Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Chans att få billån med två förfrågningar och låg taxerad inkomst?

Sambon min är i färd att köpa en bil och innan vi slänger iväg en fråga tänkte jag höra här vad ni tror chanserna är.

Hon har 2 ff (1 går ut 29/9, så vi kommer vänta in den). Den andra försvinner i januari 2027. Cirka 350.000kr i årsinkomst, men senast taxerade inkomsten endast 155.000kr. 1.4 i UC (antar det beror på den låga inkomsten) och ett blancolån på 45.000kr som skötts sedan det togs. Hon siktar på att låna mellan 100-150.000kr för bilen. Är det ens värt att offra en UC på detta, eller ska vi vänta in till nya taxeringsvärden inkommer? :)

Nya taxeringsvärden alltså i juni nästa år?
Kan ni vänta så är ju det givetvis ett plus men tror att hon får lön nu också. Med 1 eller 2 FF har marginell betydelse.

Nya taxeringsvärden alltså i juni nästa år?
Kan ni vänta så är ju det givetvis ett plus men tror att hon får lön nu också. Med 1 eller 2 FF har marginell betydelse.
Jag vet inte exakt när årsinkomsten uppdateras, men det är väl i samband med slutskattebeskedet. Är det smartast att nyttja Lendo, Sambla et. al eller ska man gå till banken och visa upp lönespecer? För de stora lånehajarna går väl endast på skatteverkets uppgifter?

Jag vet inte exakt när årsinkomsten uppdateras, men det är väl i samband med slutskattebeskedet. Är det smartast att nyttja Lendo, Sambla et. al eller ska man gå till banken och visa upp lönespecer? För de stora lånehajarna går väl endast på skatteverkets uppgifter?
Hon är helt körd ifall ni inte får manuellt lägga fram lönespecifikationer etcetera. Inga automatiska system kommer ge grönt då som du själv skriver går på senaste deklarationen!

Hon är helt körd ifall ni inte får manuellt lägga fram lönespecifikationer etcetera. Inga automatiska system kommer ge grönt då som du själv skriver går på senaste deklarationen!
Med andra ord - vi bokar ett möte på banken för att "bevisa" att hon tjänar det vi hävdar!

Jag blir lite förvirrad du skriver 2 FF - Är det två förfrågningar hon har eller två anmärkningar? Eller två utav varje?

Jag blir lite förvirrad du skriver 2 FF - Är det två förfrågningar hon har eller två anmärkningar? Eller två utav varje?
Nej nej, inga anmärkningar. 2 st förfrågningar varav en går ut 29 september och en 30 januari. Hade hon haft anmärkningar hade jag inte ens ställt frågan. :)

Någon har ändrat titeln på tråden!!! Och det är inte jag. Har justerat den så det överensstämmer med den faktiska funderingen nu.

Med andra ord - vi bokar ett möte på banken för att "bevisa" att hon tjänar det vi hävdar!
Ifall ni ska köpa bilen privat är det nog bästa sättet. Annars kan nog bilhandlare kunna lösa sådant också. Men jag är för dåligt insatt i hur mycket som är automatiskt och i vilka kedjor/privata företag som gör det ena eller andra.

Någon har ändrat titeln på tråden!!! Och det är inte jag. Har justerat den så det överensstämmer med den faktiska funderingen nu.

Ja för visst fan stod det att hon hade två betalningsanmärkningar?
Trodde jag hamnat i psykos :D

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp