• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Cashbuddy byter till Bisnode

lulle7

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
16 September 2021
Meddelanden
205
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Men kan tycka något är skumt i detta.

ansöker, får kreditupplysning tagen ( såklart ) någon dag senare så beviljar de mitt lån, skickar ut att lånet är beviljat samt att jag ska posta avtalet med autogiro o låneavtalet, tillsammans med legitimationer som jag skickade till dom.
Får svar igår på morgonen att avtalet kommit till dom och att de nu aktiverat lånet för utbetalning, och kommer ha pengarna inom 1-2 dagar.
Sen alltså ett dygn efter får jag Mail från annan Mail via cashbuddy att jag dessvärre nu inte är beviljad?

Förhoppningsvis är det mailet något automatiskt Mail som skickats ut av misstag. Annars är det helt sjukt i mina ögon
Det låter väldigt märkligt men visst tycker man att det borde vara godkänt
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Cash885

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
3 April 2024
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Det låter väldigt märkligt men visst tycker man att det borde vara godkänt
Svåra att få tag på också, ingen svarar i telefonen eller Mail idag :)

Men känns bara skumt att man fått låneavtalet skickat till sig där allt står att jag är beviljad, och månadsbetalningarna o allt sånt. Och även kundtjänst säger det, att det enda som jag skulle göra var att följa instruktionerna i brevet jag fick hem till mig innan de kunde aktivera lånet för utbetalning.

sen när jag gjort det och de fått avtalet och aktiverat lånet så får jag 24h senare ett Mail från annan Mail hos cashbuddy att lånet inte kunde beviljas hoppas det bara är ett automatiskt mail som råkat skickats ut.
 

lulle7

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
16 September 2021
Meddelanden
205
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Svåra att få tag på också, ingen svarar i telefonen eller Mail idag :)

Men känns bara skumt att man fått låneavtalet skickat till sig där allt står att jag är beviljad, och månadsbetalningarna o allt sånt. Och även kundtjänst säger det, att det enda som jag skulle göra var att följa instruktionerna i brevet jag fick hem till mig innan de kunde aktivera lånet för utbetalning.

sen när jag gjort det och de fått avtalet och aktiverat lånet så får jag 24h senare ett Mail från annan Mail hos cashbuddy att lånet inte kunde beviljas hoppas det bara är ett automatiskt mail som råkat skickats ut.
Hoppas du får tag i dom på telefon under dagen :)
 

Cash885

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
3 April 2024
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Hoppas du får tag i dom på telefon under dagen :)
Tack hoppas jag också.
För enligt min svärson som är jurist så kan det annars gå under Pacta sunt servanda.
Alltså avtalsbrott, så länge min ansökan inte har några felaktiga uppgifter så får inte en bank/lånebolag dra tillbaka ett beviljat lån efter att avtalen och allt har godkänts och beviljats.
Enbart om felaktiga uppgifter kommit dom till känna. Och mina uppgifter är inte felaktiga, inkomsten är från deklarationen, och lånen jag har står med i exakta summan och månadsbetalningarna jag har till dom.
Så får väl se vad de har att säga om detta då.
 

Cash885

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
3 April 2024
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6

Där är min kopia. På den sidan jag skickade in signerade jag alltså avtalet med min namnteckning osv.
Bars suddat ut mina uppgifter på bilden här.
Om detta är påskrivet och de godkänt avtalet och aktiverat lånet för utbetalning, borde det inte vara klart då?
 

lulle7

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
16 September 2021
Meddelanden
205
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112

Där är min kopia. På den sidan jag skickade in signerade jag alltså avtalet med min namnteckning osv.
Bars suddat ut mina uppgifter på bilden här.
Om detta är påskrivet och de godkänt avtalet och aktiverat lånet för utbetalning, borde det inte vara klart då?
Jo det kan man ju tycka, har du kommit i kontakt med dom ännu?
 

Cash885

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
3 April 2024
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Jo det kan man ju tycka, har du kommit i kontakt med dom ännu?
Nä försökt ringa en gång i timmen sen i förmiddags men inget svar. Inte på mailen heller.

Tycker bara det är skumt skulle gärna ha mer info kring detta. För i min värld och hur det juridiska verkar funka så är ett beviljande lån ett beviljat lån. Och har man sen skrivit på låneavtalet som de godkänt och sagt att de aktiverat lånet och pengarna är på väg så borde det vara bindande. De kan inte bara ångra sig efteråt. Borde isåfall vara ett avtalsbrott ( så länge mina uppgifter stämmer i ansökan )
 

Bud

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
17
Poäng
61
Det måste vara något fel, tror du får pengarna
 

Cash885

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
3 April 2024
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Inga svar på mail idag heller från det jag skrev till dom igår på förmiddagen. Och ingen svarar i telefonen….
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp