• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Byte av bank - vilken rekommenderar ni?

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Glöm inte att en "bankman" är en annan benämning än säljare bara. Dom har i uppgift att få till lönsamma kunder

Haha det stämmer så bra.
Innan jag föll in i spel- och skuldträsket och hade sparande så hörde min bankman av sig i alla fall en gång per år för att kolla läget.. nu när man bara har skulder så har jag inte hört något på flera år..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Haha det stämmer så bra.
Innan jag föll in i spel- och skuldträsket och hade sparande så hörde min bankman av sig i alla fall en gång per år för att kolla läget.. nu när man bara har skulder så har jag inte hört något på flera år..
Så är det, har sedan 1 år tillbaka en ganska hyfsad aktiedepå och dom ringer var 3:e månad för att boka möte och de vill med största sannolikhet sälja kapitalförsäkring för det tjänar de mycket pengar på.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Bra info, tack! SEB ligger högst just nu! Vet du hur dem är gällande bolån om man har rätt höga blanco? Vi ska söka bolån senare men just nu har vi rätt höga blanco som sagt.

Lite knepigt då jag aldrig har sökt bolån igenom dom. Men har vänner och bekanta som har gjort det och uteslutande har man anlitat DanskeBank,Nordea & SEB.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 847
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Haha det stämmer så bra.
Innan jag föll in i spel- och skuldträsket och hade sparande så hörde min bankman av sig i alla fall en gång per år för att kolla läget.. nu när man bara har skulder så har jag inte hört något på flera år..

Lån ät förvisso en lönsam affär men också riskfylld..
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 569
Mottagna reaktioner
2 458
Poäng
1 527
Har också varit inne på att byta bank ett tag, har Sparbanken idag och den finns inte på den orten jag bor. Behöver åka ca 3 mil till ett kontor (bagatell egentligen). Men funderar mest om de är lönt att byta bank när man betalar massa inkasso mm ?

Eller är de bättre och göra det när man är ”fri” från allt de där?
Har funderat lite på att byta till Länsförsäkringar, har hört gott om dom här. Men är rätt vilsen vad gällande bankbyte osv :facejoy::axelryck:
 

Sillen

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
27 Januari 2019
Meddelanden
165
Mottagna reaktioner
48
Poäng
157
Vet du varför man ska undvika Handelsbanken? Vi har den banken i stan men aldrig ens tänkt tanken att byta till dem ändå. Varför vet jag inte egentligen men inte känts bra helt enkelt bara tror jag.
Har bara hört många som är missnöjda med handelsbanken.. En granne tyckte att dom var otrevliga och bytte bank. Men varierar säkert från bank till bank.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp