Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Chansen att få 0 i sanering när allt pekar åt det hållet?

Hejsan!

Jag och sambon sitter i skiten efter att en tidigare anlitad bokföringsbyrå begick grovt bokföringsbrott i vårt namn vilket resulterade i miljonskada i företaget och vi tvingades ta privata lån för att hålla oss flytande.
Konkursen vart 2020 och vår ekonomi kraschade fullständigt p.g.a mitt mående.

Nu när allt landat, inga nya skulder på flera år har tillkommit förutom EN från 2025 där KF vägrade ge med sig att vi fick behålla en liten del av överskott för att täcka fakturorna för vår husförsäljning via mäklare.
Denna kommer dock att betalas av från dess att vi skickat in ansökan om sanering fram tills dess att de ska börja behandla den.

Deras test visar att inget utrymme finns för att kunna dra något från oss, de har inte heller lyckats genomföra löneutmätning tidigare då utrymme helt enkelt inte finns dels p.g.a reskostnader för mig.

Hur stor är chansen att det blir 0? Och att någon motsätter sig detta.
Vi är liksom inne på 6:e året nu när det endast har kunnat få pengar via skatteåterbäringen.

Blir ni beviljade och betalningsutrymmet är 0 så blir det nollplan. Ni har inget att förlora på att söka. Rekommenderar att boka tid via skuldrådgivare på kommunen och låta dom hjälpa till med ansökan. Statistiskt så har man större chans att bli beviljad. Dels korrekt ansökan men också anses man typ ha sökt professionell hjälp med sin ekonomi och fått extern utvärdering om att skuldsanering är nödvändig. Något åt det hållet.

Däremot så gissar jag att frågan kommer upp om ni anses ha gjort vad ni kunnat för att betala på skulderna. Det är inte hela skäligheten, men det är en del av den.
Om jag inte missförstått det från ovan text så kommer det undras i utredningen om skuldsanering vad som hänt under dessa 6 åren. Har båda haft jobb med ex vanlig inkomst under de senaste 6 åren så har det funnits mer medel att dra/betala till skulderna än skatteåterbäringen och på något sätt har ni lyckats undvika det. Har ni inte jobbat på 6 år så kan jag tänka mig att dom vill ha svar på varför, då det handlar om så lång tid

Sambon driver eget och har endast möjlighet att plocka ut en begränsad "lön" som endast täcker hennes egna utgifter, jag står för 90% av de gemensamma utöver mina privata utgifter och har alltid haft höga bränslekostnader för jobb. Vi har lämnat in utgifter till KF på våra inkomster och de har själva sett att de finns inte utrymme att utmäta något alls.

Jag skolade om mig i 1.5 år under den här tiden, men det finns helt enkelt inte utrymme och de har även KF kommit fram till i sin utredning.

De som stoppade oss första ansökan var att vi ägde en lantbruksfastighet, men den är såld sen över 1 år tillbaka. Så chansen är ju mycket större nu, när skulderna är på över 2 miljoner och inget utrymme finns att lösa dessa på många år.

Är det viktigaste att ha 0-plan i en skuldsanering eller att ha skuldsanering?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp