• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Brixo till Zolva inkasso

Alegria

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
7 September 2020
Meddelanden
192
Mottagna reaktioner
104
Poäng
297
Tror mina förfallna fakturor gick en och en till bfm inkasso. Därefter gick hela det förfallna till bfm och därefter allt till Zolva.
Tack jag blev osäker nu när hela beloppet gick till bfm. Tack för utförligt svar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Alegria

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
7 September 2020
Meddelanden
192
Mottagna reaktioner
104
Poäng
297
Fick brev från bfm idag att de skickat skulden till Kronofogden så tyvärr verkar de ha ändrat sina rutiner
 

Alegria

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
7 September 2020
Meddelanden
192
Mottagna reaktioner
104
Poäng
297
Säker? Min gick precis till Zolva så det verkar konstigt om det är olika för olika.
Ja det håller jag med om, fick ett brev från bfm att skulden (dagens datum) skickats till Kronofogden, kontaktade bfm som gick med på att dra tillbaka skulden och upprätta en avbetalningsplansplan.
Hann aldrig invänta brev från kfm så kan inte helt vara helt 100. Känns väldigt fult om de skulle hitta på en sådan sak
 

Djdbdb

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
1 Februari 2023
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Ja det håller jag med om, fick ett brev från bfm att skulden (dagens datum) skickats till Kronofogden, kontaktade bfm som gick med på att dra tillbaka skulden och upprätta en avbetalningsplansplan.
Hann aldrig invänta brev från kfm så kan inte helt vara helt 100. Känns väldigt fult om de skulle hitta på en sådan sak
Tror dessvärre det är tanken.
 

Alegria

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
7 September 2020
Meddelanden
192
Mottagna reaktioner
104
Poäng
297
Hur många månader låg du efter innan det gick vidare?
Låg 3 månader efter o ficke fter den fjärde månaden en uppsägning att lånet var uppsagt o att jag hade till den 19/1 att betala in hela summan annars skulle det gå till kmf. Den 26 fick jag ett brev av bfm att de den dagen skickat skulden till kfm för betalningsföreläggande.
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 385
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Låg 3 månader efter o ficke fter den fjärde månaden en uppsägning att lånet var uppsagt o att jag hade till den 19/1 att betala in hela summan annars skulle det gå till kmf. Den 26 fick jag ett brev av bfm att de den dagen skickat skulden till kfm för betalningsföreläggande.
Tack!
Ok så den 19/1 skulle du betala hela lånet eller det du låg efter?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp