- Meddelanden
- 2 404
- Mottagna reaktioner
- 791
- Poäng
- 737
Just det man får meddela Collector hur man vill ha fakturan, post eller mail.Jag får den på posten!
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Just det man får meddela Collector hur man vill ha fakturan, post eller mail.Jag får den på posten!
Låter supermärkligt.Försökte skaffa Betalkollen men fick avslag, mailade dom och frågade varför jag fått det.
Svaret jag fick var att då jag tidigare haft en betalningsanmärkning måste jag vara fri från den i 36månader innan jag kan få Betalkollen.
Detta kan väl inte stämma?
Jag har inga anmärkningar nu och inget skuldsaldo.
Förutsättningar i övrigt.
470 000 i inkomst
300 000 i blanco
25 000 i kredit (credway) avslutad men inte borttagen.
Uc score 5.4
Är det inte så överallt att anmärkningen sitter kvar 36 månader efter att skulden är betald? Så varför skulle betalkoll vara annorlunda?
Jo jag hade min anmärkning i 36 månader, den är nu borta och enligt uc är jag helt ren.
Men Collector menar att jag måste vänta ytterligare 36 månader efter anmärkningen försvunnit och det har jag aldrig hört någon nämna tidigare.
Skulle ni hellre ha utökat krediten på betalkoll för å kunna släcka en kredit på 10k på Handelsbankenskort som syns på uc?
Sen så pratade jag med collectors låneavdelning.. Å han såg att collector betalkoll gjort microupplysningar på mig. Det måste väl vara för det ä en å samma företag?
Jag gjorde så att jag maxade betalkoll och betalade in alla mina synliga krediter och på det viset fick jag bättre betyg och kunde söka ett bättre samlingslån.
Så jag tycker personligen det är en bra idé. Sen beror det lite på vad syftet är. Summan av skulden är ändå densamma.
Vad menar du med alla onödiga? Vad är det för lån/krediter?
Vad menar du med alla onödiga? Vad är det för lån/krediter?
Jag betalar ca 1250kr med 45000kr utnyttjat
svar nej syns inteHar skummat igenom tråden. Men kan ändå inte förstå. Det är Micro uc på alla belopp. Men syns den som avbetalning eller dylikt på UC vid en användning på 30000?
Ca 1866 kr (använt ca 48000)Av dom 1900 eller 1200 kr. Hur mycket är räntan ungefär?
1250 kr är det utan räntan?Jag betalar ca 1250kr med 45000kr utnyttjat
Ca 1866 kr (använt ca 48000)
Räntan är 507
Någon som har 30 000 och hur mycket betalar man i mån på det?[/QUOTE
Tror det är beloppet delat i 3år = 36
Det delas i 36 månader så blir beloppet gånger 36 plus ev ränta av beloppetJsg mejlade collector och återkommer med svar
Det va en bra fråga.Hej! Dum fråga för svaret finns här säkert men vill ha det svart på vitt bara. Om jag tar betalkoll på 50.000kr och får beviljat, kommer det synas i min UC och dra ner mina betyg? Skall användas till att betala av en kredit som faktiskt idag syns på min uc.
Nej det syns inte. Jag använder det precis på det sättet.Hej! Dum fråga för svaret finns här säkert men vill ha det svart på vitt bara. Om jag tar betalkoll på 50.000kr och får beviljat, kommer det synas i min UC och dra ner mina betyg? Skall användas till att betala av en kredit som faktiskt idag syns på min uc.
Nej.Hej! Dum fråga för svaret finns här säkert men vill ha det svart på vitt bara. Om jag tar betalkoll på 50.000kr och får beviljat, kommer det synas i min UC och dra ner mina betyg? Skall användas till att betala av en kredit som faktiskt idag syns på min uc.
Hej! Dum fråga för svaret finns här säkert men vill ha det svart på vitt bara. Om jag tar betalkoll på 50.000kr och får beviljat, kommer det synas i min UC och dra ner mina betyg? Skall användas till att betala av en kredit som faktiskt idag syns på min uc.
Fixade denna tjänst för en månad sen och fick 10 000:- Hur utökar man beloppet? Nekad via appen. Måste man betala in en månad först för att få höjt eller är det lotteri bara?
Nej den syns inte på UC , jag har 50 tusen och syns inteHej! Dum fråga för svaret finns här säkert men vill ha det svart på vitt bara. Om jag tar betalkoll på 50.000kr och får beviljat, kommer det synas i min UC och dra ner mina betyg? Skall användas till att betala av en kredit som faktiskt idag syns på min uc.
Tja! Ni som verkar ha koll på betalkoll! Helt ny på dem, hittade igår och försökt läsa men hjärnan är mossig så om frågan är korkad ber jag om ursäkt på förhand
Kan man betala av räkningar som redan är försenade med betalkoll?