Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Credigo har nu skärpt sina utlånings krav.

Se upp alla Credigo beviljar längre inte lån Till de med låg "Kreditvärdigt" tidigare erbjud de ett lägre belopp, om du hade ansökt om 6000kr , så beviljade de dig kanske bara 3000kr så fick du välja nu får man avslag .

med lån kreditvärdigt menas

de som ha betalningsanmärkning
Underskott av kapital
Fler lån samtidigt
Inkomst under 120k

sms lånebolag

Det kommer de flesta bolag att göra och sen försvinna för att vem skall låna från de, det slutar med att de inte får i hop ekonomi och det är lika bra.Jag har själv spärrat mig från alla sms lån.

Hm, jag har väl runt 55000 i underskott och en årslön på 300.000 och lånade pånytt av dem idag. I och för sig bara tre tusen, men det va inga problem.

Såg att det nu går att låna upp till 15 000 med en återbetalningstid på tre år? Är det någon som vet om det är svårt att bli godkänd för det lånet också?

Såg att det nu går att låna upp till 15 000 med en återbetalningstid på tre år? Är det någon som vet om det är svårt att bli godkänd för det lånet också?

Sökte 11.000 på 3 år fick avslag men blev istället erbjuden 10.000 på 3 månader men det blev alldeles för hög månadskostnad för mig.

Jag gjorde en ansökan hos denna aktör och jag får svar via sms att jag är nekad pga att jag har en betalningsanmärkning!!!???

Har ni kollat minuc.se , minupplysning, ratsit mm men jag har ingen anmärkning någonstans, inte heller skuldsaldo eller treskodom finns registrerad.. Jag har varit VÄLDIGT sen med inkasso, kan det vara så att man hamnat i en spärrlista och därmed så får jag detta meddelande automatisk? Någon som känner igen detta? Jag menar att när jag tar en ratsit eller minupplysningf så hämtas ju dem från bisnode eller creditsafe och då hade det ju gett utslag om jag hade haft en?

Jag gjorde en ansökan hos denna aktör och jag får svar via sms att jag är nekad pga att jag har en betalningsanmärkning!!!???

Har ni kollat minuc.se , minupplysning, ratsit mm men jag har ingen anmärkning någonstans, inte heller skuldsaldo eller treskodom finns registrerad.. Jag har varit VÄLDIGT sen med inkasso, kan det vara så att man hamnat i en spärrlista och därmed så får jag detta meddelande automatisk? Någon som känner igen detta? Jag menar att när jag tar en ratsit eller minupplysningf så hämtas ju dem från bisnode eller creditsafe och då hade det ju gett utslag om jag hade haft en?

Ser du ingen betalningsanmärkning så har du ju ingen heller. Kontakta dom och fråga varför du fick avslag

Ser du ingen betalningsanmärkning så har du ju ingen heller. Kontakta dom och fråga varför du fick avslag

Hej.

Jag har kontaktat dem och fick veta att creditsafe har registrerat en anmärkning på mig den 12 april. Ingen vidare information kunde ges av dem utan enbart av creditsafe själva som lägligt har stängt idag. Har nu igen kollat upp mig på minuc = Blank uppdat den 25 april. Minupplysning = blank uppdateras direkt om jag inte minns helt fel samt ratsit = blank.

Jag har hört ryktesvägen att folkia kör ett eget missbruksregister via creditsafe och dem ligger jag efter hos men de skall enligt andra ta bisnode.

Tänkte sist på att om det är en treskodom då jag hade en i tingsrätten men den är också för jag har medgivit skuld inom svarstid.

Fattar ingenting. UC skulle ALDRIG missa att jag fått en anmärkning den 12 april.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp