• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Collector inkasso nu hos Intrum Justitia?

JohanL92

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
14 Februari 2019
Meddelanden
143
Mottagna reaktioner
66
Poäng
197
Hur mycket är den totala skulden på?

Jag hade en skuld från entercard på 440k där jag var tvungen att betala 50k för att inte skulden skulle gå vidare därefter 10k i månaden.
De ska hålla sig till god inkassosed enligt inkassolagen, läs på lite där.
Totala skulden är på 292k, så den är ju relativt hög.
Men med 55k i månaden så vill de ju bli av med skulden innan sommaren. De har tagit en kreditupplysning på mig så de vet vad jag har för inkomst, lik förbannat kommer de med en så orimlig avbetalningsplan.

Tack för tipset om god inkassosed, ska gå in och läsa på om det så kanske jag har lite mer att komma med när jag ringer.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 385
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Nej det här var bara via mina sidor när man loggar in.
Jag får testa att ringa och se vad som händer.

Konstigt det där, jag har bara bra erfarenheter av Gothia istället, de har varit väldigt medgörliga med mig.
Ring och prata med en handläggare. Kan nog gå få bättre när de är en fysisk person som tittar på det
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
Hoppas du kommer fram till en resonlig person. Har stridit förut med Intrum och det här med god inkassosed verkar de inte ge så mkt för men du har inget annat alternativ just nu än att försöka få de på andra tankar.

Mitt tips till dig är att skriva ner punkter med viktiga saker att framföra (så du inte glömmer det), t ex att ni väntar barn och inkomsten kommer att minska (kraftigt), att ni har många andra gemensamma skulder.

Ett tips som har funkat för mig är att säga att om de går med på en plan på xxxxx (säg det du mäktar med per månad) så lovar du att höja så fort ekonomin tillåter men bra att säga att du kommer försöka höja om t ex 6 mån (sen får du ta en ny strid då).
Försök med ALLT för att få ner månadsbeloppet.

Det heter att i krig och kärlek är allt tillåtet men jag lägger till att i strid med Inkassobolagen är allt tillåtet.
Stort lycka till och berätta hur det går. Vi håller tummarna för dig!
 

JohanL92

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
14 Februari 2019
Meddelanden
143
Mottagna reaktioner
66
Poäng
197
Tack så jättemycket för peppen och tipsen, Myra!
Riktigt bra tips att skriva ner punkter innan jag ringer, för jag kommer antagligen vara stressad och ledsen när jag ringer.

Helt rätt, jag har inget annat val än att fortsätta strida. Året har börjat tungt, men jag tittar på min fina son och min vackra gravida fru och det ger mig kraft att fortsätta kämpa.
Ge aldrig upp.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Detta är inte Intrums fel utan Collector / Colls. Har blivit en jävla soppa detta. Har ett riktigt helvete med dom jag också, kommer ingenvart.
 

JohanL92

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
14 Februari 2019
Meddelanden
143
Mottagna reaktioner
66
Poäng
197
Hur har det gått då?
Jo jag ringde först, fick dock inget större genomslag där och det slutade med att jag frågade hur det känns att jobba på ”satans eget företag”.
Dock fick jag nu ett meddelande och det gjorde mig lite mer hoppfull och jag får iaf chansen att försöka ordna upp situationen.
 

Bilagor

  • 876F5290-50A6-44B1-B312-9ECBCB2EB618.jpeg
    876F5290-50A6-44B1-B312-9ECBCB2EB618.jpeg
    326.5 KB · Visningar: 33

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
887
Mottagna reaktioner
366
Poäng
497
Hur har det gått då?
Jo jag ringde först, fick dock inget större genomslag där och det slutade med att jag frågade hur det känns att jobba på ”satans eget företag”.
Dock fick jag nu ett meddelande och det gjorde mig lite mer hoppfull och jag får iaf chansen att försöka ordna upp situationen.
Då har de själva pratat med collector då ?
Du borde kunna pressa collector alltså till något. Typ 4000 i månaden lr fogden och något längre fram noll kr om de är resonliga så bör de lyssna lite iaf. Kämpa på !!
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 385
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Hur har det gått då?
Jo jag ringde först, fick dock inget större genomslag där och det slutade med att jag frågade hur det känns att jobba på ”satans eget företag”.
Dock fick jag nu ett meddelande och det gjorde mig lite mer hoppfull och jag får iaf chansen att försöka ordna upp situationen.
Bra du kommit en bit på väg! Men jobbigt att behöva kämpa så mycket,
Vad händer om du inte får tag i ett lån? Det är snart februari? Försök få ett svar på det också. Jag har varit inne i den ”karusellen” om tjat om nytt lån.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
Alltid nåt! Vem vet vad som händer om två månader, kanske en ny lösning dyker upp!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp