplysning har jag också 6.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp