• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

CSN och skuldsanering

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 188
Mottagna reaktioner
12 756
Poäng
9 787
Tack!
Jag mår så dåligt över hur det blivit såhär. I försök att hjälpa andra och en del idioti så har jag inte lyckats rädda någon och nu inte ens mig själv.
Förstår att en skuldsanering inte blir aktuellt utan löneutmätning lär bli mitt sätt att betala av skulderna på. Jag tar det och det lär bli mycket bättre än det är och har varit.
Som sagt så kommer jag aldrig ta lån eller krediter någonsin!

Mår du allt för dåligt bör du kontakta sjukvården för att få hjälp genom mediciner eller liknande.

Löneutmätning är inget krav för skuldsanering men kan underlätta då det innebär att kfm utrett dina tillgångar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 516
Mottagna reaktioner
6 117
Poäng
4 147
Mirakel, jag är sjukskriven sedan en tid men denna gången får det vara så. Har också tänkt som du och jobbat 150 % men det och kampen för nära har gjort att jag bränt ut mig.
 

Mirakel

V.I.P
Poäng: 427
Blev medlem
16 Juni 2018
Meddelanden
360
Mottagna reaktioner
289
Poäng
427
Ja det är helt galet .. arbetat 7 dagar i veckan o verkligen smackat in i kaklet.. idag har jag varit hemma en dag o vet att bara det för att det kommer vackla rejält .. drömmer om vanligt kneg o semester som ”alla andra” .. som du känner jag likadant .. inte en krona till på lån.. blir iofs nekad överallt ändå men verkligen .. en skuldsanering låter som en väg ut
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 948
Mottagna reaktioner
6 138
Poäng
3 907
Kära ni !
Vi e många som dessvärre är i samma situation...så här får vi hålla samman och stötta varandra..
Sitter själv med skulder på runt 800tkt - inte pga missbruk, utan pga en oacceptabelt snedvriden syn på pengars värde och överkonsumtion... Egentligen ända sedan jag var 18 och fick ett större arv, som jag inte var gammal nog att hantera. :(
Har nyligen slutat betala mina skulder - efter månader av ren och skär ångest, förakt, vanmakt & extrem sorg !
Jag orkade helt enkelt inte mer ! Jag hade ramlat av pinnen om jag inte hade gett upp...
Nu väntar löneutmätning - kanske de drar igång efter sommaren !
Tror aldrig jag kommer kunna erhålla skuldsanering - för jag har inga riktigt legitima skäl...
Räknade ut att om KF kan dra 21292kr varje månad på min lön, så blir det 2.555.040kr på 10 år...och det borde väll täcka allt inkl räntor... så bara det är väll skäl nog att inte berättiga mig en sanering - tror just att jag dog lite mer när jag ser denna hisnande summa... suck & stånk ! :(

Kämpa på alla fina här ute ! :)
 

Hope777

V.I.P
Poäng: 557
Blev medlem
18 Januari 2018
Meddelanden
477
Mottagna reaktioner
574
Poäng
557
Kära ni !
Vi e många som dessvärre är i samma situation...så här får vi hålla samman och stötta varandra..
Sitter själv med skulder på runt 800tkt - inte pga missbruk, utan pga en oacceptabelt snedvriden syn på pengars värde och överkonsumtion... Egentligen ända sedan jag var 18 och fick ett större arv, som jag inte var gammal nog att hantera. :(
Har nyligen slutat betala mina skulder - efter månader av ren och skär ångest, förakt, vanmakt & extrem sorg !
Jag orkade helt enkelt inte mer ! Jag hade ramlat av pinnen om jag inte hade gett upp...
Nu väntar löneutmätning - kanske de drar igång efter sommaren !
Tror aldrig jag kommer kunna erhålla skuldsanering - för jag har inga riktigt legitima skäl...
Räknade ut att om KF kan dra 21292kr varje månad på min lön, så blir det 2.555.040kr på 10 år...och det borde väll täcka allt inkl räntor... så bara det är väll skäl nog att inte berättiga mig en sanering - tror just att jag dog lite mer när jag ser denna hisnande summa... suck & stånk ! :(

Kämpa på alla fina här ute ! :)
♥️
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 516
Mottagna reaktioner
6 117
Poäng
4 147
Mirakel, det är kanske dags att släppa och låta det gå till KF. Det lär inte bli bättre och ju längre du låter det gå så riskerar du hälsan och vägen till skuldfrihet är ännu längre bort.
 

Mirakel

V.I.P
Poäng: 427
Blev medlem
16 Juni 2018
Meddelanden
360
Mottagna reaktioner
289
Poäng
427
Mirakel, det är kanske dags att släppa och låta det gå till KF. Det lär inte bli bättre och ju längre du låter det gå så riskerar du hälsan och vägen till skuldfrihet är ännu längre bort.
Tack ❤️ Ja precis .. har precis pratat med min man .. vi skiljer oss om vi måste men kommer hänga ihop ändå. Han har redan lånat 200000 till mig.. jisses .. men han vill inte mista allt han äger .. blir samtal till jurist imorgon !
Vilket underbart forum som ger både kraft energi och kunskap !!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp