• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Coop lån, är detta sms scam?

noll

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
381
Mottagna reaktioner
85
Poäng
247
Tack för all input. Återkommer med vad Coop svarar nu när dom öppnar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Patron

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
402
Poäng
527
Tack för all input. Återkommer med vad Coop svarar nu när dom öppnar.
Du gör ju i alla fall rätt enligt rekommendationerna och inte ringer numret eller klickar på något i meddelandet utan istället tar kontakt med den riktiga kundservicen först. :tummen:
 
Senast ändrad:

noll

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
381
Mottagna reaktioner
85
Poäng
247
Så här svarade dem:

Hej, Tack för att du hör av dig. Vi har full förståelse för att detta kan upplevas som förvirrande. 0771 17 17 17 är vårt telefonnummer som vi delar med Coop. Det går att nå oss på detta nummer 09-17 mån-tors och 09-15 fre (sommartid). 08-12 10 60 62 är vårt direktnummer till banken med samma öppettider som ovan. 076 147 78 80 är ett direktnummer speciellt för kunder som riskerar förfalla till inkasso. Detta nummer går att nå utanför våra ordinarie öppettider. Med vänlig hälsning MedMera Bank Kundservice

Är lite rädd för icke sökbara 072-nr, 076-nr, 079-nr men denna gången var det okej.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
402
Poäng
527
076 numret lär vara en bluff.. Desperat försök innan löning. Provade ringa dom 23.30 och dom svara "välkommen till medmera bank".
Provade ringa nu kl 05.30 och då gick signalerna bara.. Om det ändå skulle visa sig vara coop, då ska jag lösa mitt lån direkt haha. Herregud.
Du får ta och lösa lånet asap nu då..:cool:
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
629
Mottagna reaktioner
304
Poäng
487
Du får ta och lösa lånet asap nu då..:cool:
Detta var i såfall bland det sjukaste om inte det trollas i tråden.
1. Dom smsar från ett mobilnummer istället för använda Coop/medmera som avsändare och ännu dessvärre ett oregistrerat telefonnummer.
2. Sjukt proffsigt om det är formulerat som TS skriver samt det visar hur tragiskt och desperata Coop är på undvika eventuella kreditförluster.
3. Att det sen fortsatt gå att ringa mobilnummer trots dom stängt utan att kopplas till svarsröst som berättar om öppettiderna? Nä har svårt tro detta är legit ändå Haha. Då vill man inte ha med dom att göra.
 

noll

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
381
Mottagna reaktioner
85
Poäng
247
Detta var i såfall bland det sjukaste om inte det trollas i tråden.
1. Dom smsar från ett mobilnummer istället för använda Coop/medmera som avsändare och ännu dessvärre ett oregistrerat telefonnummer.
2. Sjukt proffsigt om det är formulerat som TS skriver samt det visar hur tragiskt och desperata Coop är på undvika eventuella kreditförluster.
3. Att det sen fortsatt gå att ringa mobilnummer trots dom stängt utan att kopplas till svarsröst som berättar om öppettiderna? Nä har svårt tro detta är legit ändå Haha. Då vill man inte ha med dom att göra.
Ja man har svårt att tro att de tar bedrägeriförsök på allvar. De skriver på hemsidan om ett annat bedrägerinr som tydligen florerar så varför inte förtydliga på hemsidan vilka nr som ringer från coop. Sjukt nervös blev jag på kvällskvisten. Svaret fick jag på mina sidor coop.. Jag tror jag går vidare med detta till coops klagomålsavdelning.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp