Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Bolagen som lockat 68738 svenskar i skuldfällan

Ja..det är bra att det uppmärksammas! Jag önskar bara att jag aldrig hade börjat tagit smslån och känner mej så jävla korkad som gjort det.Det spårade ur helt enkelt pgr av en tragedi!! Har nu så mycket skulder pgr av dessa att det är helt kaotiskt...har hus man barn...är mest rädd att huset måste säljas,vart ska vi då bo när man med betalningsanmärkningar inte får hyra lägenhet!! Finns det någon mer som har hus och skulder som kommer gå till utmätning? Hoppas det i första hand blir löneutmätning.....jag har sjuk pension men min man heltidslön. tacksam för om ni har erfarenheter,om ni löst lån tex genom bluestep el liknande..Allt är av intresse!! Tack på förhand alla!..

Mycket intressant läsning!
Skrämmande att ingen vill svara på Kronofogdens frågor för att kartlägga hur många lån för respektive företag som går till Kronofogden.

Utvecklingen är så oroväckande att Kronofogden försöker kartlägga hur stor andel av snabblånebolagens krediter som går till indrivning.
– Vi vill få en helhetsbild av hur vanligt det är att den här typen av lån leder till skuldsättning, det är viktigt att veta om det är ett stort samhällsproblem, säger Jan Åkerlund på Kronofogden.
Hittills har bolagen inte velat lämna ut uppgifterna som behövs för kartläggningen. Myndigheterna vet i dag inte hur vanligt det är att en skuld går till indrivning.

skrämmande ja....Undrar fanimej hur jag lyckats blivit beviljad alla lån som jag tagit,med den lilla månadsinkomst jag har 6800kr...Kan ju inte vara riktig och sund kreditgivning!!

skrämmande ja....Undrar fanimej hur jag lyckats blivit beviljad alla lån som jag tagit,med den lilla månadsinkomst jag har 6800kr...Kan ju inte vara riktig och sund kreditgivning!!

Hur hög inkomst och hur höga utgifter har du uppgivit i dina kreditansökningar? Om uppgifterna du lämnat ger vid handen att lånekostnaden ej ryms inom differansen inkomst vs. utgifterna anser jag du borde göra en anmälan till KO.

rätt eller fel.....skylla sig själv antagligen!!

Inkomster och skatt

Bruttoinkomst 10 550 kr inkl barnbidrag 1050kr Skatt 2 837 kr Nettoinkomst 7 713 kr

Boende Driftskostnad 313 kr Bo Lån 2 860 kr Månadskostnad: huvudbostad 3 173kr

Fasta kostnader Hemförsäkring 100 kr Lån 1 200 kr. Rörliga kostnader Livsmedel 1 500 kr

Kläder och skor 500 kr Hemutrustning 480 kr Personlig hygien 300 kr

mobil 200 kr Förbrukningsvaror 140 kr

Summa övriga kostnader 4 420 kr / Överskott 121 kr

Detta är kostnader som är min del,och som jag uppgett då det vid ansökan varit det jag ska uppge! Men sen ser de väl att jag är gift och har hus,så det räknas väl som ett plus??? Och i ansökan har det ju oftast varit boendekostnad och frågan om kostnader för andra lån och jag har som sagt uppgivit min del av dessa kostnader då.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp