• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

CSN- när blir det anmärkning?

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 430
Mottagna reaktioner
6 905
Poäng
4 477
Jag vet att dom ändrade reglerna för några månader sedan och det var så jag uppfattade det. Att det inte längre uppkom en anmärkning direkt när skulden (till myndigheter) registrerades hos KFM. Ber om ursäkt för felaktig information isåfall, Myra.

Vad är det då som är nytt?
Jag undrar ju också vad som är nytt. Får fråga dem imorgon och så skriver jag här vad de sagt :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 800
Poäng
9 787
Dyrt att släpa efter med csn.. drakoniska föreseningsavgifter
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 800
Poäng
9 787
Drakoniska?! My gooood va de va länge sen ja hörde någon använda detta ord...

För Er som inte vet, så betyder ordet ungefär ”väldigt stränga/väldigt höga”... typ


Åberopade tants ålder när jag drog till med den.:D
Jag skulle översätta till typ "extrem med negativ klang."
 

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
696
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Csn har alltid varit förstående för mig, fick krav på cirka 25 000 två år i rad första gången fick jag 1500/mån men andra äret hade jag för god ekonomi så blev det 4000/mån ner till 8000 då fick jag 1000kr tills det tog slut men det var ngn gång där jag inte kunde betala, då messa jag dom och informaeta om läget och det gick bra. Hände senaste december 2018, men lovade att jag skulle slutbetala allt (i förtid) och de gjorde jag med.

Men försök få anstånd. Om du förklarar läget är dom väldigt förstående (skicka mail via detas sida, där kan di välja krav och då ser dom det direkt så det inte skickas till krf)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 800
Poäng
9 787
Csn har alltid varit förstående för mig, fick krav på cirka 25 000 två år i rad första gången fick jag 1500/mån men andra äret hade jag för god ekonomi så blev det 4000/mån ner till 8000 då fick jag 1000kr tills det tog slut men det var ngn gång där jag inte kunde betala, då messa jag dom och informaeta om läget och det gick bra. Hände senaste december 2018, men lovade att jag skulle slutbetala allt (i förtid) och de gjorde jag med.

Men försök få anstånd. Om du förklarar läget är dom väldigt förstående (skicka mail via detas sida, där kan di välja krav och då ser dom det direkt så det inte skickas till krf)

Anstånd kan man väl söka på nätet, är ok en gång per år?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 527
Mottagna reaktioner
6 128
Poäng
4 147
Mmm, men till skillnad från många andra, så är jag fortfarande ung i både kropp & själ !!
Skål förresten - har semester imorgon, så då kan man sitta på Lilla Torg & njuta av livet & ett glas Aperol :)
Medge att det ändå var lite humor. -:)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp