Men du, vad ligger totala kostnaden för lyan med lån,ränta,amortering,avgift?
Räntan landar på 5500 i månaden, men resten?
Jag och min sambo har i dagarna sålt vår nuvarande bostadsrätt och är nu på jakt efter ett nytt boende. Vi har varit i kontakt med Bluestep för ett ev. bolån (anledningen till detta är pga att jag enbart har ett vikariat och min sambo en behovsanställning som förhoppningsvis kommer att övergå i en tillsvidare anställning efter sommaren) och enligt handläggaren vi pratat med ser det lovande ut då vår kalkyl enligt honom är stark.
Jag blir dock orolig efter att ha läst flertal trådar här där många tydligen blivit nekade i "sista steget" och sedan stått där utan det tidigare lovade bolånet. I samband med låneansökan ville Bluestep ha en lönespec från oss vilket är helt Ok, men återigen efter att ha läst här så verkar dom begära mycket mer än så i slutändan (flera lönespecar, anställningsavtal, kontoutdrag för 90 dagar etc.) vilket ju känns sådär.
Så ni som relativt nyligen tagit ett bolån hos Bluestep, berätta gärna era erfarenheter av hur det har gått till samt vad dem begärt inför utbetalning av bolån. Vill ha alla tips och inblickar jag kan få!
Tack på förhand.
Som jag då fick det förklarat kunde det anses som ”kontraktsbrott” eftersom jag har påverkat bostadens värde innan deras mäklare hann fram.... bostaden varken ökar eller minskar ju av en enkel målad vägg men sitter man så illa till att man behöver Bluestep blir man ju rädd för alltVad händer om man målar väggen utan att kolla med dom?