• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

BN till inkasso

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Hej!


Jag sitter och panikar lite nu då mitt lån hos BN sägs upp på onsdag, och jag har ingen möjlighet att betala in 7800kr.
jag har försökt bolla med supporten , och dom verkar verkligen inte vilja hjälpa till på något sätt.

Jag har förstått det som att BN hamnar hos Intrum och missbrukad kredit ges.

Hur illa är missbrukad kredit för mig om jag skulle behöva ta ett samlingslån framöver? Är jag helt körd på alla fronter?
Hur länge sitter den i?
Hur är intrum som inkasso? För mig att det är dom de använder sig av?
Tror min skuld totalt ligger på 85 000kr nu, hade det varit en totalt vidrig betalningsplan på den?

Funderat på att sälja allt jag äger typ...Men vet inte änns ifall jag hinner och kan få ihop dom pengarna innan måndag.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kexx

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
11 December 2017
Meddelanden
375
Mottagna reaktioner
120
Poäng
307
missbrukad kredit är den värsta sorten man kan få av alla anmärkningar.
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 787
Mottagna reaktioner
582
Poäng
627
Allting är relativt såklart. Men absolut är det inte bra, gällande samlingslån kommer det nog bli svårt med missbrukad kredit. Eller ja för att tala klarspråk är jag säker på att det inte går. Kanske skulle vara om du har något annat som verkligen höjer upp (få antal ff, hög inkomst eller annat) men tyvärr lär det inte gå. Missbrukad sitter kvar i 3 år.
Jag skulle säga att Intrum är ganska hårda. Dock har jag inget ont att säga om dem. Har för mig att de inte är så populära här på Lånforum hehe.
Men betala i tid, och försök kompromissa med dem så löser det nog sig. Jag skulle gissa på att du kommer få betala 4500-6000 i månaden.
Lycka till! Hör av dig vid frågor :)
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 192
Mottagna reaktioner
906
Poäng
817
Är inte kört att få samlingslån när man har missbrukad. En del banker tar ibland upplysningen som det inte syns att man har den sortens anmärkningar och då kan det ju gå. Men försvårar ju väldigt mkt tyvärr
 

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Är inte kört att få samlingslån när man har missbrukad. En del banker tar ibland upplysningen som det inte syns att man har den sortens anmärkningar och då kan det ju gå. Men försvårar ju väldigt mkt tyvärr
Har du några egna erfarenheter om ställen man kan hade fått de?
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 192
Mottagna reaktioner
906
Poäng
817
Har du några egna erfarenheter om ställen man kan hade fått de?
Kommer inte ihåg riktigt och vill inte chansa så sök på missbrukad kredit i forumet och går igenom lite trådar där så hittar du några som det inte synts på men verkar vara lite olika om dem syns eller inte.
 

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Kommer inte ihåg riktigt och vill inte chansa så sök på missbrukad kredit i forumet och går igenom lite trådar där så hittar du några som det inte synts på men verkar vara lite olika om dem syns eller inte.
Banker som tex marginalen och nystart godkänner ju anmärkningar...Men går inte missbrukad kredit som det?
Eller betyder det att jag kanske hade kunnat få någon av dom även med missbrukad kredit.
 

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Allting är relativt såklart. Men absolut är det inte bra, gällande samlingslån kommer det nog bli svårt med missbrukad kredit. Eller ja för att tala klarspråk är jag säker på att det inte går. Kanske skulle vara om du har något annat som verkligen höjer upp (få antal ff, hög inkomst eller annat) men tyvärr lär det inte gå. Missbrukad sitter kvar i 3 år.
Jag skulle säga att Intrum är ganska hårda. Dock har jag inget ont att säga om dem. Har för mig att de inte är så populära här på Lånforum hehe.
Men betala i tid, och försök kompromissa med dem så löser det nog sig. Jag skulle gissa på att du kommer få betala 4500-6000 i månaden.
Lycka till! Hör av dig vid frågor :)
Tack för svar :)

Har du själv haft något större hos intrum? Vad erbjöd dom dig?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Vet en som släppte sitt bank Norwegian och han fick betala 10 000 kr / månad hos intrum ! Dock så var lånet högre ! Närmare 200k !
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp