Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Chanser att lösa in min kontokredit?

Hej alla

hoppas ni alla har en bra dag i solen :)

Det är så att jag ska lösa in min kontokredit för att förbättra räntan är tanken och tänkte kolla vad ni tror om mina chanser. Hade tänkt vända mig till Lendo eller Advisa :)

Förutsättningar:

Inkomst 2018: 150,000 underskott 110,000 SEK
Inkomst 2019: 138,000 underskott 75,700 SEK (löste en hel del lån i början på 2019 därav högt underskott och har låg inkomst pga studier)

I dag: Fastanställd sedan januari 2020, månadslön på 38,300 SEK som kan intygas med lönespec osv
Inga förfrågningar, riskprognos vet jag inte men förmodligen rätt bra 1-3%
En kontokredit i min UC som har skötts ordentligt på totalt 346,500 SEK som jag vill lösa in med bättre ränta

Vad tror ni? :) tack

Hej alla

hoppas ni alla har en bra dag i solen :)

Det är så att jag ska lösa in min kontokredit för att förbättra räntan är tanken och tänkte kolla vad ni tror om mina chanser. Hade tänkt vända mig till Lendo eller Advisa :)

Förutsättningar:

Inkomst 2018: 150,000 underskott 110,000 SEK
Inkomst 2019: 138,000 underskott 75,700 SEK (löste en hel del lån i början på 2019 därav högt underskott och har låg inkomst pga studier)

I dag: Fastanställd sedan januari 2020, månadslön på 38,300 SEK som kan intygas med lönespec osv
Inga förfrågningar, riskprognos vet jag inte men förmodligen rätt bra 1-3%
En kontokredit i min UC som har skötts ordentligt på totalt 346,500 SEK som jag vill lösa in med bättre ränta

Vad tror ni? :) tack

var har du lånet idag? Kanske finns möjlighet att omförhandla? Tyvärr så går alla på deklarerad inkomst, så du behöver nog vänta till 2021 för att kunna få bra erbjudanden.

Kontokredit på nästan 350k är nog bland de värre jag hört om på privatpersoner

Kontokredit på nästan 350k är nog bland de värre jag hört om på privatpersoner

Det var ju väldigt konstruktivt av dig!

Vad är räntan på krediten? Som någon skrev så kollar bankerna väldigt mycket på deklarerad inkomst men har du tur och tar dig igenom de automatiska svaren så ber dem dig komplettera med lönespec.

Det var ju väldigt konstruktivt av dig!

Vad är räntan på krediten? Som någon skrev så kollar bankerna väldigt mycket på deklarerad inkomst men har du tur och tar dig igenom de automatiska svaren så ber dem dig komplettera med lönespec.

Jag har inte konstruerat något.

Underskottet i förhållande till taxerade inkomsten kan vara ett stort problem särskilt med den låga inkomsten, vänta till 2021 kan nog funka.
Finns fler lån? Eller är det räntan på kontokrediten som är hög?

Är det akut och du inte kan vänta tills din nya inkomst har registrerats i juni 2021 så är det bara att skicka iväg en ansökan till Advisa eller Lendo, eller både och beroende på vad du får för erbjudanden.
Om du som månadsinkomst anger den inkomsten du har nu så har du chans till manuell granskning, de flesta begär ändå kompletteringar i form av de tre senaste lönespecarna så då har du chans att påvisa din aktuella inkomst.

Men är det inte akut är det bättre att vänta och söka i juni 2021.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp