• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Collector inkasso

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Aha, galet system. Ologiskt. Aldrig varit med om att de avslutas innan de betalas.

Du måste dock antingen själv avsluta dom via kundtjänst alternativt att det hamnar hos inkasso. Beror lite på ifrån case till case. Gäller ju inte alla aktörer.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 569
Mottagna reaktioner
2 459
Poäng
1 527
Jag skickade min betalkoll till inkasso, stog först som avslutad och försvann.
Men nu är den tillbaka. Dock står den som kreditlimit om 10.000kr men att 0kr är utnyttjad. :axelryck:

Tänkte avsluta den ändå lite längre fram, för de är ju ändå inget ja kan använda :facejoy:
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Om ert lån (Collector privatlån) försvinner ifrån Collector och hamnar hos colligent så kommer den fortfarande att synas hos UC. Kan vara bra att veta!
 

BanTheThiefs

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
14 Januari 2022
Meddelanden
66
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Om min betalkoll går till inkasso och jag betalar hela skulden till inkassot, kan jag då återigen använda betalkoll?
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 787
Mottagna reaktioner
581
Poäng
627
Om min betalkoll går till inkasso och jag betalar hela skulden till inkassot, kan jag då återigen använda betalkoll?
Nej det går tyvärr inte!
Däremot om du loggar in i appen så står det ditt totala kreditutrymme ungefär som att du kan använda det, men sen när du är vid det sista steget och ska signera med Bank ID kommer det stå att du blev avvisad.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp