Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Botten är nådd igen. (Spelmissbruk)

Förstår det. Dom flesta långivare har väl övrn nu att man kan sänka i 3 mån och bara betala ränta. Om det skulle vara ngt?
Jo jag har tänkt att försöka få till något sånt. Isf skulle jag kunna betala av mycket på pisslånen

Har börjat smått att ringa runt nu till mina långivare för att få betalfri månad eller amorteringsfritt. Jag har hunnit ringa 2st idag för jobbar till kvällen så många hinner stänga innan jag slutat. Dom jag ringt är: Coop och SEB.

Coop godkände en betalfri månad på både ränta och amortering så sparar in 3317kr där. Dock så läggs dom 3317kr på mina resterande betalningar av lånet. Men det är många kvar, strax under 12år. Så blir bara 23kr extra på betalningarna, vilket är hanterbart.

SEB har jag ansökt om 2 månader amorteringsfritt, vilket är den längsta tiden man kan söka hos dom på deras privatlån. Jag får besked senast 14e. Men eftersom jag aldrig ansökt om amorteringsfritt tidigare så sa handläggaren som hjälpte mig med ansökan att det borde bli godkänt. Blir det godkänt så sparar jag 2176kr x 2Månader= 4.352kr
Dom har samma princip så dom 4.352kr kommer att läggas på mina resterande betalningar och har strax under 9 år kvar. Så blir ca 40kr extra på restaurangen betalningar vilket också är hanterbart.

Ska försöka ringa Nordea imorgon. Tänkte kolla med klarna på chatten när jag har fått min nästa räkning eller ska jag göra det innan? Någon som har erfarenhet av dom om dom är lätta att få en amorteringsfri månad?

Aleex bra jobbat, kämpa på.

Har börjat smått att ringa runt nu till mina långivare för att få betalfri månad eller amorteringsfritt. Jag har hunnit ringa 2st idag för jobbar till kvällen så många hinner stänga innan jag slutat. Dom jag ringt är: Coop och SEB.

Coop godkände en betalfri månad på både ränta och amortering så sparar in 3317kr där. Dock så läggs dom 3317kr på mina resterande betalningar av lånet. Men det är många kvar, strax under 12år. Så blir bara 23kr extra på betalningarna, vilket är hanterbart.

SEB har jag ansökt om 2 månader amorteringsfritt, vilket är den längsta tiden man kan söka hos dom på deras privatlån. Jag får besked senast 14e. Men eftersom jag aldrig ansökt om amorteringsfritt tidigare så sa handläggaren som hjälpte mig med ansökan att det borde bli godkänt. Blir det godkänt så sparar jag 2176kr x 2Månader= 4.352kr
Dom har samma princip så dom 4.352kr kommer att läggas på mina resterande betalningar och har strax under 9 år kvar. Så blir ca 40kr extra på restaurangen betalningar vilket också är hanterbart.

Ska försöka ringa Nordea imorgon. Tänkte kolla med klarna på chatten när jag har fått min nästa räkning eller ska jag göra det innan? Någon som har erfarenhet av dom om dom är lätta att få en amorteringsfri månad?

Alltså du har valt helt rätt väg att gå och du gör det med bravur. Snacka om kämparglöd! Så jävla underbart och peppande att se! Det går att vända skiten bara man ger sig fan på det precis som du gör! :faceheart::tummen:

Alltså du har valt helt rätt väg att gå och du gör det med bravur. Snacka om kämparglöd! Så jävla underbart och peppande att se! Det går att vända skiten bara man ger sig fan på det precis som du gör! :faceheart::tummen:

Tack så mycket! Man måste iallafall försöka så gott man kan och inte ge upp i första taget. Vill verkligen lösa detta. Får jag igenom allt denna månad med amorteringsfritt och betalfritt så kan jag betala av dessa:
lumify 5900kr
flexlimit 5000kr
expresskredit 4900kr
efter det så är månads kostanden sänkt med 2000kr isf.

Tack så mycket! Man måste iallafall försöka så gott man kan och inte ge upp i första taget. Vill verkligen lösa detta. Får jag igenom allt denna månad med amorteringsfritt och betalfritt så kan jag betala av dessa:
lumify 5900kr
flexlimit 5000kr
expresskredit 4900kr
efter det så är månads kostanden sänkt med 2000kr isf.

Well Done! :tummen:^^

Klarna beviljar en betalningsfri månad per år eller om det är per halvår -kommer ihåg att det var superlätt att få första men tvärnej när jag försökte få igen två månader senare. Bara att kontakta chatten!

Kul att se att det gått bra, kämpa bort lite små skit krediter nu så får du nog rätsida på allt och spela inte :)

Klarna beviljar en betalningsfri månad per år eller om det är per halvår -kommer ihåg att det var superlätt att få första men tvärnej när jag försökte få igen två månader senare. Bara att kontakta chatten!

Tack för tipset. Ska pröva chatten och se vad som säger.

Lite uppdatering.

uc från 17.6 till 17,1 efter uppdateringen. Inga större skillnader än att mina krediter minskade med 4.000kr och mina blanco ca 7.000kr.

Fått en betalfri månad på Coop.
Väntar på svar om jag får amorteringsfritt i 2 månader från SEB.
Nordea sa nej till amorteringsfritt för dom sa att mitt lån var för nytt, även att jag bara hade höjt mitt lån innan som jag skött betalningar på jämt.
Klarna har jag inte kontaktat ännu. Funderar på att försöka utnyttja amorteringsfritt lite senare.

Hade plan på att betala av lumify, flexlimit och expresskredit denna månad men får nog bara bli lumify och flexlimit som blir totalt va 10.000kr. Expresskredit får bli nästa månad istället.

Kämpa, det där kommer du fixa. Ett tips är att ha små delmål som du kan bocka av hela tiden. Typ månadsvis eller kvartalsvis.
På så sätt blir det lite enklare att se att du är på väg åt rätt håll, samt att du kan känna dig förtjänt av en kall och god öl eller dylikt när du uppnår ett mål!

Hejaheja!

Kämpa, det där kommer du fixa. Ett tips är att ha små delmål som du kan bocka av hela tiden. Typ månadsvis eller kvartalsvis.
På så sätt blir det lite enklare att se att du är på väg åt rätt håll, samt att du kan känna dig förtjänt av en kall och god öl eller dylikt när du uppnår ett mål!

Hejaheja!

jag försöker ha delmål och så för att känna att man gå i rätt riktning. Tack så mycket för tipset och peppen. :folded: En eller två öl får jag väl unna mig med hehe :D

Vill bara säga några rader. Till er som ligger sömnlösa. Till er som lägger er sista hundralapp på spel innan det är tomt på kontot. Ni har alltid ett val. Även om det kanske inte känns så. I dag kan bli en spelfri dag.
Du är inte per definition en spelare, en loser en missbrukare. Om du bara skrapar lite under det lagret och tillåter det andra komma fram så kommer du märka att du är mycket mer än det där. Lycka till och stäng av din telefon. Lägg den långt bort och välj inte den mest uppenbara distraktionen, spel. Glöm inte du är inte ensam.

Liten uppdatering.

Får amorteringsfritt på SEB så betalar bara 1300kr till dom i två månader. Fick betalfritt på Coop så betalar inget alls där denna månad. Kommer nu denna månade kunna betala av flexlimit som är på 5150kr och lumify som är på 4750kr. Känns skönt att kunna beta av 2 lån med dåliga villkor (speciellt lumify). Akta er för dom ifall ni inte tänkt betala tillbaka hela lånet på förfallodatum. Dom tar en ”förlängningsavgift” på mer än 1.000kr och man amorterar inget alls då....

Då så är lumify och flexlimit inbetalt. Skönt att kunna stryka 2st smålån från listan. 11st lån kvar istället för 13st.

Skuldbördan har gått från
1 384 220kr till 1 367 974kr.
16 246kr amortering denna månad.
Lång resa kvar men nästa månad betalar jag av expresskredit och kommer väl amortera ungefär densamma.

Då så är lumify och flexlimit inbetalt. Skönt att kunna stryka 2st smålån från listan. 11st lån kvar istället för 13st.

Lång resa kvar men nästa månad betalar jag av expresskredit och kommer väl amortera ungefär densamma.
Starkt jobbat :) har också betalt in allt nu :) denna månaden minskar det med 21 600 kr i bara ren amortering ! Kul när det går neråt och inte uppåt :)

Tack! ^^
Jätte bra jobbat! :folded:
Ja det är alltid skönt när man ser det minska.

Hur ser din skuldbörda och förutsättningar ut? ^^

Tack! ^^
Jätte bra jobbat! :folded:
Ja det är alltid skönt när man ser det minska.

Hur ser din skuldbörda och förutsättningar ut? ^^
Har idag löneutmätning, minskar ca 7000 kr mån med löneutmätning, sedan 7000 kr sambon , 2000 kr Handelsbanken, 3000 kr sparas :) så oftast runt 19-20k minskar det .. ibland mer ! Hos kronofogden 370k , Handelsbanken 400k , bank Norwegian 270k ... hoppas vara helt klar om 4-5 år :) bara att kämpa på :)

Starkt jobbat, för varje kredit så ökar ditt utrymme varje månad så najs.

Har idag löneutmätning, minskar ca 7000 kr mån med löneutmätning, sedan 7000 kr sambon , 2000 kr Handelsbanken, 3000 kr sparas :) så oftast runt 19-20k minskar det .. ibland mer ! Hos kronofogden 370k , Handelsbanken 400k , bank Norwegian 270k ... hoppas vara helt klar om 4-5 år :) bara att kämpa på :)
Bra jobbat. Skönt att kunna bli av med allt inom 4-5år jag har ganska mycket längre tid.

Bra jobbat. Skönt att kunna bli av med allt inom 4-5år jag har ganska mycket längre tid.
Tack :) det viktigaste tycker jag inte är att hur snabbt man blir fri , för om det tar 4 år eller 6 år tycker jag inte spelar så stor roll ! Däremot så tycker jag det är det viktigaste att man känner att det minskar och gå neråt :) för den känslan är skön ! Innan gick jag säkert minus 15k Varje månad, nu kanske 20k minskas den totala skulden varje månad :)

Liten uppdatering.

varit spelfri i över 2 månader nu. Börjat min behandling på distans och ska nästa vecka träffa en behandlare också. Kan bara träffas då och då eftersom jag jobbar borta mycket. Men känns bra på med spelfronten att jag lyckas hålla mig borta från det och är inte sugen.

Ska försöka betala av mitt lån på expresskredit denna månad som är på Ca 4.900kr. Men väntar med det tills alla mina autogiron dragits så jag ser att jag har pengar över att klara mig denna månad.

Idag försvann en förfrågan från min uc så har 5st istället för 6st. Betyget gick från 17,1-14% så blev positivt överraskad.

Nu är det bara att kämpa vidare även om det känns väldigt tufft. Men skam den som ger sig.

Liten uppdatering.

varit spelfri i över 2 månader nu. Börjat min behandling på distans och ska nästa vecka träffa en behandlare också. Kan bara träffas då och då eftersom jag jobbar borta mycket. Men känns bra på med spelfronten att jag lyckas hålla mig borta från det och är inte sugen.

Ska försöka betala av mitt lån på expresskredit denna månad som är på Ca 4.900kr. Men väntar med det tills alla mina autogiron dragits så jag ser att jag har pengar över att klara mig denna månad.

Idag försvann en förfrågan från min uc så har 5st istället för 6st. Betyget gick från 17,1-14% så blev positivt överraskad.

Nu är det bara att kämpa vidare även om det känns väldigt tufft. Men skam den som ger sig.

Det kommer säkert gå i vågor. Gör det för mig fortfarande.

Jobbar fortfarande med mig själv och att vara snäll och försöka släppa vad jag ställt till med.

Bara fortsätta o kriga. Grymt jobbat!

Det kommer säkert gå i vågor. Gör det för mig fortfarande.

Jobbar fortfarande med mig själv och att vara snäll och försöka släppa vad jag ställt till med.

Bara fortsätta o kriga. Grymt jobbat!
Ja det gör väl det. Just nu för stunden känns det iaf bra.

Ja man måste försöka släppa det man ställt till med annars kommer man aldrig kunna gå vidare.

Tack så mycket. Fortsätt kämpa på du också.

Update:
Betalat expresskredit dock genom att öka mitt farilo lån från 10.000 till 30.000kr. Men har bara använt 4.700kr för att släcka expresskredit för räntan bli mycket bättre på fairlo än expresskredit och månadskostnaden minska också. Så nu har jag ett lån mindre vilket känns skönt.

Har lyckats hålla mig spelfri fortfarande också. Dock har jag haft Starkt spelsug emellanåt, men jag har ändå lyckats hålla mig. Jag vet själv att det inte kommer hjälpa mig att spela, det kommer bara göra det värre. Sen kan man alltid tänka på att spelet har gjort så jag har över 1,3 miljoner i skulder. Det avskräcker en hel del från att spela igen.

Update:
Betalat expresskredit dock genom att öka mitt farilo lån från 10.000 till 30.000kr. Men har bara använt 4.700kr för att släcka expresskredit för räntan bli mycket bättre på fairlo än expresskredit och månadskostnaden minska också. Så nu har jag ett lån mindre vilket känns skönt.

Har lyckats hålla mig spelfri fortfarande också. Dock har jag haft Starkt spelsug emellanåt, men jag har ändå lyckats hålla mig. Jag vet själv att det inte kommer hjälpa mig att spela, det kommer bara göra det värre. Sen kan man alltid tänka på att spelet har gjort så jag har över 1,3 miljoner i skulder. Det avskräcker en hel del från att spela igen.

Bra och skönt ju! Inget positivt kommer från spel i längden så fortsätt på den här spelfria banan istället :)

Jag har varit spelfri i 5 månader nu
Idag fick jag mitt papper från kronofogden att fylla i ( inkomstredovisning)

Jag har varit spelfri i 5 månader nu
Idag fick jag mitt papper från kronofogden att fylla i ( inkomstredovisning)

Bra jobbat med 5 månader. Jag är snart inne på 3 månader. Sist jag slutade spela så höll jag mig i ca 6 månaders hoppas jag lyckas sluta helt denna gång. Ska du söka skuldsanering? Går du någon behandling för ditt spelmissbruk?

Yes har precis avslutat min behandling! Där förstod jag att det är inte mitt fel utan spelet som gjorde mig beroende. Har oxå rätt nya lån så tänkte när det har gått ett tag med löneutmätning så tänker jag söka skuldsanering.

Försöker motivera mig att sluta spela. Har 400 k i skulder pga spel och ändå fortsätter man som om inget har hänt. Fy vad less man blir på sig själv. Är så trött på att spela och försöker motivera mig med att jag förmodligen kan bli skuldfri om 5-6 år om jag amorterar som tusan och slutar spela. Sambon vet ingenting. Fy fan vad man ställer till det för sig själv...har allt jag behöver i livet ändå håller man på... Sorry att jag lånade tråden lite.

Spelpaus...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp