• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

CSN betalat för mycket

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
556
Poäng
597
Om jag har råkat betala in för mycket på mitt CSN lån, men har gjort det från ett annat konto. Kan jag ångra den inbetalningen då och få det utbetalat till mitt konto igen som är registrerat hos CSN? Jag behöver verkligen dem pengarna till annat.. Eller kommer dem betala tillbaka till det kontot som pengarna sattes in från? Någon som vet. Handlar om CSN lånet och återkravet.
Såg att dem inte kommer räkna av det från nästa år utan det kommer enbart gå som en extra amortering på detta år. Det vart ju HELT fel.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Goxu

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
28 Juli 2021
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
47
Poäng
157
När det hände mig för några år sedan (skulle betala återkrav men råkade betala till vanliga) så gick det inte alls att få tillbaka dem. Vet att sambon hade haft samma problem
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
556
Poäng
597
Men fasen vad typiskt! Man måste ju kunna säga att man gjort fel
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 528
Mottagna reaktioner
12 906
Poäng
9 787
Om jag har råkat betala in för mycket på mitt CSN lån, men har gjort det från ett annat konto. Kan jag ångra den inbetalningen då och få det utbetalat till mitt konto igen som är registrerat hos CSN? Jag behöver verkligen dem pengarna till annat.. Eller kommer dem betala tillbaka till det kontot som pengarna sattes in från? Någon som vet. Handlar om CSN lånet och återkravet.
Såg att dem inte kommer räkna av det från nästa år utan det kommer enbart gå som en extra amortering på detta år. Det vart ju HELT fel.

Vad jag förstått är CSN lite svår att ha att göra med i sånt, om du lyckats överbetala så pass att lånet är mer än fullbetalt borde det gå bra men.
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
556
Poäng
597
Vad jag förstått är CSN lite svår att ha att göra med i sånt, om du lyckats överbetala så pass att lånet är mer än fullbetalt borde det gå bra men.
Det är överbetalat. Men jag vill inte att dem skickar tillbaka till det kontot som det betalades från. Det är från min sambos konto, men det var mina pengar. Vi sålde bilen och jag bad honom att betala in på CSN. Men nu har jag andra utgifter som jag egentligen. Hade behövt prioritera. Vi har separerat. Jag är inte säker på att han kommer att skicka tillbaka pengarna till mig om dem väljer att sätta över pengarna på hans konto. Det är därför jag är osäker. Jag behöver isf att dem sätter över pengarna tillbaka på mitt konto. Både återkravet och lånet är överbetalt.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 528
Mottagna reaktioner
12 906
Poäng
9 787
Det är överbetalat. Men jag vill inte att dem skickar tillbaka till det kontot som det betalades från. Det är från min sambos konto, men det var mina pengar. Vi sålde bilen och jag bad honom att betala in på CSN. Men nu har jag andra utgifter som jag egentligen. Hade behövt prioritera. Vi har separerat. Jag är inte säker på att han kommer att skicka tillbaka pengarna till mig om dem väljer att sätta över pengarna på hans konto. Det är därför jag är osäker. Jag behöver isf att dem sätter över pengarna tillbaka på mitt konto. Både återkravet och lånet är överbetalt.

Så du är helt skuldfri hos csn? Allt betalt och lite till, inte bara årets? Isåfall är det nog inga problem, dom betalar väl via sus så det bör funka till ditt konto.
Har du lån kvar som ska betalas nästa år får du mer försöka känna glädje över att din skuld är mindre.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 363
Mottagna reaktioner
13 445
Poäng
8 917
Hur stort är beloppet?
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
556
Poäng
597
Så du är helt skuldfri hos csn? Allt betalt och lite till, inte bara årets? Isåfall är det nog inga problem, dom betalar väl via sus så det bör funka till ditt konto.
Har du lån kvar som ska betalas nästa år får du mer försöka känna glädje över att din skuld är mindre.
Lånet är det lite kvar på för nästa år. Men årets del har jag betalat för mycket på. Återkravet är överbetalat med 15.000kr. Det är dem jag vill ha tillbaka till mitt konto. Det som är lagt på lånet får gärna vara kvar. Men dem här 15.000 vill jag gärna ha ut. Inte att dem ska läggas över för att slutbetänkande lånet. Vill absolut inte att dem skickar tillbaka dem till min sambo bara för att det är han som satt in dem.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp