• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

CSN betalat för mycket

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 661
Poäng
4 477
Fick nu ett beslut från CSN att dem kommer att återbetala mig allt jag betalade för mycket både på lån och återkrav som de hade räknat av på min totalskuld.
Det enda dem inte betalar tillbaks är den delen som ingick i 2021 års årsbelopp.
Vilket bara är bra då jag inte behöver betala till dem förens i januari.

Det var ju fantastiskt. Fick skriva ett handskrivet brev och förklara varför jag hade betalat in för mycket från början och varför jag önskade att få dem återbetalade. Förklarade bara att det är ett pressat läge med separation och att jag verkligen är i behov av pengarna då ekonomin är ostadig. Vad skönt. Det underlättar ju en hel del.
Men vad skönt!!! Så man inte drunknar helt och hållet. Om du inte behöver pytsa in hela beloppet i Vivus så spara slantarna för rätt som det är händer det ngt oväntat.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 008
Mottagna reaktioner
541
Poäng
597
Men vad skönt!!! Så man inte drunknar helt och hållet. Om du inte behöver pytsa in hela beloppet i Vivus så spara slantarna för rätt som det är händer det ngt oväntat.
Ja, jag sparar dem till Vivus om det eventuellt går till kf som de hotar med. Hamnat det hos Gothia låter jag det ligga där och betalar av andra saker tänkte jag.
spara går nog inte
Lite kanske kan vara bra att spara, och betala av det mesta av annat.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 661
Poäng
4 477
Ja, jag sparar dem till Vivus om det eventuellt går till kf som de hotar med. Hamnat det hos Gothia låter jag det ligga där och betalar av andra saker tänkte jag.
spara går nog inte
Lite kanske kan vara bra att spara, och betala av det mesta av annat.
Väntar bara på att du ska skriva här att Vivus gått till Gothia :folded: Då blir det fest (liten fest men ändå värt att fira att man blir av med denna hemska långivare)
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
243
Poäng
447
Påtal om csn! Detta med fribelopp, kan det stämma att man får tjäna 152 tusen om man pluggar 12 veckor, är detta under dessa 12 veckor eller gäller de för hela året. Sitter nämligen och funderar om jag ska plugga samtidigt som jag jobbar heltid! Jobbar jag heltid de 12 veckorna så kommer jag upp i 102 tusen ”bara”
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 008
Mottagna reaktioner
541
Poäng
597
Väntar bara på att du ska skriva här att Vivus gått till Gothia :folded: Då blir det fest (liten fest men ändå värt att fira att man blir av med denna hemska långivare)
Då får man nästan köpa sig en flaska billigt bubbel ja! vill verkligen verkligen bli kvitt Vivus nu. Hamnar dem hos Gothia har jag både lumify och Vivus där. Sen slipper jag dem för all framtid!
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 008
Mottagna reaktioner
541
Poäng
597
Påtal om csn! Detta med fribelopp, kan det stämma att man får tjäna 152 tusen om man pluggar 12 veckor, är detta under dessa 12 veckor eller gäller de för hela året. Sitter nämligen och funderar om jag ska plugga samtidigt som jag jobbar heltid! Jobbar jag heltid de 12 veckorna så kommer jag upp i 102 tusen ”bara”
Det låter lite mycket tycker jag. Det är nog beräknat på 24v dvs en hel termin.
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 008
Mottagna reaktioner
541
Poäng
597
Väntar bara på att du ska skriva här att Vivus gått till Gothia :folded: Då blir det fest (liten fest men ändå värt att fira att man blir av med denna hemska långivare)
Förresten skulle ju det gått till KF redan enligt dem. Men dem ringer fortfarande hysteriskt och skickar sms…
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 661
Poäng
4 477
Förresten skulle ju det gått till KF redan enligt dem. Men dem ringer fortfarande hysteriskt och skickar sms…
Det är det hemska med dem, noll proffsighet, hotar och hotar och säger att det minsann går till kf imorgon men sen fortsätter de ringa och terrorisera en.
Jag får en känsla att när de inser att hot inte hjälper då skickar de till inkasso. Från att jag sa "Jag kan inte betala er så jag kommer låta skulden gå till Kf" och de sa "Vi skickar till kf omgående" och mitt sista svar var "Då får det blir så" så gick det max en vecka och så kom det ett brev fr Gothia.
Tyvärr tror jag på riktigt att de hotar med kf bara för att de tror att man har pengar men inte vill betala förrän man blir hotad med Kf.
Usch för Vivus!
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Det är det hemska med dem, noll proffsighet, hotar och hotar och säger att det minsann går till kf imorgon men sen fortsätter de ringa och terrorisera en.
Jag får en känsla att när de inser att hot inte hjälper då skickar de till inkasso. Från att jag sa "Jag kan inte betala er så jag kommer låta skulden gå till Kf" och de sa "Vi skickar till kf omgående" och mitt sista svar var "Då får det blir så" så gick det max en vecka och så kom det ett brev fr Gothia.
Tyvärr tror jag på riktigt att de hotar med kf bara för att de tror att man har pengar men inte vill betala förrän man blir hotad med Kf.
Usch för Vivus!
Exakt min uppfattning också. Oj, vad det hotades. Lång tid innan nånting hände.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 661
Poäng
4 477
Exakt min uppfattning också. Oj, vad det hotades. Lång tid innan nånting hände.
Aldrig varit så glad att få brev fr Gothia som då :) Kändes som att jag kommit ut ur fängelse OCH vunnit stort på lotto!! :facejoy:
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp