• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Creditstar - Någon som testat 50 000 kr där?

lola8000

Kunnig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
18 Juli 2018
Meddelanden
146
Mottagna reaktioner
23
Poäng
101
Jag ansökte efter att mitt lån var slutbetalt, fick avslag. Men dem kunde godkänna mig 12500 på deras vanliga lån, så dem anser alltså att jag klarar av en månadskostnad på 6000, men inte på 1000 kr? Dem är ett jävla skämt! Tar hellre första biljett in till fogden än o ger dem mer ränta och lånar 12500 i 90 dagar :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 279
Mottagna reaktioner
13 388
Poäng
8 917
Jag hade först 5.000 som jag betalade tillbaka.
Sen fick jag 8.000 som jag kommer betala tillbaka.
Är det då 12.500 som är nästa steg dom beviljar?
 

lola8000

Kunnig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
18 Juli 2018
Meddelanden
146
Mottagna reaktioner
23
Poäng
101
Jag hade först 5.000 som jag betalade tillbaka.
Sen fick jag 8.000 som jag kommer betala tillbaka.
Är det då 12.500 som är nästa steg dom beviljar?
Precis, jag hade 5 k första gången, andra gången vart jag berättigad till 8000, o nu 12500. Varför starta upp plus lånet ens?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 279
Mottagna reaktioner
13 388
Poäng
8 917
Mycket märkligt,
Fick du information om räntan på 12.500?
 

Christian

Aktiv medlem
Poäng: 37
Blev medlem
9 Januari 2018
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
11
Poäng
37
Var försiktig med dem. (gäller även de andra som nämns nedan) Av någon anledning fick jag intrycket att de inte riktigt seriösa. Otrevlig, otydlig och aggressiv kundtjänst. Fick dålig magkänsla när jag var i kontakt med dem. Blir alltid misstänksam mot företag som har stavfel och inkorrekt språk på sin hemsida. De "trakasserade" mig i veckor för att jag inte fullföljde min ansökan. Jag utan drog mig ur innan den var klar. Blev "bombarderad" av 2-3 mejl och lika många sms om dagen. Var tvungen att blocka deras telefon och mejladress. De lyckades alltså, redan innan min ansökan ens skickats, fånga upp mina personuppgifter, lagra dem, men kunde inte använda dem utan mitt godkännande.

Dessutom använder de, som sagts i tråden innan, Instantor, (som skapats av, och är en del av Bisnod), vilket i praktiken i stort sett innebär att själva poängen med att ansöka om dyrare lån hos givare som ej tar UC går förlorad, eftersom du ger dem tillåtelse att syna samtliga dina transaktioner och övrig finansiell information på ditt konto. De kan alltså se exakt vem du betalar dina fakturor till och även ev. inbetalningar på summor som liknar mindre korttidslån och krediter från andra finansiella aktörer. Du kan ju räkna ut själv vad de använder infon till. Vi som använder oss av den här typen av dyra, oförmånliga lån och produkter, från dyra utstuderade aktörer, gör i de allra flesta fall det för att vi har inget annat val. De är många gånger sista utvägen, när alla billigare alternativ sagt nej. Då har man oftast ej heller det mest "fläckfria" bankkontot med de bästa resurserna heller. Med andra ord, blottläggs nästa hela din privatekonomi, då det går att få en mycket god insyn genom en automatisk, digitaliserad "scanning" (eller skall vi kalla det "skimming"?) av ditt bankkonto.

Det betyder också att långivare som marknadsför sig med att använda Creditsafe (minst transparanta kreditupplysningsföretaget på marknaden, säger tex. själva att ingen tredje part kan se deras förfrågningar, medan Bisnod säger det rakt motsatta) för kreditupplysning och dessutom använder Instantor, (bla. Flexlimit, Meddelandelån, Vivus, DayPay, Expresskredit) i praktiken gör en förfrågan både hos CS och Bisnod samtidigt!

Jag kan inte förstå att en sådan tjänst kan vara laglig. I instruktionerna och förklaringen till varför det plötsligt poppar upp ett "sista steg" i ansökan, där det brukar stå någonting i stil med; Vi behöver identifiera dig så att vi vet att det är rätt person som står på ansökan. Det görs snabbt och enkelt genom din bank. Välj bank i menyn. I den finstilta texten talar man om att det görs genom Instantor och att man genom valet av bank ger dem tillgång till mitt bankkonto.

Vänta lite...vad hände med mobilt Bank ID? Räcker det inte att identifiera sig med marknadens säkraste och mest pålitliga elektroniska ID? För mig känns skälet att det skulle handla om identifiering när man vill ha tillgång till någons bankkonto, både lögnaktigt och ohederligt. Otroligt integritetskränkande att företag (speciellt cyniska "Wolfar på Wall Street") både kan och får gör det. För mig är mitt bankkonto högst privat. Vad som står där angår bara mig, personer i min närhet som vill mig väl och ev. professionella kontakter som vill hjälpa mig. Absolut inga kommersiella aktörer, vars enda intresse är att tjäna pengar på mig till vilket pris som helst.
 

lola8000

Kunnig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
18 Juli 2018
Meddelanden
146
Mottagna reaktioner
23
Poäng
101
Dem har bara kvar plus lånet va? Inte det andra på 90 dagar?
 
C

casper-sten

Gäst
Poäng: 0
någon som fått lån av dem nyligen? hade 2000 först och fick sen mail att jag kunde ansöka om 5500 men fick avslag då. gjorde en ny ansökan nu 2 månader senare men har inte fått ngt svar och inte fått tag på dem..
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 279
Mottagna reaktioner
13 388
Poäng
8 917
Så jävla gött att man kan blocka nummer. Nu kan den kåta finska kärringen ringa bäst hon vill.
Trakasserade mig dagligen med sin rökiga stämma.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp