• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Bostadsrätt på väg å utmätas

fillevem90

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
26 Augusti 2022
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
34
Poäng
147
Så vad jag kan förvänta mig nu efter att värdering skickades förra veckan hem till mig och till kronofogden?

Kommer jag få brev hem när det är dags för auktion och visning bara eller även när det läggs ut på hemnet?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 660
Poäng
1 177
Så vad jag kan förvänta mig nu efter att värdering skickades förra veckan hem till mig och till kronofogden?

Kommer jag få brev hem när det är dags för auktion och visning bara eller även när det läggs ut på hemnet?
Som sagt, datum för auktion sätts före datum för visning. Både datum för auktion och datum för visning aviseras.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Mer än en månad, sex veckor kanske? Då menar jag datum för auktion.
Jag skulle tro nåt sånt, drygt en månad. Är särskilda avdelningar som gör det där. Vi berättar bara när vi kan ha visningen
 

fillevem90

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
26 Augusti 2022
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
34
Poäng
147
Okej. Jag har inte fått brev hem ännu gällande auktion. Så jag kan vara lugn gällande att auktionen inte kommer hållas förrän tidigast om 4 veckor?
 

Sudd

Medlem
Poäng: 47
Blev medlem
12 Augusti 2022
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
19
Poäng
47
Okej. Jag har inte fått brev hem ännu gällande auktion. Så jag kan vara lugn gällande att auktionen inte kommer hållas förrän tidigast om 4 veckor?
Får man alltid brev hem angående det? Jag är lite osäker på om jag fick det nämligen. Jag var iofs väldigt dålig på att öppna brev pga olika anledningar.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Korrigering ja, om du har plats i brevlådan och är skriven där du bor så.
 

fillevem90

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
26 Augusti 2022
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
34
Poäng
147
Jag ska skriva på förmedlingsavtal med mäklarfirma imorgon. Sedan ska jag maila avtalet till alla fordringsägare då alla är positiva till att bevilja mig anstånd förutom en fordringsägare. Herregud, Catalunia Capital AB/Nätlån. Jag mailade dem igår och förklarade varför jag tänker söka anstånd osv. De svarade såhär:

Hej

Vi förstår vad du säger, men vi återkallar inte ärendet från KFM pga potentiella egendoms auktion.
Samt vi är så liten fordringsägare, att vi är inte med att ta beslut med KFM angående egendoms försäljning heller, tyvärr.

Jag blev skitarg för jag skrev inget till dem om att återkalla ärendet utan om att bevilja anstånd. Och vad menar de om att det är så liten fordringsägare och inte tar beslut med kfm? Är de dumma i huvudet? Jag skrev i mailet att alla fordringsägare måste tacka ja för att anstånd ska beviljas.

Vad händer ifall alla förutom de tackar ja? Kan jag betala av skulden till dem så de återkallar ärendet och sedan få anståndet beviljat för alla andra redan tackat ja?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp