Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Cash2you, samma som Cashbuddy?

Jag skickade in i fredags. Har inget hört än men håller tummarna.
Cashbuddy har ju sitt företag i varberg och de verkar inte
Detta ha men dom har väldigt lika lånvillkor

Samma styrelse

Olika bolag men samma styrelse så de samkör troligen. Har lån på Cashbuddy fick inte på Cash2you

Jag har lån hos båda. Verkar vara samma som ligger bakom. Tog tre bankdagar att få svar!

Yes! I dag satt 15000 på kontot! I mon är dom borta men blir av med
Flera sms lån hos inkasson o kfm i stället:)

Jag har lån på Cashbuddy men jag fick direkt avslag från cash2you. Jag antar att det beror på att det är samma företag. Hade jag vetat att det var samma företag så hade jag aldrig sökt. Suck! Finns det verkligen de som har lån hos båda samtidigt?

hej

till er som fått lån hos dessa företag, hur mycket skulder och förfrågningar har ni hos UC?

jag har ganska många förfrågningar och relativt mycket skulder så vill veta om det är nån ide att ens söka.

Sen undrar jag om ni vet om dom ringt upp eran arbetsgivare, man ska ju ange telefon till arbetet.

Glöm det

Har samma villkor som dig fast att min inkomst har ökat ca 80 000 brutto se senaste året/lånet.
Har lån hos Cashbuddy får inte lån hos deras kompis

ok, när fick du lånet då? innan din inkomst höjdes eller efter? jag har 360000 i bruttoinkomst

ringer dom upp arbetsgivaren? blir det en förfrågan hos uc? jag har rätt många förfrågningar och ganska mycket skulder men även en hyfsat bra inkomst, tror ni det är möjligt att få lån hos dom?

Cash2you

Hur lång tid tar det att få besked efter att man ansökt med hjälp av bank-id?
Får man då det via skriftligt besked i brevlådan eller sker det någon kontakt med email?
Hur länge får man vänta på pengar på kontot, om man ansökt via bank-id och naturligtvis blivit godkänd?
Tack om någon vill svara

Tog 3 dagar tror jag...enkelt att få, jag är utförsäkrad och hade inga problem att få lån där.

Det är INTE samma företag. Jag har lån hos båda. Jag skickade in låneansökan på fredagen, godkände med mitt bankid. Pengarna satt på kontot redan på Måndagen.

Samma ägare

Bägge bolagen har samma ledamöter i styrelsen

Jag tycker Cash2you verkar en aning oseriösa. Jag har lån hos Cashbuddy men nekades blankt ett lån hos Cash2you trots att jag har skött mitt lån hos Cashbuddy exemplariskt i flera år och min inkomst har ökat och jag har fast jobb sedan flera år tillbaka. Jag har inga betalningsanmärkningar och bara 3 eller 4 förfrågningar de senaste 12 månaderna.Så dessa är inga jag rekommenderar.

Ja håller med, jag var också dum och sökte hos dem. Avslag och en UC förfrågan mer. Inga betal.anm. inkomst 400000 sek, fast arbete 4 förfr. senaste 12 månader.

Lån hos cash2you

hej

till er som fått lån hos dessa företag, hur mycket skulder och förfrågningar har ni hos UC?

jag har ganska många förfrågningar och relativt mycket skulder så vill veta om det är nån ide att ens söka.

Sen undrar jag om ni vet om dom ringt upp eran arbetsgivare, man ska ju ange telefon till arbetet.

Jag sökte cash2you och fick godkänt 15000Kr, inga bet.anmärkningar, låg inkomst förra året, och ett tidigare lån på 40 000. De tar UC men verkar tydligen inte så hårda med kraven!

cash 2 you

Jag tycker Cash2you verkar en aning oseriösa. Jag har lån hos Cashbuddy men nekades blankt ett lån hos Cash2you trots att jag har skött mitt lån hos Cashbuddy exemplariskt i flera år och min inkomst har ökat och jag har fast jobb sedan flera år tillbaka. Jag har inga betalningsanmärkningar och bara 3 eller 4 förfrågningar de senaste 12 månaderna.Så dessa är inga jag rekommenderar.

För mig var det tvärtom, fick endast hos cash2you trots låg inkomst o många förfrågningar (13 St)

Hej har lite frågor om Cash buddy
1: ansökte med bank-id, fick upp meddelande att de ska behandla den. Hur får jag veta svaret? per mail eller brev?
2: hur lång tid får jag vänta på svar?
3: om svar blir ja, när får jag pengarna på mitt konto?
Hoppas någon vänlig själ vill/kan svara
tack

Du får svar per brev inom 2-3 dagar oavsett om du får låna eller inte. Om du får låna sätts pengarna på ditt konto och du får dem inom 2-3 dagar.

Tack Gabriel för ditt svar! Läste ju dock att någon ansökt på en fredag med bank-id och fått pengar redan måndag?

Lån hos båda?

Jag undrar hur er inkomst/ skulder / förfrågingar ut som har lån hos båda och när ansökte ni hos cashbuddy?

Har 5k lån hos Cashbuddy, och fick 15k godkänt på Cash2you. 250k taxerad inkomst @2011, Många krediter/smslån, katastrof många UC 50+. Vet ej hur dom kunde godkänna mig. Har inga betalningsanmärkningar dock

Dom är INTE samma. Dom ingår i samma koncern men de är helt oberoende av varandra. Du kan ha 15000 hos ena och även 15000 hos den andra samtidigt.

Vilken UC

Tar cash2you vanlig UC, eller vilken kreditprövning gör dom någon som vet?

Vet att cashbuddy tar vanligt UC och en förfrågan registeras, men som sagt gör cash2you det också?

Om man blir godkänd blir man uppringd för bekräfta att man är den man är?

Jag har en kompis med lån hos Cashbuddy. Han fick erbjudande att höja upp sitt befintliga lån från 15.000 till 25.000. Jag har själv lån hos dem på 15000. Då jag var i kontakt med kundtjänsten gick det inte att höja. Nån som vet mer?

Det är helt 2 skilda företag men de ser lika ut dock ej samma
Så man kan ha lån på båda om man har ekonomi till det

Ni som sökt med BankId.. när ni får hem papper att ni är beviljade.. måste dessa skrivas på och skickas tillbaka för att lånet ska utbetalas?

Snacka om att jag blev snopen när jag idag fick hem i brevlådan ett låneavtal att jag blivit godkänd 15000kr.
Hade nästan glömt att jag sökt hos cash2you i fredags då jag trodde att de va kört för mig överallt.
Har 320.000kr i inkomst
Inga betalningsanmärkningar
ca 100.000kr blancolån
ca 35 UC förfrågningar
Och jag blir typ aldrig beviljad lån men nu äntligen... har nog räddat mig från att hamna hos kfm

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp