• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Credway inkasso

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 795
Mottagna reaktioner
592
Poäng
627
Wow har du ens läst mina tidigare inlägg här? Har du ens läst någons inlägg? Har haft en avb plan till gothia LÄÄÄNGE och mailade och frågade häromdagen om jag fick fryst ränta, då jag betalar massa per månad och betalar in i tid varje månad så var det inga problem. Förstår att du blir nekad med tanke på din taskiga attityd. För din information så sitter 99% i detta forum i samma sits!

Förstår inte hur du menar bara för att du har en annan uppfattning och de behandlar dig annorlunda betyder det då att Gothia inkasso är ett väl fungerande företag? Förstår inte vad du pratar om vad vet du ens om vilka inlägg jag läst och inte läst eller vilken attityd jag har till dem för att jag tror att jag sa att du var ett troll då du typ är den enda av alla hundratals recensioner jag läst som säger att de är tillmötesgående. Logiskt borde väl vara att det är ett blufföretag eftersom att väldigt väldigt många säger det. Aldrig hört om ett fall som ditt, så nej står kvar vid att de absolut inte är tillmötesgående sen får du tycka vad du vill. Bryr mig inte på så vis, tycker bara att dessa skurkar inte alls förtjänarnågra som helst pluspoäng.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 795
Mottagna reaktioner
592
Poäng
627
Förstår inte hur du menar bara för att du har en annan uppfattning och de behandlar dig annorlunda betyder det då att Gothia inkasso är ett väl fungerande företag? Förstår inte vad du pratar om vad vet du ens om vilka inlägg jag läst och inte läst eller vilken attityd jag har till dem för att jag tror att jag sa att du var ett troll då du typ är bland de få av alla hundratals recensioner jag läst som säger att de är tillmötesgående. Logiskt borde väl vara att det är ett blufföretag eftersom att väldigt väldigt många säger det. Aldrig hört om ett fall som ditt, så nej står kvar vid att de absolut inte är tillmötesgående sen får du tycka vad du vill. Bryr mig inte på så vis, tycker bara att dessa skurkar inte alls förtjänar några som helst pluspoäng.
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 795
Mottagna reaktioner
592
Poäng
627
För några år sedan var Gothia min mardröm att hamna hos. De moralpredikade och tryckte ner en rejält. Man hade tur om man fick prata med ngn trevlig och resonlig person. Men senaste 2 åren tycker jag att Gothia har blivit mkt bättre. Nuförtiden blir jag glad om en skuld kommer till Gothia. Mardrömmen nu är Svea och Intrum.

Men jag mejlar aldrig, jag ringer! Fick bra hjälp denna månaden.

På vilket sett är Svea Inkasso förfärliga? Har haft 8 ärenden varav jag kunnat slå ihop 7 av dem men ändå behållt samma månadsinbetalning (trots att skulden växer och till skillnad mot exempelvis Gothia) dessutom har de alltid gått med på att sänka beloppet för avbetalning när jag så önskat. Hört både och om dem men mestadels positivt faktiskt.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
På vilket sett är Svea Inkasso förfärliga? Har haft 8 ärenden varav jag kunnat slå ihop 7 av dem men ändå behållt samma månadsinbetalning (trots att skulden växer och till skillnad mot exempelvis Gothia) dessutom har de alltid gått med på att sänka beloppet för avbetalning när jag så önskat. Hört både och om dem men mestadels positivt faktiskt.
De skickar väldigt snabbt till Kfm, svåra att få anstånd hos. De har dåligt rykte om man nu, som du verkar göra, ska gå på recensioner ;)
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 795
Mottagna reaktioner
592
Poäng
627
De skickar väldigt snabbt till Kfm, svåra att få anstånd hos. De har dåligt rykte om man nu, som du verkar göra, ska gå på recensioner ;)

Har ett par vänner som hamnat där aldrig varit problem inte hört många andra heller säga det. Mycket möjligt att de har dåligt betyg det enda jag vet är att Gothia verkligen blivit sågade längst fotknölarna. Rent generellt är det väl trist med usla inkassobolag när man behöver hjälp? Enligt Evilinias teori så har det säkerligen med attityd att göra hur man blir behandlad (fast man inte ens klagat det minsta) försöker alltid vara vän med alla företag.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Har ett par vänner som hamnat där aldrig varit problem inte hört många andra heller säga det. Mycket möjligt att de har dåligt betyg det enda jag vet är att Gothia verkligen blivit sågade längst fotknölarna. Rent generellt är det väl trist med usla inkassobolag när man behöver hjälp? Enligt Evilinias teori så har det säkerligen med attityd att göra hur man blir behandlad (fast man inte ens klagat det minsta) försöker alltid vara vän med alla företag.
För min del hellre Gothia än Svea/Intrum! Har bara positivt att säga om Gothia senaste 2 åren, har varit "kund" hos de i säkert 5-6 år
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 795
Mottagna reaktioner
592
Poäng
627
För min del hellre Gothia än Svea/Intrum! Har bara positivt att säga om Gothia senaste 2 åren, har varit "kund" hos de i säkert 5-6 år

Ja alla har vi olika erfarenheter säkert dock vet jag att Gothia blivit totalsågat överallt vad jag kan se förutom av ett par få individer. De flesta har liknande åsikter och uppfattningar av det jag har osv. Jag säger bara att de ljugit för mig, de har hotat med KFM från ingenstans trots att alltid skött betalningarna och varit flera dagar tidig. I början frågade jag en kvinna hur långt kvar det var innan mina betalning gick på totalskulden hon sa 900 nästa i telefonen sa dagen efter 600, det gick 2 månader och jag hann betala in hela 6000 jag frågade nästkommande och hon sa att det återstod 800 kronor trots att jag då betalat in 6000 mellan tillfällena (!) de har aldrig svarat på mail och alla i kundtjänsten säger olika till mig. På Svea ekonomi har jag betalat tillbaka och haft samma avbetalningsplan i 2 år trots att 7 ärenden inkommit (varav jag dock fick ett enskilt ärende av dessa 7 men riktigt bra ändå) jag har till och med kunnat sänka mina inbetalningar någonting Gothia aldrig skulle göra, aldrig hört det. Kolla nu exempelvis fått 2 tillfälliga avbetalningsplaner liksom wtf? Aldrig hört det, dessutom är det under
Väldigt kort tid. 3 samt 6 månader.....
 
Senast ändrad:

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 795
Mottagna reaktioner
592
Poäng
627
Hur är Intrum då? Och vilka lån ska man ha tagit för att hamna där alltså hos vilka företag? Intrum känns hyfsat små ute på marknaden va?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Hur är Intrum då? Och vilka lån ska man ha tagit för att hamna där alltså hos vilka företag? Intrum känns hyfsat små ute på marknaden va?
Intrum är det vidrigaste inkassobolaget osm finns enligt mina erfarenheter! OBS! Att inte förväxla Intrum med Intrum Invest, som är väldigt hjälpsamma.
Minns inte allt jag haft hos Intrum men mina elräkningar hamnar där, en kontokortsskuld fr Nordea och några fler. De skickar inte påminnelse utan direkt till Kfm. Har ärenden hos ett tiotal inkasso och alla skickar en påminnelse om man är sen. Inte Intrum. Kommer deras faktura bort i posthanteringen och du missar betaldatumet pga av det så drar de inte tillbaka fr kfm utan hänvisar till det egna ansvaret att veta att en faktura är på väg. Nä usch, mår illa bara när jag tänker på Intrum.
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 795
Mottagna reaktioner
592
Poäng
627
Intrum är det vidrigaste inkassobolaget osm finns enligt mina erfarenheter! OBS! Att inte förväxla Intrum med Intrum Invest, som är väldigt hjälpsamma.
Minns inte allt jag haft hos Intrum men mina elräkningar hamnar där, en kontokortsskuld fr Nordea och några fler. De skickar inte påminnelse utan direkt till Kfm. Har ärenden hos ett tiotal inkasso och alla skickar en påminnelse om man är sen. Inte Intrum. Kommer deras faktura bort i posthanteringen och du missar betaldatumet pga av det så drar de inte tillbaka fr kfm utan hänvisar till det egna ansvaret att veta att en faktura är på väg. Nä usch, mår illa bara när jag tänker på Intrum.

Jaha så pass! Fasiken vad drygt! Fattar inte varför de gör så? Inkassobolag ska ju liksom försöka få en till att inte hamna hos KFM och ska liksom försöka hjälpa dig som hamnat där i allmänhet....
Känner med dig! Har en tråd jag ska starta sen du ska få se. Handlar alektum....
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp