• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Byte av bank - vilken rekommenderar ni?

Dalatjejen

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
9 Augusti 2020
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Håller också på kolla på bankbyte. Kolla med de ni är intresserade av. Undvik Handelsbanken säger jag dock.
Haft möte med DanskeBank. Ung tjej som inte visste mycket och skulle återkomma med förslag inom några dagar; efter 3 veckor inte hört nåt.
Nordea; bokat fysiskt möte nästa vecka.
Tror att det är väldigt individuellt hur man upplever bankerna och vad man vill få ut från ett samarbete. T.ex hade jag en bra relation med min bankman på Handelsbanken. Men sedan bytte han position och jag flyttade, så plötsligt efter 18 år fanns inget samarbete längre.
Om Nordea var inte funkar ska jag boka möte med SEB osv.

Okej! Har kontaktat Länsförsäkringar och SEB så vi får se hur det känns.

Märkligt med DanskeBank då? Hade även tänkt kontakta dem. Får hoppas jag får prata med någon som har lite mer koll då

Men ja handelsbanken hoppar vi nog över i alla fall!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
Okej! Har kontaktat Länsförsäkringar och SEB så får se om dem hör av sig i nästa vecka då!
Länsförsäkringar hade jag ett tag. Dem kunde inte åtgärda felet med deras app under ett års tid. Svar man kunde få från dem...vi jobbar med det och vi är medvetna om problemet.
Nodea är helt okej men dem stängde kontoret på min ort. Angående försäkringar hos länsförsäkringen, fick billigare försäkringen via folksam en hos dem.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
SEB och Nordea. Utan tvekan.

SEB tvingar mig förvisso redovisa massa transaktioner och är allmänt jävliga men sett till det stora är dom bra. Öppet dygnet runt. Modern app. Bra kundservice. Smidiga.

Rekommenderar INTE sossebanken Swedbank. Tvättar pengar i miljardklassen men tvingar vanliga människor redovisa en swish på 500 kr. Vidriga.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Och ger svar jag sett bra pris på försäkringar

Allt är ju relativt. Det beror på var du bor. Länsförsäkringar står sig bra i primärt Dalarna & Kalmar. Bor man i dessa två län kan man inte slå dom på fingrarna.

I Stockholmsområdet är Länsförsäkringar dyrast på marknaden.
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Haft danske bank i 15 år. Smidiga att ha och göra med, enkel app.. (plus för den)
Sjukt snåla med att erbjuda bostadslån tyvärr, känns som det bara är för lite finare klassen.

Har också Swedbank, avskyr allt som har med deras kontonummer att göra, omodernt. Gillar heller inte appen när man ska betala. Danske är 100 ggr smidigare.
Dock tillmötesgående bank gällande det mesta och så har jag bolånet där.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 792
Mottagna reaktioner
1 820
Poäng
1 277
Länsförsäkringar hade jag ett tag. Dem kunde inte åtgärda felet med deras app under ett års tid. Svar man kunde få från dem...vi jobbar med det och vi är medvetna om problemet.
Nodea är helt okej men dem stängde kontoret på min ort. Angående försäkringar hos länsförsäkringen, fick billigare försäkringen via folksam en hos dem.
Jag har Länsförsäkringar bank, men även jag har mina försäkringar i Folksam.
Funderar på att byta till Den Danske Bank när det är dags för bolån för de erbjuder 1,18 % ränta om man är med i SACO.
 

Dalatjejen

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
9 Augusti 2020
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
SEB och Nordea. Utan tvekan.

SEB tvingar mig förvisso redovisa massa transaktioner och är allmänt jävliga men sett till det stora är dom bra. Öppet dygnet runt. Modern app. Bra kundservice. Smidiga.

Rekommenderar INTE sossebanken Swedbank. Tvättar pengar i miljardklassen men tvingar vanliga människor redovisa en swish på 500 kr. Vidriga.

Bra info, tack! SEB ligger högst just nu! Vet du hur dem är gällande bolån om man har rätt höga blanco? Vi ska söka bolån senare men just nu har vi rätt höga blanco som sagt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp