• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Collector inkasso nu hos Intrum Justitia?

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Nej vi är väldigt tacksamma för den hjälpen! Men fortfarande pengar som ska betalas tillbaka varje månad… man kommer ju liksom aldrig ur lånefällan.. bara nya lån och nya lån..
Lider med er. Det viktigaste är ju pengarna in. Om det är osäkert pga pandemin är det svårt att planera hur man kan komma ur skuldfällan. :-(
Kanske byta jobb? Sidosysslan kanske kan öka?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Men oj, asså okej att alla inkasso inte beviljar avbetalningsplaner osv, men att föreslå att man ska ta ett nytt lån va fan de sjukaste.. aldrig hört talas om ens…. Herregud!
Lowell frågade mig om jag inte kunde ta ett lån för att betala min skuld hos dem. Inkassobolagen verkar börja fråga om man kan ta lån. Det kommer vi se mer utav.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 568
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 527
Lowell frågade mig om jag inte kunde ta ett lån för att betala min skuld hos dem. Inkassobolagen verkar börja fråga om man kan ta lån. Det kommer vi se mer utav.
Oj, hade ingen aning. :axelryck:
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Lowell frågade mig om jag inte kunde ta ett lån för att betala min skuld hos dem. Inkassobolagen verkar börja fråga om man kan ta lån. Det kommer vi se mer utav.

Exakt samma som Coll sa till mig.
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 381
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Låg efter 3 månader tidigare under 2021 och sedan en gång till.
Trist!
Kunde du inte betala in den sista gången eller sa de upp ändå? Du borde fått något kravbrev från Santander?
Tråkigt när det börjar rasa som ”ketchup effekt” men det vänder någon gång igen och då blir det bättre
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Jag LIDER med er som drabbats av detta och hamnat hos Intrum! Jag känner er stress och panik i varenda kropps cell. Jag hoppas att det löser sig för er på ett eller annat sätt.
Skulle nog säga att intrum är det hårdaste inkasso bolaget faktiskt !
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp