• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Bynk, vad vet vi om dessa?

R

Radiohuvud

Gäst
Poäng: 0
Hej!

Chattat med kundtjänst som informerade om att de använder sig utav UC, oavsett vilket belopp man ansöker om. Alltså inte Bisnode enligt vad de sa till mig...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Olle.

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
3 Januari 2013
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
62
Poäng
197
Ingen som sökt och kan berätta om de är lika hårda som alla andra som tar UC?
 

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Hej!

Chattat med kundtjänst som informerade om att de använder sig utav UC, oavsett vilket belopp man ansöker om. Alltså inte Bisnode enligt vad de sa till mig...
Alltid UC, ibland Bisnode också.
Vet en som har samhörighet med dom.
 

JesseTopp

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
31 Juli 2013
Meddelanden
88
Mottagna reaktioner
10
Poäng
42
Någon här på forumet som har försökt låna? Läste att appen mer fungerar som typ Lendo och att man inte lånar direkt från Bynk: http://www.privatafinanser.com/bynk/. Framgår inte av Bynks hemsida, så om man inte lånar direkt av Bynk så är det ju inte precis någon ny långivare, eller tänker jag fel?
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Har inte sökt men som jag förstått det så är det en av Lendos grundare som startat Bynk som en appbank inte att de ska vara en låneförmedlare. Till en början har de lanserat privatlån på max 100.000kr. Lite länger fram i tiden kommer du även kunna öppna ett sparkonto, ta ett bolån, handla på kredit både online och i fysiska butiker samt skaffa även ett kreditkort i appen.
 
Senast ändrad:

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Finns de med som bank hos fredom finance eler lendo eller annan låneförmedlare?
De skriver:"Kommer ni att konkurrera med Schibsted-bolag som Lendo och Compricer?
"Nej, det är andra traditionella banker och långivare som vi kommer konkurrera med. Över tid kommer vi säkert samarbeta med Lendo och Compricer", säger Dennis Ahlsén".
 
N

Niklas.WG

Gäst
Poäng: 0
Hej,

Jag provade att göra en ansökan. 268 000 SEK i inkomst, inga betalningsamärkningar, inga förfrågningar senaste 6 månaderna, 2.2% i risk - avslag. Så om ni inte sitter på en superekonomi, bemöda er inte.
 
M

Mats_

Gäst
Poäng: 0
Hej,

Jag provade att göra en ansökan. 268 000 SEK i inkomst, inga betalningsamärkningar, inga förfrågningar senaste 6 månaderna, 2.2% i risk - avslag. Så om ni inte sitter på en superekonomi, bemöda er inte.

Det går knappast att uttala sig om vilka kunder en långivare godkänner eller vilken ränta som erbjuds. Då förstår man sig antagligen inte sin egen ekonomi/person/historik, men mest troligt är att man inte har någon aning om vilka faktorer som ligger bakom en kreditbedömningsprocess.

Bara för att du tycker att du har en bra ekonomi så kan det finnas riskfaktorer som du inte tänker på eller känner till och som anses vara så pass graverande att du hamnar i en kohort med individer som det kollektivt inte är lönsamt att låna ut pengar till.

Ring upp bolaget och fråga varför du blev nekad för att få en bättre förståelse, för egen del men även så du i framtiden slipper skämma ut dig själv på internet.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Hej,

Jag provade att göra en ansökan. 268 000 SEK i inkomst, inga betalningsamärkningar, inga förfrågningar senaste 6 månaderna, 2.2% i risk - avslag. Så om ni inte sitter på en superekonomi, bemöda er inte.

Hur stora lån och kreditkort du har spelar också in..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp