• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Bra för den som väntar brev fr Kf

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Började lära känna Kf för ca 8 år sedan, fått massor med förelägganden men ALDRIG påminnelse per sms.
Det här måste ha med att göra att de inte hinner hantera alla ärenden.
Sms är väl inte så pålitligt sätt att kommunicera?

Nej det har gått att smsa i många år så det är inget nytt. Tror möjligen att kundservice hjälper till lite med smsandet men är inte säker.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Ja visst men Lasseman är här som privat person. Men han är bra på att svara på frågor om KFM :)
Han borde bli trött på alla frågor då han jobbar med det hela dagarna
Men vi är tacksamma att han orkar göra det:) För honom blir det väl att vara på jobbet 24/7;)

Nja, så tacksamt är det inte, jag får mest veta att jag omöjligen kan ha rätt bara för att någon inte håller med om hur en bestämmelse är..
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Han är väl här som privat person lika mkt som anställd på Kf. Han kan ha nytta i jobbet av allt han läser här.

Privatperson är jag.
Det är inte mycket jag fått till mig härifrån som jag inte redan känner till, spontant kan jag inte komma på något, men något lite kanske kommit till:)
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Min sambo hade en skuld till slantar som gick till gothia, hon hade fram tills den 11 sep att höra av sig till gothia . Idag kom betalningsföreläggande från KF. Så det tog 9 dagar.
Sen har hon 14 dagar på sig att skriva på , efter 14 dagar när hon skrivit på .. så har hon 10 dagar att betala ...sen ska inkomst och utgifter in när man fått dom pappren .. väldigt lång tid på alltihopa verkar det vara
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Nja, så tacksamt är det inte, jag får mest veta att jag omöjligen kan ha rätt bara för att någon inte håller med om hur en bestämmelse är..
Vet att det varit så och jag har också varit kritisk mot dig ibland;)
Men jag tror mer det handlar om att vi utsatta är sårbara och faktiskt ibland svårt att inse sanningen som det faktiskt är.
Och vi måste acceptera att det faktiskt är så då vi själva ställt till det:(
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Nej det har gått att smsa i många år så det är inget nytt. Tror möjligen att kundservice hjälper till lite med smsandet men är inte säker.
När jag pratade med KFM sist hade dom inte mitt mobilnummer så kanske därför jag nu fick sms ;)
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Privatperson är jag.
Det är inte mycket jag fått till mig härifrån som jag inte redan känner till, spontant kan jag inte komma på något, men något lite kanske kommit till:)
Ingen blir fullärd;)
Lär mig nytt varje dag på tex jobbet fast jag arbetat med samma i 20 år;)
Så du har inget utbyte eller hjälp av låneforum om man ska hårdra det:D
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp