Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Blancolån ca 700 000:- möjligt ?

Medlem
Poäng: 26
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Behöver era åsikter och råd om detta.
tänkte ta ett första privatlån på flera år. min status idag är:

0 lån
0 förfrågningar
0,4% UC
360 000 Inkomst
fast anställd sen flera år tillbaka
hyresrätt
Vill låna ca 700 000:-

Jag är trött på att leasa min bil så tänkte ta ett lån för att köpa en egen och jag tänkte även lägga hälften på att renovera min sommarstuga. Min bank var inte positiv till bolån då den verkligen behöver fixas till först och sen kunde jag kontakta dom igen.
Tror ni att det är möjligt att få detta ? efter samtal med Lendo och Sambla så lät det positivt men samtidigt så säger väl dom ofta det som låter bra, Vad tror ni ?

Absolut, utan några som helst problem. Du hade till och med kunnat komma upp i det dubbla.

Absolut, utan några som helst problem. Du hade till och med kunnat komma upp i det dubbla.
Får jag då fråga hur lol :) en handläggare på freedom f sa att jag aldrig skulle söka på lån över 400k utan det var bättre söka två gånger via dom på samma UC. det lät mysko. Terry hur hade du gått tillväga ?

Behöver era åsikter och råd om detta.
tänkte ta ett första privatlån på flera år. min status idag är:

0 lån
0 förfrågningar
0,4% UC
360 000 Inkomst
fast anställd sen flera år tillbaka
hyresrätt
Vill låna ca 700 000:-

Jag är trött på att leasa min bil så tänkte ta ett lån för att köpa en egen och jag tänkte även lägga hälften på att renovera min sommarstuga. Min bank var inte positiv till bolån då den verkligen behöver fixas till först och sen kunde jag kontakta dom igen.
Tror ni att det är möjligt att få detta ? efter samtal med Lendo och Sambla så lät det positivt men samtidigt så säger väl dom ofta det som låter bra, Vad tror ni ?
Hur har du tänkt att ta lån på 700K SEK, det största summan man kan ansöka för är ju 600K?

Låna 1,4 mille med en inkomst på 360K? Känns väl ändå inte rimligt.

Såhär.
Söker 400.000 hos Remember (som hade beviljat honom med största sannolikhet, men kan ta Collector också).
Sen söker han 350.000 via Lendo som kommer att kolla mot alla banker förutom just Remember. Lär få napp.

Då har han fått 750.000 kronor - står fortfarande "0" kronor i lån om han söker efter remember betalat ut. Två förfrågningar.

Sen söker han via Advisa 350.000 - Där kommer bankerna som inte har 30 dagars spärr att med största sannolikhet bevilja.

Han har fått 3 UC-FF på detta. Sista delen hade han kunnat lösa via Wästgöta.

Såhär.
Söker 400.000 hos Remember (som hade beviljat honom med största sannolikhet, men kan ta Collector också).
Sen söker han 350.000 via Lendo som kommer att kolla mot alla banker förutom just Remember. Lär få napp.

Då har han fått 750.000 kronor - står fortfarande "0" kronor i lån om han söker efter remember betalat ut. Två förfrågningar.

Sen söker han via Advisa 350.000 - Där kommer bankerna som inte har 30 dagars spärr att med största sannolikhet bevilja.

"Då har han fått 750.000 kronor - står fortfarande "0" kronor i lån om han söker efter remember betalat ut. Två förfrågningar." Intressant. men hur menar du att det står 0 efter remember betalt ut. är det fördröjning i uppdateringen?
och ska man meddela lendo vid ansökan hos dom att man nyss fått det tidigare lånet ?

Såhär.

Anses Remember eller Collector lättare att bevilja ett lån jämfört med Norwegian bank?

"Då har han fått 750.000 kronor - står fortfarande "0" kronor i lån om han söker efter remember betalat ut. Två förfrågningar." Intressant. men hur menar du att det står 0 efter remember betalt ut. är det fördröjning i uppdateringen?
och ska man meddela lendo vid ansökan hos dom att man nyss fått det tidigare lånet ?

Lånen uppdateras runt 15e i månaden. Så detta ska ju förslagsvis göras runt 25e.

Fast det känns ju att hans sökning på remember/collector ger en uc. De följande sökningarna ser att en uc tagits tidigare samma dag & således beviljar ingen?

Lånen uppdateras runt 15e i månaden. Så detta ska ju förslagsvis göras runt 25e.
Tack för all info hittills. jag ska nog testa i veckan så får vi se. har en feeling för santander som första försök. sen lendo nästa vecka om det går igenom.
Fast det känns ju att hans sökning på remember/collector ger en uc. De följande sökningarna ser att en uc tagits tidigare samma dag & således beviljar ingen?
Terry menade väl att de kan se en uc men de ser inte ännu att det står ett lån på 400k på mig. och det var väl inte samma dag man skulle göra det utan man väntar nån dag efter att de betalt ut första lånet

Söker du 24:e feb på Remember sen på Lendo, väntar till sista feb eller 1:a mars innan accept så dröjer det till 15-17 april ungefär innan de lånen syns på uc, så runt 10:e april är då ff över en månad gammal och ligger inte och spärrar för nya ansökningar hos t.ex. annan förmedlare, sen avsluta med Wästgöta.
Full möjligt är det nog, men man skall ha råd att betala tillbaka också.

Såhär.

Terry the dunder fiffler chef :face3hearts:<3

Söker du 24:e feb på Remember sen på Lendo, väntar till sista feb eller 1:a mars innan accept så dröjer det till 15-17 april ungefär innan de lånen syns på uc, så runt 10:e april är då ff över en månad gammal och ligger inte och spärrar för nya ansökningar hos t.ex. annan förmedlare, sen avsluta med Wästgöta.
Ni menar att man ska börja med att söka två lån samma dag en på remember och en på Lendo?

Tack för all info hittills. jag ska nog testa i veckan så får vi se. har en feeling för santander som första försök. sen lendo nästa vecka om det går igenom.

Terry menade väl att de kan se en uc men de ser inte ännu att det står ett lån på 400k på mig. och det var väl inte samma dag man skulle göra det utan man väntar nån dag efter att de betalt ut första lånet

Exakt så!

Ni menar att man ska börja med att söka två lån samma dag en på remember och en på Lendo?

Vilka är man i det här sammanhanget :D? Mitt svar riktade sig till TS och hans specifika situation, det är inte alls säkert att detta är ett generellt upplägg osm hade funkat för X eller Y.

jag lade in ansökan imorse och fick beviljat 350k direkt. skickade in kompletteringar så jag får svar senare idag men allt ser bra ut hittills. menar du att jag ska söka för resten redan idag eller vänta ett visst antal dagar innan ?

jag lade in ansökan imorse och fick beviljat 350k direkt. skickade in kompletteringar så jag får svar senare idag men allt ser bra ut hittills. menar du att jag ska söka för resten redan idag eller vänta ett visst antal dagar innan ?
Blev det santander du la din ansökan på ?
Vilka kompletteringar krävde de?

Sök när Santander betalat ut. Annars ser dom du gjort en ansökan till.

När du har pengarna från Santander söker du via Advisa.

Jag lånar tråden lite, för att säkerställa tidslinjen om man skulle testa det själv:

Säg jag vill låna 600k.

Jag har 470k årsinkomst
5 ff
betyg.. låt oss säga 0,5-1

Söker lån den 15:e på 300k alternativt 400 för lösa (har 392k synligt idag så det hade ju varit logiskt att säga lösa lån)
Väntar på utbetalningen.. 3 dagar senare..typ?
Söker igen på 300k via förmedlare?

Ja, men det förutsätter lika fläckfri UC som personen som frågade.

0 i lån helst och 0-2 FF samt betyg du anger ska helst vara under 0.5 för ditt betyg kommer sticka efter ansökan 1.

så i mitt exempel skulle det vara kört?

är det någon stor skillnad på den 16e och 25e?????
Ja skillnaden ligger i att om ansökan görs sent i månaden så kommer ej skuldsaldo med i rapportering till uc som sker vid månadsskifte och det dröjer då ytterligare en månad innan lånet syns på uc. Om ansökan görs redan den 16:e så lär det hinnas med och synas i nästa månads uppdatering.
Man kan även tänka sig att göra ansökan så tidigt som möjligt i månaden och bara dra ut på att acceptera. en ff gäller väl ca: 2 veckor så det bör man väl kunna dra ut hela den tiden. På så sätt blir det ca: 2 månader mellan 1:a och sista ff.

Kanske inte helt kört, men du har ju redan5 ff och nästan 400' i lån vilket definitivt minskar chanserna.
Bästa är i så fall söka 400k och sen försöka med ett nytt på 200. Går det så går det, eller får man kass ränta.

Jag tjänar 400tkr/året och har blancolån 3 st på totalt 760tkr. Och har ett underskott av kapital på ca 100.000 (2020) tog två samlingslån förra året och sedan det tredje förra månaden. Det går tyvärr inte att söka och bara ha ett lån utan medsökande. Man får pyssla ☺️

Ja skillnaden ligger i att om ansökan görs sent i månaden så kommer ej skuldsaldo med i rapportering till uc som sker vid månadsskifte och det dröjer då ytterligare en månad innan lånet syns på uc. Om ansökan görs redan den 16:e så lär det hinnas med och synas i nästa månads uppdatering.
Man kan även tänka sig att göra ansökan så tidigt som möjligt i månaden och bara dra ut på att acceptera. en ff gäller väl ca: 2 veckor så det bör man väl kunna dra ut hela den tiden. På så sätt blir det ca: 2 månader mellan 1:a och sista ff.
så i mitt fall nu nr jag fått det klart idag så borde jag ta nästa så snart som möjligt då för att få det andra lånet klart innan det första syns ?

så i mitt fall nu nr jag fått det klart idag så borde jag ta nästa så snart som möjligt då för att få det andra lånet klart innan det första syns ?
Din föfrågan syns redan sekunden efteråt, men själva lånet kommer uppdateras i mitten av mars

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp