• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Collector höjer räntan??

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 908
Poäng
1 247
Flyttade du över bolån? Jag hade gärna samlat allt hos banken men diskutera det med kundtjänst att få lägre än 6,90% känns sponant dödfött
Prata aldrig med kundtjänst! Boka rådgivare eller som jag gjorde, prata med bolånerådgivare. Ja, flyttade bolånet från Nordax till Nordea med rejäl överbelåning men bra UC och bra lön.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Andreja27

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
28 April 2020
Meddelanden
528
Mottagna reaktioner
129
Poäng
337
Fast jag tänker . Att utifrån mina ekonomiska förutsättningar så kan jag inte få bättre deal än jag har ännu.

Om du tackade nej till låneskydd men får faktura på det ändå, ringde du upp och löste det ?
Jag har ringt och dem fixade men kan säga att dem försökte lura mig .
På kontrakt var att ska betala i månaden 1124 sen andra månaden kommer faktura med 1159 och mars igen ny faktura på 1247 helt galet .
Jag fått erbjudande från ICA och betalade ut dem i veckan .Ialafall bättre ränta på 80 tusen en på 50 tusen hos Collector .
Dem är tjuvar .
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
686
Poäng
607
Prata aldrig med kundtjänst! Boka rådgivare eller som jag gjorde, prata med bolånerådgivare. Ja, flyttade bolånet från Nordax till Nordea med rejäl överbelåning men bra UC och bra lön.
Jaha så du flyttade bolånet dit? För det var ju ett krav att komma under 6.90% räntan som nån skrev här. Jag har inget bolån eller sparande men varit kund i nordea sen jag var typ 8 år och hade en liten bankbok (hur gulligt??)
 

Emraa123

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
2 Mars 2021
Meddelanden
211
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Hej!

Mitt collectorlån har precis fått högre ränta. Från 7,9 till 8,04

INTE OK!

Fick bara information på mina sidor att Collector själva har fått högre upplåningskostnader och höjer då räntan på mitt lån.

Jag har aldrig varit med dom att man gör så. Någon fler som uppmärksammat detta ? Jag måste säga att jag är väldigt lite påläst kring detta.
Höjning från 4,20 till 4,65 SEB
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
586
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Andra höjningen nu med Collector, upp från 5,8 till 6%. Sporrar mig ännu mer att betala av det fortast möjligt och inte tänka på ihopslagning med Avidalånet. Det blir snöbollsmetoden a la blanco.
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
686
Poäng
607
Andra höjningen nu med Collector, upp från 5,8 till 6%. Sporrar mig ännu mer att betala av det fortast möjligt och inte tänka på ihopslagning med Avidalånet. Det blir snöbollsmetoden a la blanco.
Oj, när skedde första höjningen, nyligen?
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
586
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Nej, det var nog för ett par år sedan. Händer väl lite då och då gissar jag. Började på 5,3.
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
686
Poäng
607
Mm absolut, lät bara som att det kommit två justeringar senaste månaderna, därför jag frågade. Höjningen nu är ju given
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
586
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Det blir intressant att se om de andra långivarna jag har också höjer. Remember har jag haft i fyra år och de har hittills aldrig höjt. Är beredd på höjning iaf.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp