• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Credway inkasso

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Inte längesedan och japp det var Gothia!
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 250
Mottagna reaktioner
851
Poäng
717
Tänkte låna den tråden och förhoppningvis få ett svar på en fråga.

Credway drar t.ex drygt 500 i ränta per månad, så om krediten är utnyttjad till max så blir såklart totalskulden mer än 25000 (i mitt fall). Ses detta som överskriden/missbrukande av deras kredit eller är det fortfarande okej sålänge man minimum-betalar fakturan man får varje månad?

Riktigt tråkig kundtjänst då jag kontaktat dom två gånger angående detta och de endast skickar automatiserade svar som hänvisar till deras FAQ där inte svarat finns.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 661
Poäng
4 477
Tänkte låna den tråden och förhoppningvis få ett svar på en fråga.

Credway drar t.ex drygt 500 i ränta per månad, så om krediten är utnyttjad till max så blir såklart totalskulden mer än 25000 (i mitt fall). Ses detta som överskriden/missbrukande av deras kredit eller är det fortfarande okej sålänge man minimum-betalar fakturan man får varje månad?

Riktigt tråkig kundtjänst då jag kontaktat dom två gånger angående detta och de endast skickar automatiserade svar som hänvisar till deras FAQ där inte svarat finns.
Skull inte tro att det skulle ses som överskriden då allt som är utöver de 25 000 kr är ränta, så om din kreditgräns är 25 000 kr och du har utnyttjat 25 000 kr så har du inte överskridit krediten. Men det vore så klart bäst att de kunde svara så att det inte finns några tvivel.
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 250
Mottagna reaktioner
851
Poäng
717
Skull inte tro att det skulle ses som överskriden då allt som är utöver de 25 000 kr är ränta, så om din kreditgräns är 25 000 kr och du har utnyttjat 25 000 kr så har du inte överskridit krediten. Men det vore så klart bäst att de kunde svara så att det inte finns några tvivel.

Det var så jag tänkte också. Just nu står t.ex 140kr tillgängligt, 24860kr utnyttjat, total skuld 25974. De har väl dock någon form av rättighet av att kontakta mig om något skulle vara fel/påväg mot inkasso skulle jag anta, betalar som sagt alltid via autogiro varje månad ändå.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 661
Poäng
4 477
Det var så jag tänkte också. Just nu står t.ex 140kr tillgängligt, 24860kr utnyttjat, total skuld 25974. De har väl dock någon form av rättighet av att kontakta mig om något skulle vara fel/påväg mot inkasso skulle jag anta, betalar som sagt alltid via autogiro varje månad ändå.
Drar de via autogiro (min sambo har också dem) så kan du vara lugn annars som du säger, de kommer höra av sig. Om man inte har täckning på kontot så brukar de skicka pappersbrev om att det ska dras dubbelt nästkommande månad.
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Fick idag brev från Gothia (som mitt Credway gått till) att skulden överlåtits till IFA Finance DAC. Någon mer som fått de? Vad innebär detta? (Förlåt om jag är lite trög).
Aldrig hört talas om dem.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp