• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Brixo blir uppsagt

Stryker

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
22 Mars 2015
Meddelanden
207
Mottagna reaktioner
86
Poäng
237
Hej, mitt Brixo lån blir uppsagt, har ju fått en massa brev från BFM inkasso förut, men det är väl inget riktigt inkasso. Vad händer nu när jag inte betalar uppsägningssumman, då sägs ju lånet upp helt men det går väl antagligen till ett externt inkasso? Nån som vet vilket i så fall och kan man få en ny avbetalningsplan där? Kan väl inte ge missbrukad kredit på UC eftersom de ligger utanför UC?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 569
Mottagna reaktioner
2 460
Poäng
1 527
BFM inkasso är deras egna inkasso bolag, så jo de är ett riktigt inkasso.
Vet ej om de rapporterar misskött kredit, de gjorde det på mig i maj 2020, men kan ha ändrats.
 

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Ironiskt att jag precis skapade en liknande tråd hehe, hur många fakturor ligger du efter med innan du fick brev om uppsägningen?
När måste det vara betalt , och är det den totala summan av dom förfallna?
 

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Hej, mitt Brixo lån blir uppsagt, har ju fått en massa brev från BFM inkasso förut, men det är väl inget riktigt inkasso. Vad händer nu när jag inte betalar uppsägningssumman, då sägs ju lånet upp helt men det går väl antagligen till ett externt inkasso? Nån som vet vilket i så fall och kan man få en ny avbetalningsplan där? Kan väl inte ge missbrukad kredit på UC eftersom de ligger utanför UC?
Var precis i kontakt med brixo/flexkontos support.

Han kunde inte informera om missbrukad kredit, men han sa att det KAN skickas direkt till fogden efter uppsägning, men att BFM även kunde skicka ut till externt inkasso.
Känns väll kanske lite som ett hot för att få in pengarna snabbt...Men personligen skulle jag inte ta den chansen.
 

Stryker

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
22 Mars 2015
Meddelanden
207
Mottagna reaktioner
86
Poäng
237
De lär väl hantera allt på samma vis…? Kan väl inte vara en slump som avgör vart det hamnar? Nån här måste ju veta?
 

Stryker

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
22 Mars 2015
Meddelanden
207
Mottagna reaktioner
86
Poäng
237
En annan sak, om man betalar ikapp på Brixo, tror ni man har en chans på Merax när man kommit i fas och betalningen gått igenom. Eller är man "stämplad" redan i deras system som en slarver...?
 

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
En annan sak, om man betalar ikapp på Brixo, tror ni man har en chans på Merax när man kommit i fas och betalningen gått igenom. Eller är man "stämplad" redan i deras system som en slarver...?
Var i samma sits som dig, Tror inte du kommer få ett lån direkt efter du betalat in, Men kanske månaden efter.
Vet att jag fick ett mail om att jag varit en trogen kund och kunde utöka, när jag var i samma sits, och det hade gått en månad
 

Stryker

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
22 Mars 2015
Meddelanden
207
Mottagna reaktioner
86
Poäng
237
Var i samma sits som dig, Tror inte du kommer få ett lån direkt efter du betalat in, Men kanske månaden efter.
Vet att jag fick ett mail om att jag varit en trogen kund och kunde utöka, när jag var i samma sits, och det hade gått en månad
Trogen kund! Ja va fan man har ju inget val längre! :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp