Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Collector betalkoll UC?

Nån som har problem med betalkoll nu? Det bara laddar för mig nu :/

hyra är inga som helst problem. Samtliga fakturor är gröna förutom just finansfakturor och då speciellt Collectors egna som kan dra till sig uppmärksamhet. Men jag tror t.o.m. dessa är ok.

Jo, jag testade med att ta hyran. Kan va nice att ha väldigt få utgifter denna månaden och satsa mer på fonder!

Jag testade att lägga in hyran. Får man besked under dagen för jag tog förfallodag 31/7?

Jag brukar strunta i att välja förfallodag så betalas det alltid samma dag eller dagen efter , jag har lagt in allt från trafikverket till inkasso krav ; mig har dom aldrig nekat oavsett vad det är för typ utav räkning , även smslån m.m har jag betalt där igenom

Enda som fattas för att kortet ska vara mästerligt är en limit på 100.000 :D

Hej
Någon som har maxat sin kredit på 50000kr isåfall hur mycket är det lägsta ni ska betala?

jag mailade Collector och de säger själva att om jag har en kredit hos dom på 50000:- så kommer den att synas som en kredit på UC dock tas ingen full UC utan bara en micro upplysning.
Vad jag förstår här så syns ingens kredit hos dom på UC? Konstigt att de säger det då, någon som vet?

jag mailade Collector och de säger själva att om jag har en kredit hos dom på 50000:- så kommer den att synas som en kredit på UC dock tas ingen full UC utan bara en micro upplysning.
Vad jag förstår här så syns ingens kredit hos dom på UC? Konstigt att de säger det då, någon som vet?
Syns inte hittills, har haft 50.000 sedan april. Jag är dock lite rädd att de enbart väntar på är teknik är på plats för att rapportera till UC. Exempelvis så i mars svarade de att de inte hade lösning för faktura per mail, men den lösningen fanns på plats sedan i maj. Så det verkar som de utvecklar tjänsten.

Senast ändrad:

Men alltså så kan de inte hålla på. Hur fan kan de leka med människors UC och sen ställa höga krav på de?
Antingen syns det, vilket det inte gör eller så syns det inte det.

Hade tänkt skaffa Betalkoll och lösa en kreditkortsskuld på 20000kr,men chattade med deras kundtjänst nyss och dom bekräftade att det skulle synas som en kredit på UC.
Säkert en korkad fråga men är det en "bättre" kredit att ha?
Alltså Betalkoll vs kreditkortsskuld?
För kreditbetyget alltså.

Senast ändrad:
Hade tänkt skaffa Betalkoll och lösa en kreditkortsskuld på 20000kr,men chattade med deras kundtjänst nyss och dom bekräftade att det skulle synas som en kredit på UC.

Tvetydigt det där med kreditkort.. ett maxat kreditkort är inte bra för betyget vet jag i alla fall

jag har max 50.000 kr och det syns inte på minuc har haft det snart sen början januari detta året inget har dykt upp

jag har betalkoll med 50 000 som jag i perioder haft maxat. På min uc har det hela tiden synts att jag har en kredit på 5000 kronor men den har aldrig varit utnyttjad.

Ni som lyckats höja er kredit på betalkoll från 10000 vad har ni haft för uc score ?

Fick betalkolls första samlingsfaktura på mailen (så jag behövde inte säga till att jag ville ha på mailen) :)

(Fast det syns i appen också förstås)

Fick betalkolls första samlingsfaktura på mailen (så jag behövde inte säga till att jag ville ha på mailen) :)

(Fast det syns i appen också förstås)
Kan vara att alla nya kunder får på mail per default, men att kunder som fått via brev tidigare måste säga till.

Ytterst oklart när krediten syns på UC för några och andra inte. Vad är egentligen svaret?

Ytterst oklart när krediten syns på UC för några och andra inte. Vad är egentligen svaret?
Fanns en tidigare version av Betalkoll. De som redan var med på den tiden (förra året) kanske har sin kredit synlig.

Fanns en tidigare version av Betalkoll. De som redan var med på den tiden (förra året) kanske har sin kredit synlig.
Jaha! Känns som om det borde vara tvärtom om, att tekniken blir bättre och att det därav syns. Men om så många säger samma sak får jag lita på det. Synd bara att man inte kan betala SEB kort. Kanske kan betala in på Skattekontot dock och ta ut pengarna..

Jaha! Känns som om det borde vara tvärtom om, att tekniken blir bättre och att det därav syns. Men om så många säger samma sak får jag lita på det. Synd bara att man inte kan betala SEB kort. Kanske kan betala in på Skattekontot dock och ta ut pengarna..
Den har jag testat men med en annan betalningsmetod. Går fint att få tillbaka pengarna sedan från skattekontot.

Står hur du betalar in om du loggar in på ditt skattekonto på skatteverkets hemsida.
Jo jag vet! Undrade bara generellt om du hade företag när du gjorde det.

Tar gärna emot tips på andra sätt att få ut pengar på via betalkoll också!

Betalade av mitt lån hos Bank Norweigan med betalkoll. Inga problem, och sänkte räntan med nästan 18 procentenheter :)

Det där får du gärna nämna några ord till om, har åt helvete för dyr ränta på bank norweigan jämfört med storleken på lånet, alltså det är rätt stort.

Tänkte vänta 6-12mån för att få bättre betyg och förhoppningsvis få någon normal räntesats, vad det nu är, har blanco på allt mellan 2%-150% ungefär även om de senare nästan är borta. 3-5% ses som bra 5-10% Ok och allt över är ju inte alls bra. Visst 30% är bättre än 100%, men väldigt olika förutsättningar med samma inkomst som beror på mer eller mindre betydelsefulla saker.

Totalt ointressant för mig om jag söker 15 olika lån på samma dag... så länge jag inte tar alla dom ifall jag skulle bli beviljad men det har jag förstått nu att ungefär är det sämsta man kan göra.

Ni som fått beviljat mer än 30k på betalkoll, hur var era förutsättningar då?

Ni som fått beviljat mer än 30k på betalkoll, hur var era förutsättningar då?
Jag fick beviljat 50 k
Hade då runt 4,9 i kreditbetyg (full uc) men dem tog en micro uc så då är det runt 1 % (kom inte ihåg exakt)
Taxerad Inkomst 2017: 172.000
Tidigare ff syns tror jag och då hade jag 2-3 ff. Men betalkolls micro uc syns ej som sagt för andra.

Någon som nyligen sökt collector betalkoll och kan informera om förfrågan och krediten syns på UC? Viktigt att veta om man söker denna tjänst!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp