• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Brev från banken ang penningtvätt terrorism?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sanna70

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
1 November 2022
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Aldrig hänt med SEB iaf sån tur är . Herregud låter ju helt galet av Nordea . Och för 5000kr. Tänk vad mycket pengar som trillat in genom
Lån o dylikt . Aldrig fått sån fråga
Mitt bankkonto är spärrad allt swish allt allt pga av en Swish på3000kr Swedbank!
 

Peppan

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
3 Februari 2020
Meddelanden
630
Mottagna reaktioner
64
Poäng
217
Hej öppnar en gammal tråd , jag har fått mitt konto stängt/uppsagt utav SEB och fick ett brev där det även stod att jag inte kommer kunna öppna bank id på minst ett år hos någon annan svensk bank också , har Nordea nu och fick hem en QR läsare men den funkar inte heller , står ( något blev fel försök scanna om qr koden ) någon som vet mer ?
 

Jaden

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
13 November 2018
Meddelanden
263
Mottagna reaktioner
109
Poäng
307
Men det låter ju fruktansvärt...Du måste haft väldigt suspekta transaktioner när de spärrar bank-id i ett år. Har du kort och dosa hos Nordea så testa logga in med e-kod
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 850
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Hej öppnar en gammal tråd , jag har fått mitt konto stängt/uppsagt utav SEB och fick ett brev där det även stod att jag inte kommer kunna öppna bank id på minst ett år hos någon annan svensk bank också , har Nordea nu och fick hem en QR läsare men den funkar inte heller , står ( något blev fel försök scanna om qr koden ) någon som vet mer ?
SEB vet nog mer, enklast är nog att ringa dit.
 

Cranved

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Oktober 2019
Meddelanden
782
Mottagna reaktioner
333
Poäng
497
Det med inte kunna öppna bankID på minst ett år hos någon annan svensk bank låter rätt sjukt då det behövs bankID i princip till allt idag. Är detta en vanlig grej?
 

Jeni

Kunnig medlem
Poäng: 236
Blev medlem
7 Januari 2023
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
85
Poäng
236
Konstigt Swedbank och swishats spel o lån höger vänster nonstop aldrig någon som frågat
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 850
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Det med inte kunna öppna bankID på minst ett år hos någon annan svensk bank låter rätt sjukt då det behövs bankID i princip till allt idag. Är detta en vanlig grej?

Finns väl det där freja-id i stället (tror jag det heter)
 

Varitmedförr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Januari 2022
Meddelanden
437
Mottagna reaktioner
335
Poäng
477
Det med inte kunna öppna bankID på minst ett år hos någon annan svensk bank låter rätt sjukt då det behövs bankID i princip till allt idag. Är detta en vanlig grej?
Finansinspektionen ställer allt högre krav på bankerna och det kommer att ställa till det för många framöver.
Kriminalitet, penningtvätt och terrorism är ett stort problem.
Det verkar inte spela nån roll om du är "icke kriminell, oskyldig", det är transaktionerna som avgör utgången.
 

Gammal i Gamet

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
15 December 2021
Meddelanden
183
Mottagna reaktioner
98
Poäng
257
Finansinspektionen ställer allt högre krav på bankerna och det kommer att ställa till det för många framöver.
Kriminalitet, penningtvätt och terrorism är ett stort problem.
Det verkar inte spela nån roll om du är "icke kriminell, oskyldig", det är transaktionerna som avgör utgången.
Så är det, EU kommissionen har höjt penningtvättsrisken för spelande.

https://igamingbusiness.com/legal-c...ing-risk-in-online-gambling-to-highest-level/

Så det kommer bli svårare att vara speltorsk.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp