Bolån efter skuldsanering!

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 987
Meddelanden
6 050
Mottagna reaktioner
2 813
Poäng
1 987
Hur har det gått för er som haft skuldsanering och ansökt bolån nästan direkt efter skuldsaneringen är avslutad ? 😃

Är det många som har bytt bank efter avslutad skusa för att uppnå den såkallade blanka historiken?

Men det är intressant att du blev godkänd samma dag. Vissa verkar ha spärrar till höger och vänster hur länge som helst efter avslutet. 🙃

Är det många som har bytt bank efter avslutad skusa för att uppnå den såkallade blanka historiken?

Men det är intressant att du blev godkänd samma dag. Vissa verkar ha spärrar till höger och vänster hur länge som helst efter avslutet. 🙃
Jag kommer byta bank när jag är klar med skusan, vill söka bolån och vill inte ha samma bank som jag betalar ifrån nu till kfm.

Men hur långt tillbaka söker de då? Känns ju så synd om man är nöjd med sin bank i övrigt. Jag har Nordea och haft det sen barnsben och alltid varit nöjd.

Nu håller min skusa på tills maj nästa år men sista betalningen gjordes i maj detta år. Sen lär jag inte söka något överhuvudtaget den närmsta tiden efter det även just och enbart ett bolån kommer bli aktuellt tids nog.

Men hur långt tillbaka söker de då? Känns ju så synd om man är nöjd med sin bank i övrigt. Jag har Nordea och haft det sen barnsben och alltid varit nöjd.

Nu håller min skusa på tills maj nästa år men sista betalningen gjordes i maj detta år. Sen lär jag inte söka något överhuvudtaget den närmsta tiden efter det även just och enbart ett bolån kommer bli aktuellt tids nog.
Har också Nordea, får jag bolån hos så stannar jag såklart annars byter jag till annan bank som ger mig bolån.

Tänker också att de flesta av oss aldrig haft problem med SBAB, så ett bolån borde väl rimligen kunnas få där om det kärvar någon annanstans?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp