Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Collector betalkoll UC?

Jag fick i september beviljat 50.000 hos betalkoll. Utnyttjade 40.000 direkt för att lösa andra dyrare krediter. Har sedan dess betalt av ca 8000 kronor. Imorse när jag kollade hade dom sänkt min kredit till 10.000 vilket innebär att jag nu har minussaldo på kontot. Förklaringen löd att när jag betalade en faktura på 369 kronor via appen gjordes ytterligare en upplysning därav sänkningen. Värt att notera att inga förändringar skett på min uc förutom att en ff försvunnit och en har tillkommit då jag sökte samlingslån hos lendo. Man kan alltså inte vara säker på att utlovad kredit verkligen kan användas till fullo.
Men oj
Har du mycket i lån?

Bra information!

betalkoll är ganska dyrt om man tar 40-50 000 kr i månaden ändå

Jag fick i september beviljat 50.000 hos betalkoll. Utnyttjade 40.000 direkt för att lösa andra dyrare krediter. Har sedan dess betalt av ca 8000 kronor. Imorse när jag kollade hade dom sänkt min kredit till 10.000 vilket innebär att jag nu har minussaldo på kontot. Förklaringen löd att när jag betalade en faktura på 369 kronor via appen gjordes ytterligare en upplysning därav sänkningen. Värt att notera att inga förändringar skett på min uc förutom att en ff försvunnit och en har tillkommit då jag sökte samlingslån hos lendo. Man kan alltså inte vara säker på att utlovad kredit verkligen kan användas till fullo.

Ska dom ha in övertraseringen dirket nu då?

Förfarandet lät tveksamt..

Nej jag kan fortsätta betala som vanligt enligt kundtjänst men det känns olustigt likväl.

Låter som dom gjort en deluppsägning av en kredit, det är i så fall reglerat i konsumentkreditlagen vad som får göras och inte.

Vad var det för faktura på 369 kr du betalade?

Betalar de alltid så nära sista betaldag som möjligt och får man något meddelande om den inte går igenom? Lade in en räkning för några dagar sedan, syns inte ännu men kreditbeloppet minskade med samma summa. Sista betaldag är 31a så tänker att det borde synas imorgon?

Blir lite orolig och nervös över det NyaTider drabbades av. Jag har inte nån skillnad i läge så det borde väl inte hända men den här månaden behöver jag definitivt betalkoll om räkningarna ska kunna bli betalda i tid :(

Jag betalade senast fakturan till Betalkoll i augusti typ. Fortfarande inget ifrån inkasso - vi är snart i december. WTF?

Förvisso men jävlar i det märkligt.

Se här. Konstigt värre...

Bilagor

• Screenshot_20191112_231109_se.collector.betalkoll.webp
    Screenshot_20191112_231109_se.collector.betalkoll.webp
    37.1 KB · Visningar: 291
  • Screenshot_20191112_231104_se.collector.betalkoll.webp
    Screenshot_20191112_231104_se.collector.betalkoll.webp
    79.8 KB · Visningar: 276
Det som är ännu konstigare är att det står -2600 att använda.
Det borde väl vara 1800*5 månader? Dvs minus typ 10.000? Eller?

Men räntan i sig borde väl vara högre på ett halvår än bara 2600? På en skuld på 50.000?

Fattar nada har betalkoll som just gått toll inkasso 50000 inte börjar betala ens och nu stör det att hag kan använda de igen ?? Va ?? Hur ör det möjligt ?

Det står nog att du kan använda det, men om du lägger/testar lägga en räkning för betalning så kommer det nog inte att gå...

Jo går att lägga till faktura så
Sjukt . Står använd kredit 0. Kredit 50000

Usch Näe det vågad man inte göra men sjukt ändå

& jag undrar varför i helvete min betalkoll inte gått till inkasso? Halvår snart utan betalning.

Jo går att lägga till faktura så
Sjukt . Står använd kredit 0. Kredit 50000

Ja jag vet, min sambo har likadant. Men när du ska skicka betalningen sätter det stopp.

Men det kanske är annorlunda för dig, prova lägga en betalning på en krona.

Vad har betalkoll för krav? Testade att ansöka nu och blev nekad.

min sista anmärkning försvann förra veckan så har inga betalningsanmärkningar. Årsinkomst på 330000kr och ett uc betyg på 3,3%.

Vad har betalkoll för krav? Testade att ansöka nu och blev nekad.

min sista anmärkning försvann förra veckan så har inga betalningsanmärkningar. Årsinkomst på 330000kr och ett uc betyg på 3,3%.
Har du många ff? Ff syns för betalkoll (men betalkolls upplysning syns ej för andra)

Delar man lånsumman på 36? Är det så man får fram sitt månadsbelopp?

Är det någon som haft liknande problem?
Jag har ansökt om utökning men fått avslag varje gång. Ansökte nyss och fick upp meddelande typ ”Grattis du har blivit beviljad”. Men sen uppdaterades inte krediten i appen och står fortfarande 10.000kr kreditgräns. Sen nu när jag ansökte så nekas jag igen. något som haft samma? Ökade gränsen sen?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp