• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Collector inkasso nu hos Intrum Justitia?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Jag har fortfarande inte fått något hem varesej av Intrum eller Lowell eller någon annan.
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Jag fick från intrum förra veckan , att samma betalplan fortsätter ,
 

Mikee

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
8 Maj 2019
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Collector/coll äger fortfarande skulden, intrum handlägger endast ärendet.
 

Mikee

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
8 Maj 2019
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Jag hade 108.000 som låg som avbetalning hos coll men gick över till intrum. I förra veckan begärde jag en ackordsförhandling och sa att jag betalar 100 k så skrivs resten av.
Igår fick jag återkoppling och de accepterade mitt erbjudande trots att skulden "endast" är ca 10 mån gammal och att jag de 6 första mån endast betalade ränta.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Jag hade 108.000 som låg som avbetalning hos coll men gick över till intrum. I förra veckan begärde jag en ackordsförhandling och sa att jag betalar 100 k så skrivs resten av.
Igår fick jag återkoppling och de accepterade mitt erbjudande trots att skulden "endast" är ca 10 mån gammal och att jag de 6 första mån endast betalade ränta.

Det var fan inte illa. Märkligt dom nappar dessutom för jag tänker mig att om du skött dina betalningar så hade du ju fortsatt göra det. Men riktigt bra jobbat.
 

Mikee

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
8 Maj 2019
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Det var fan inte illa. Märkligt dom nappar dessutom för jag tänker mig att om du skött dina betalningar så hade du ju fortsatt göra det. Men riktigt bra jobbat.
Jav blev också glatt överraskad, det gäller att stå på sig. Hon som tog emot mitt samtal sa direkt att det går inte att göra på denna skulden. Jag förklarade att det inte är intrum som äger skulden utan coll så jag begärde att de skulle hörs med de först, och det gick vägen.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Mitt kom till Lowell också :) hellre det än Intrum iallafall :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp