• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Blev beviljad skuldsanering 2023, svarar gärna på frågor om någon undrar något :)

Krille90

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
6 December 2023
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Lite kort om min situation,

Hade spelmissbruk under x antal år och drog på mig en skuld på totalt 1,2miljoner kronor. Jobbade jätte mycket övertid för att hålla mig över vattenytan och sålde lite prylar hemma för att betala av mindre krediter också.

Tänk på att allas situation är unik i sig när du ansöker om skuldsanering så jämför aldrig med någon annan!

Jag skapar denna tråden enbart för att ge stöd och försöka svara på era funderingar kring skuldsanering eller inledande skuldsanering.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 359
Mottagna reaktioner
797
Poäng
677
Två frågor om ditt ärenden.

Hur långt var det från ditt sista spel och sista tagna/använda krediten när du skicka in ansökan?

Blev du godkänd på första försöket?
 

Krille90

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
6 December 2023
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Från mitt sista spel hade det gått ungefär 6 månader från då jag ansökte om skuldsanering men gick även under tiden på behandling för spelmissbruk ( går fortfarande )och sista tagna lånet var ungefär 8 månader.

Kan tillägga att i mitt fall så behövde jag inte skicka in någon sorts intyg på att jag gått/går för behandling av spelmissbruk utan där litade min handläggare på vad jag sagt.
 

Krille90

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
6 December 2023
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Jag blev godkänd på första ansökningen och den inledande skuldsaneringen varade i 5 månader för mig innan jag fick beslutet.
Kan säga att det va dem 5 längsta månaderna i mitt liv haha
 

BoLars23

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
23 Juli 2023
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Grattis! Jag har sökt skuldsanering pga av spelberoende. Jag har spelat från 2016 till december 2022. Jag gjorde dock en tabbe och försökte vinna lite på spel en dag i juni. Förlorade inga stora pengar, jag kunde hejda mig själv snabbt så det inte blev några konsekvenser. Efter jag sökt skuldsanering har jag spärrat mig på spelpaus och går på möten på spelberoendeföreningen. Jag vill så gärna kunna säga att jag slutat spela ett år när dom ringer. Är det dumt att undanhålla den lilla tabben i juni? Det spåra inte ut och var inte nåt som påverkade mig ekonomiskt. Jag vet att man ska vara helt ärlig men.. Vad skulle ni ha gjort?
 

Krille90

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
6 December 2023
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Grattis! Jag har sökt skuldsanering pga av spelberoende. Jag har spelat från 2016 till december 2022. Jag gjorde dock en tabbe och försökte vinna lite på spel en dag i juni. Förlorade inga stora pengar, jag kunde hejda mig själv snabbt så det inte blev några konsekvenser. Efter jag sökt skuldsanering har jag spärrat mig på spelpaus och går på möten på spelberoendeföreningen. Jag vill så gärna kunna säga att jag slutat spela ett år när dom ringer. Är det dumt att undanhålla den lilla tabben i juni? Det spåra inte ut och var inte nåt som påverkade mig ekonomiskt. Jag vet att man ska vara helt ärlig men.. Vad skulle ni ha gjort?
Hej Bo,

Kort sagt så hade jag inte sagt något om den händelsen i juni till din handläggare. Då jag ser det som att du hejda dig själv vilket tyder på att du har skapat dig en spärr för att inte spåra igen. Ingen är felfri :)

Sen att du går på spelberoendeförening och har spelpaus ska du självklart lyfta till din handläggare så dem får förtroende för att du verkligen gör allt du kan.

Jag förstod inte riktigt i din text om du har sökt skuldsanering eller du tänker göra det?
 

BoLars23

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
23 Juli 2023
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej Bo,

Kort sagt så hade jag inte sagt något om den händelsen i juni till din handläggare. Då jag ser det som att du hejda dig själv vilket tyder på att du har skapat dig en spärr för att inte spåra igen. Ingen är felfri :)

Sen att du går på spelberoendeförening och har spelpaus ska du självklart lyfta till din handläggare så dem får förtroende för att du verkligen gör allt du kan.

Jag förstod inte riktigt i din text om du har sökt skuldsanering eller du tänker göra det?
Tack för svar. Jag har sökt skuldsanering i augusti så får säkert ett samtal inom en snar framtid. Jag antar att dom frågar hur länge man varit spelfri? Om jag då säger 1 år fast jag har några transaktioner i juni, är chansen stor att de kommer upptäcka det? Det var ett så litet snedsteg och känns så trist att behöva ta upp det.
 

Krille90

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
6 December 2023
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Tack för svar. Jag har sökt skuldsanering i augusti så får säkert ett samtal inom en snar framtid. Jag antar att dom frågar hur länge man varit spelfri? Om jag då säger 1 år fast jag har några transaktioner i juni, är chansen stor att de kommer upptäcka det? Det var ett så litet snedsteg och känns så trist att behöva ta upp det.
Vilka frågor du får av din handläggare är väldigt svårt att förutspå men att risken är stor att dem vill få fram transaktionerna från juni tror jag inte kommer hända.
Jag kan bara jämföra med hur min ansökning gick till och där fråga dem aldrig efter några transaktioner osv men som sagt det är väldigt individuellt.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
915
Poäng
817
Tack för svar. Jag har sökt skuldsanering i augusti så får säkert ett samtal inom en snar framtid. Jag antar att dom frågar hur länge man varit spelfri? Om jag då säger 1 år fast jag har några transaktioner i juni, är chansen stor att de kommer upptäcka det? Det var ett så litet snedsteg och känns så trist att behöva ta upp det.
Dem kan begära konto transaktioner och har du då undan hållt sanningen så blir det nog avslag direkt. Men dem begärde inte det för mig och verkar inte så vanligt så jag hade nog ändå chansat på att inte berätta. Berättar du finns det relativt stor chans för avslag ändå då det var nyligen
 

Lali

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
7 November 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
14
Poäng
52
Hej,

Jag väntar på att skuldsanering ska ringa mid imorgon, förra gången fick jag avslag troligtvis för att jag sa att jag spelat en gång under 2023. Detta var i april. Sökte igen i Juni då en rådgivare sa att jag skulle söka så snart som möjligt igen och sa då att ett halvår räknades som tillräckligt för att se en brytpunkt från spel. Har löneutmätning, försökt förhandla med långivare, har 3 barn och levt med skulder sen mitt andra barn var nyfödd, 2015. Skulderna ligger på ca 1,3 milj enbart till följd av spel... vad ska man trycka på i övrigt förutom det som är uppenbart? Mitt äldsta barn är 11 år och är medveten om vår ekonomi och har en viss förståelse varför det blivit så. Jag är livrädd för ett avslag igen
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp