• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Bolån med dessa förutsättningar

D

Dalatommy

Gäst
Poäng: 0
Och av största välmening avråder jag från bluestep. Åsikterna delar sig här på forumet angående dom så använd ditt eget förnuft, men i mitt fall när jag var som mest illa ute och lyckades få bolån via dom fick jag en skön 8% ränta så månadskostnaden för en sketen liten 2:a i huvudstaden låg väl runt 17.000. Såklart jätteskönt för en redan skuldsatt och vid detta laget hemlös som bara vill ha tak över huvudet... Det gick ju men inget jag skulle rekommendera min värsta fiende ens
Okej, då avstår jag och väntar o hoppas att jag under hösten kan komma ner under 4%.. tack för tips och svar!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Okej, då avstår jag och väntar o hoppas att jag under hösten kan komma ner under 4%.. tack för tips och svar!
Vill inte påverka dig alls i din bedömning och gör såklart det som blir bäst för dig. Min situation är dessutom från ett par år tillbaka så det kanske har hänt saker sedan dess. Hoppas det löser sig till det allra bästa för dig
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Såklart du får fråga! 5 av dom har för bolåneansökan att göra sedan förra året. Resterande har kommit för jag har sökt div. Olika lån när jag spelade bort massa pengar.

innan jag fattade innebörden av vad många uc innebär.
Men kollade gamla uc och såg att jag låg på 3.8 med 30 förfrågningar i början av mitt spelande.

jag hade som sagt flera lån men har löst dom.
Ajaj då förstår jag. Jag tycker ändå att du är fantastisk att du med spelandet inte har råkat mer illa ut än det "lilla lånebeloppet" du har.
Har inte memorerat hela tråden men du har såklart fått hjälp med spelandet? Och verkar vara på banan nu mot ett bättre ekonomiskt liv?

Finns det något jag och våra fina vänner på forumet kan hjälpa till med så hojta bara. Du verkar oavsett vara på helt rätt väg, hoppas du är stolt över dig själv för det är jag i alla fall :)
 
D

Dalatommy

Gäst
Poäng: 0
Vill inte påverka dig alls i din bedömning och gör såklart det som blir bäst för dig. Min situation är dessutom från ett par år tillbaka så det kanske har hänt saker sedan dess. Hoppas det löser sig till det allra bästa för dig
Nej men vi sitter inte i sjön. Vi har en lägenhet vi gjort en sjukt bra vinst på efter bara ett år men lån o avgift är inte värt. Men kan lika gärna vänta några månader. Vet inte heller om de är så smart att ringa banken o prata med dom för att väcka den Björn som sover med mitt spelande. Nu har de iofs slutat sedan maj men dumt att behöva förklara o verka än mindre vördig än betyget säger. Väntar med spänning på hur lång tid det kan ta att komma ner under 4 så jag kan söka bolån, köpa något, sälja denna o då betala av mitt blanco.
Jag TROR att om jag bara är under 4% accepteras det automatiskt när man ansöker online men jag kanske är naiv..
 
D

Dalatommy

Gäst
Poäng: 0
Ajaj då förstår jag. Jag tycker ändå att du är fantastisk att du med spelandet inte har råkat mer illa ut än det "lilla lånebeloppet" du har.
Har inte memorerat hela tråden men du har såklart fått hjälp med spelandet? Och verkar vara på banan nu mot ett bättre ekonomiskt liv?

Finns det något jag och våra fina vänner på forumet kan hjälpa till med så hojta bara. Du verkar oavsett vara på helt rätt väg, hoppas du är stolt över dig själv för det är jag i alla fall :)
Nja de barkade värre men lyckades ”ta ett lån” av mina föräldrar. Så de hjälpte mig lite. Ja jag har/får hjälp för det. Kort historia: jag fick en del pengar som jag ville att de skulle växa o tog mitt livs sämsta beslut o trodde jag kunde spela.. vaknade upp 40 förfrågningar senare, flera olika krediter o lån och berättade om det. Fick hjälp o skärpte till mig. Jag har alltid varit väldigt ordnad med ekonomin så ett jäkla snesteg som gick för långt. O fattade inte att varje låneansökan jag gjorde för att få mer pengar att ”vinna tillbaka” drabbade uc så hårt. Sorgligt men sant
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Nej men vi sitter inte i sjön. Vi har en lägenhet vi gjort en sjukt bra vinst på efter bara ett år men lån o avgift är inte värt. Men kan lika gärna vänta några månader. Vet inte heller om de är så smart att ringa banken o prata med dom för att väcka den Björn som sover med mitt spelande. Nu har de iofs slutat sedan maj men dumt att behöva förklara o verka än mindre vördig än betyget säger. Väntar med spänning på hur lång tid det kan ta att komma ner under 4 så jag kan söka bolån, köpa något, sälja denna o då betala av mitt blanco.
Jag TROR att om jag bara är under 4% accepteras det automatiskt när man ansöker online men jag kanske är naiv..
Låter jättebra. Min lärdom av forumet att 3-5 ff likställs med 1. Har man över 5 förfrågningar börjar bankerna bli skeptiska, det ser helt enkelt inte bra ut. Tycker fortfarande inte att din skuld totalt är ett problem, däremot tror jag ditt antal ff ställer till det. Om ni inte sitter i skiten som ni skriver så kanske du kan vänta ut ett gäng till du är nere på 4-5 st.
Superbra förövrigt att du inte har spelat sedan maj, kan vi peppa att du fortsätter vara spelfri så säg till bara.
 
D

Dalatommy

Gäst
Poäng: 0
Låter jättebra. Min lärdom av forumet att 3-5 ff likställs med 1. Har man över 5 förfrågningar börjar bankerna bli skeptiska, det ser helt enkelt inte bra ut. Tycker fortfarande inte att din skuld totalt är ett problem, däremot tror jag ditt antal ff ställer till det. Om ni inte sitter i skiten som ni skriver så kanske du kan vänta ut ett gäng till du är nere på 4-5 st.
Superbra förövrigt att du inte har spelat sedan maj, kan vi peppa att du fortsätter vara spelfri så säg till bara.
Tackar. En gång alkolist alltid alkolist brukar man ju säga men jag tror jag aldrig mer kommer att spela. Kanske ett stryktips någongång i mitt liv men då ska de vara för några kronor för skojs skull om det skulle gå.

grejen är att när Nordea godkände mitt blanco/privatlån hade jag 30 ff. När jag sökte bolån förra året 12 ff. Så låg ju högt då också i antal ff men var under 4 båda dom gångerna.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp