Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Chansen att få 0 i sanering när allt pekar åt det hållet?

Får man en skuldsanering som man vet att man inte kommer att kunna klara av så är det ju dumt skaffa en sådan. Den kommer ju att bli avbruten och sedan är det väldigt svårt att bli beviljad en ny sanering. Då är det bättre att vänta med en skusan tills man klarar av den.

Detta är ganska uppenbara saker som inte borde behövas förklaras. Så detta är mitt sista inlägg om saken.
Jag förstår fortfarande inte varför någon skulle få en sanering dem inte kan följa. 😂

Man kan väl ha mer utgifter än vad kronofogden tar hänsyn till?

Jösses, det är som att prata med ett litet barn...
Jag förstår vad du menar, du har nu betett dig som ett barn i denna tråden genom att hela tiden ändra ditt argument för att inte försöka dölja din egna okunskap på ämnet.

Så jag tänker att jag sätter punkt här med följande.

En 0-plan i skuldsanering behöver inte vara en nackdel, eller fördel.
Att inte vara ärlig mot sig själv i en skuldsanering och t.ex inte ta med privata skulder för att man tänker fortsätta betala på dessa är 1. olagligt och 2. dumt, för du kommer mest troligen inte klara av din sanering om vi pratar om några större summor.
I övrigt är kalkylen vid skuldsanering väldigt förlåtande, den tar höjd för oförutsädda kostnader i form av en buffert och 2 betalfria månader som gör att du kan bygga din buffert ytterligare om du inte har 0-plan.

Ingen utom du själv vet om du är ärlig och faktiskt har förutsättningarna för att klara en sanering. Att du sitter här och hittar på scenarios och sedan argumenterar för din sak utan att prata högt om din inre monolog ändrar inte detta faktum.

Jag är väl insatt i hur en skuldsanering fungerar tack.
Jag diskuterar inte en 0-plan utan en betalningsplan där man inte kan klarar av att betala det som KF säger att man ska betala in.
Du har bevisligen inte förstått något av mina inlägg så fortsatta inlägg från dig ang detta är meningslösa.

Tack för visat intresse. Du kan gärna fortsätta tjafsa med dig själv men vänligen stör inte mig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp