Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Credifi ny tjänst

Låna inte hos dessa skojare. Har ni ett normalt jobb. hyra och räkningar så blir det sjukt svårt att betala tillbaka om ni tar ett lån på 15 000 +
Andra att föredra:
Fairlo
loanstep
happycash

Dom ända billiga snabblånen!
Helst skit i att låna.

Jag har varit i den onda cirkeln, men har bestämt mig för att ta tag i mig själv nu.
Har lyckligtvis en lön över medel, så jag kommer klara mig.

Lumify, samt detta företag kommer bara ge er mer ångest över ekonomin! Det är inte värt det!

Stressad ekonomi är inte kul, och man har ständigt ångest.

Försök att klara månaden utan att låna, så kommer det sakta bli bättre! Man får lida lite ett tag, men det får man ta.
jag lovar att de sjuka avgifterna de tar kommer bli olagliga till slut.

Detta är verkligen ett företag som göder sig på andras missär.
"Normala" personer hade aldrig tagit ett lån här, utan dom riktar sig helt klart till dom som redan har det knapert.
Äckligt!

Senast ändrad:
Sen att de ringer från 20 olika nummer 5 gånger i timmen från 7 på morgonen till 7 på kvällen när man är lite sen är också vidrigt

Var 1 vecka sen med att betala in förlängning på lånet. Betalade in lägsta summan igår (innan förfallodatum). Kunde inte ta ut pengarna som man kunde göra förr med lumify. Verkar som de har tuffat till sig

Bilagor

• 17A659F3-D62E-47E8-855C-B51BDE8A4EDC.webp
    17A659F3-D62E-47E8-855C-B51BDE8A4EDC.webp
    105.9 KB · Visningar: 232
126% i effektiv ränta är rena rånet, borde vara olagligt med dessa avgifter. Undrar vad dröjmålsräntan landar på

Någon som har koll om man måste betala av lånet på 6 månader eller kan lägga det på ex 12 månader? Står ingenting på deras hemsida om hur många månader man lägger lånet på?

De går, men var uppmärksam de beloppet som står när du ansöker är ENDAST första betalning sedan blir de dyrare… nästan dubbla

Okej men vad kan man välja återbetalningstid? Står ingenting om det på hemsidan någonstans. Står bara ett exempel längst ner och det är 6 månader.

Så som jag uppfattade det så betalar man förlängningsavgiften första månaden (30 dagarslån). Därefter löper lånet på en 6 månaders avbetalningsplan. Det sjuka är att avgiften för förlängning verkar vara 685 kr i en ny avgift och räntan som vanligt på de.

Blir enorma summor på ett så litet lån, sade upp både mitt credifi och lumify idag. Glad att jag faktiskt gjorde det så jag slapp 3200 kr totalt i avgifter o ränta första fkn månaden. på ett 8tkr lån! Helt sjukt....

Får man nåt brev hem vid uppsägning sen inkasso eller är de digitalt?

Är 40 dagar sen med båda tänkte också bara släppa de. Går inte o betala 12 000 i månaden

Har betalat sen tagit ut på lumify senaste 5 månaderna men de har tjänat 10 000 på mig på detta.

Okej men vad kan man välja återbetalningstid? Står ingenting om det på hemsidan någonstans. Står bara ett exempel längst ner och det är 6 månader.
Det går inte att välja återbetalningstid. Dom värkar sätta 5 månader automatiskt. Så akta dig.

Därför jag skrev innan att man skall undvika dessa samt Lumify.

Det roliga är att dom har uppfunnit en "förlängningsavigft", för att kringå den olagliga räntan. Denna förlängningsavgift skjuter bara upp så att din avbetalning börjar nästkommande månad.

Alltså grundarna och cheferna på detta bolag sitter bara och skrattar åt oss med en stor drink i handen, på playan i t.ex. Dubai.

LÅNA INTE HÄR jag säger det igen!!!

Ni kommer hamna djupare i skiten & ha svårare att somna om natten.

Har du dock påbörjat din återbetalning så går 80% av dina månatliga betalningar(enligt kalkylering från gamla fakturor) till amortering. Vilket är rätt bra ändå för att vara ett pisslån.

(räkneexempel)
Dvs. skall du betala 1000 kr i månaden, så går 800 till amortering & resten till olika avgifter + ränta.

Problemen med detta företag är att om du lånar lite större summor som t.ex. 20 000 +, så skall detta betalas tillbaka inom 5 månader(samma gäller mindre lån. Alltid 5 månader!!!).

Det blir:

4000 per månad för ett lån om 20 000
8000 per månad för ett lån om 40 000.
osv...

(Förmodligen tillkommer lite avgifter 100-200kr)

Är ni desperata så låna max 3-4000 från dessa. Annars kommer det göra ont.
har själv varit där, så jag pratar av erfarenhet.

Försöker få så många som möjligt att undvika dessa. Dom lever på andras missär.

Dock rekommenderar jag INGEN att låna från detta bolag eller låna över huvudtaget.
Måste ni låna så happycash eller fairloan. Alla andra tar sjuka räntor..

Det bästa är dock att göra en ansokan via t.ex. Lendo för att få ett samlingslån på alla era skulder.
Sedan låna aldrig mer, om du inte skall köpa bostad. Det kommer bara bli värre annars!

Senast ändrad:
Har någon av er som fick 2.000 hos dessa fått/kunnat höja det beloppet?

När skickas de till inkasso om man är sen? Vilket inkasso bolag

Skickar fakturor hem eller via Mail?
tar uc?

ger dessa misskött kredit?
Skickar via Mail, betalning sker genom zimpler på hemsidan. Tar creditsafe. Tror inte de ger misskött kredit, har iaf inte fått något efter att mitt Lumify skickats till inkasso. Kanske får de om man inte betalar inkasso.

Skickar via Mail, betalning sker genom zimpler på hemsidan. Tar creditsafe. Tror inte de ger misskött kredit, har iaf inte fått något efter att mitt Lumify skickats till inkasso. Kanske får de om man inte betalar inkasso.
Skickas de E Mail direkt eller skickas de något till brevlådan först? Eller skicksr credify nått till brevlådan innan?

Skickas de E Mail direkt eller skickas de något till brevlådan först? Eller skicksr credify nått till brevlådan innan?
Allt sköts via Mail. Har faktiskt inte fått något från Lumify innan och inget från credifi. Tänker att det är samma företag så de kör väl samma

Har någon av er som fick 2.000 hos dessa fått/kunnat höja det beloppet?
Jag gick från 2000kr till att inte få låna till att en månad senare få låna 6000kr.

Credifi har jag försökt låna hos, 2000 men nekad. Sen en månad senare kunde jag ansöka om 8000 men blev nekad. Skumt att krediten ökar på sidan men man blir nekad när man söker det.

Så irriterande att knappen ”utöka kredit” finns på min sida men blir avslagen hela tiden. Undrar om man betalar av hela, kommer man kunna ansöka igen då eller blir det automatiskt avslag?

Hej!
Jag har satt mig i en dålig sits och tagit lån på både Credifi (30k) och Lumify (40k). Kan inte betala tillbaka deras månadskostnad på 5500kr resp. 6500kr. Betalar redan 5000kr/mån på en del andra lån och krediter. Borde jag förlänga betaltiden hos dessa trots att jag vet att jag inte kan betala nästa gång ändå? Finns ingen chans att ta andra lån för att lösa dessa då jag är ganska maxad på både UC och Bisnode.

Jag har aldrig haft med inkasso att göra och vet inte vad jag kan förvänta mig. Är det svårt att få en rimlig avbetalningsplan? Vad är rimlig på en skuld på 70k?

Hej!
Jag har satt mig i en dålig sits och tagit lån på både Credifi (30k) och Lumify (40k). Kan inte betala tillbaka deras månadskostnad på 5500kr resp. 6500kr. Betalar redan 5000kr/mån på en del andra lån och krediter. Borde jag förlänga betaltiden hos dessa trots att jag vet att jag inte kan betala nästa gång ändå? Finns ingen chans att ta andra lån för att lösa dessa då jag är ganska maxad på både UC och Bisnode.

Jag har aldrig haft med inkasso att göra och vet inte vad jag kan förvänta mig. Är det svårt att få en rimlig avbetalningsplan? Vad är rimlig på en skuld på 70k?
Jag skulle utan tvekan skickat (ursäkta ordvalet) skiten till Inkasso. Du skulle säkerligen få en bättre avbetalningsplan där än vad du ska betala nu. Plus att du slipper credifi samt lumify’S hemska förlängningsavgifter. Om de fortfarande skickas till Gothia är jag osäker på, men jag hade över 100.000kr på gothia, betalade i början 2500kr tills ja kunde öka. Idag är skulden på drygt 65.000 (andra ärenden) o betalar 4000kr/mån.

Jag skulle utan tvekan skickat (ursäkta ordvalet) skiten till Inkasso. Du skulle säkerligen få en bättre avbetalningsplan där än vad du ska betala nu. Plus att du slipper credifi samt lumify’S hemska förlängningsavgifter. Om de fortfarande skickas till Gothia är jag osäker på, men jag hade över 100.000kr på gothia, betalade i början 2500kr tills ja kunde öka. Idag är skulden på drygt 65.000 (andra ärenden) o betalar 4000kr/mån.

Tack för ditt svar! Var lite så jag funderade på att göra. De 3500kr som enbart förlängningen kostar för dessa vill jag hellre betala in på nåt av de andra lånen jag har.

Hur går det till när man kommer fram till en avbetalningsplan med inkasso? Går man igenom lön och varenda utgift tillsammans med dom eller kommer inkasso direkt med en summa utan att veta min ekonomiska situation utöver det som hamnat hos dom?

Tack för ditt svar! Var lite så jag funderade på att göra. De 3500kr som enbart förlängningen kostar för dessa vill jag hellre betala in på nåt av de andra lånen jag har.

Hur går det till när man kommer fram till en avbetalningsplan med inkasso? Går man igenom lön och varenda utgift tillsammans med dom eller kommer inkasso direkt med en summa utan att veta min ekonomiska situation utöver det som hamnat hos dom?
Tror aldrig ja någonsin haft o göra med att man gått igenom ekonomin med inkasso, gothia lär det troligtvis hamla. Dom e bra

Nej , inte hos Gothia iallafall. Jag fick ange ett belopp jag kunde betala och så förklara de om de var värt det eller om skulden skulle öka under den tiden typ.. Och så kom vi fram till en bra betalplan tillsammans.
Den jag har förnyas efter var 6:e månad med samma villkor :)

Hej!

Jag hade 16k när det hamnade på gothia. Skrev till dem på mina sidor och frågade om avbetalningsplan. De erbjöd mig 2800 i månaden

Tänkte bara säga att mitt lumify gick till inkasso i somras till Gothias , betalat i sin helhet men verkar som jag är livstidsportad hos lumify , men sökte i går 10k hos credify men fick 2000 men valde att inte ta dom då jag hade behövt 10 Till en bråttskande grej .. bara för kännedom så tror jag kanske inte dom kollar historik hos lumify

Tänkte bara säga att mitt lumify gick till inkasso i somras till Gothias , betalat i sin helhet men verkar som jag är livstidsportad hos lumify , men sökte i går 10k hos credify men fick 2000 men valde att inte ta dom då jag hade behövt 10 Till en bråttskande grej .. bara för kännedom så tror jag kanske inte dom kollar historik hos lumify
Finns redan flera inlägg om detta i tråden.

Samma hos mig, betalade allt till Lumify via Gothia sen spärrad där på Inkasso men fick låna 2K via Credify.

Samma hos mig, betalade allt till Lumify via Gothia sen spärrad där på Inkasso men fick låna 2K via Credify.
Vad tror du kommer ”vi” som missskött lumify ha chans på 50 hos credify ? Även om det inte är något att rekommendera med deras ränta osv ? Typ dessa 2000 är en början för att sedan få öka

Vad tror du kommer ”vi” som missskött lumify ha chans på 50 hos credify ? Även om det inte är något att rekommendera med deras ränta osv ? Typ dessa 2000 är en början för att sedan få öka

Jag vet faktiskt inte, ingen här ifrån forumet har hittills blivit "ospärrad".

Jag vet faktiskt inte, ingen här ifrån forumet har hittills blivit "ospärrad".
Men konstigt att vi ens blev erbjudna något alls från credifi när dom går under samma bolag hehe, kanske för att skulden är reglerad med Gothias , ingen aning , men verkar börja som lumify först ett lågt belopp sen om man betalat det så höjer dom

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp