• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

CSN och skuldsanering

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Tradera påstår att gemene man har saker i förråd/källare till ett värde på 10.000 kr. Inget jättebelopp men kanske kan släcka det värsta sms-lånet. Sen även om lyxfällan är ett kommersiellt skitprogram så hjälper det att sälja av skit. Kan man inte äta/sova/jobba pga oro till skulderna så kan det vara värt att offra soffan /60tumstvn eller annat värdefullt... låter skit, men så jävla skön känsla när man löser ett lån. Lycka till kära vänner ❤️
 

Helmer

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
21 Februari 2018
Meddelanden
213
Mottagna reaktioner
213
Poäng
397
Tradera påstår att gemene man har saker i förråd/källare till ett värde på 10.000 kr. Inget jättebelopp men kanske kan släcka det värsta sms-lånet. Sen även om lyxfällan är ett kommersiellt skitprogram så hjälper det att sälja av skit. Kan man inte äta/sova/jobba pga oro till skulderna så kan det vara värt att offra soffan /60tumstvn eller annat värdefullt... låter skit, men så jävla skön känsla när man löser ett lån. Lycka till kära vänner ❤️
Vill passa på att önska alla ni vänner en Glad midsommar. Har själv en mille i skuld men låt oss för en stund att lägga tankarna åt sidan och för en stund njuta av en bra midsommar /Hellmer
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Hej och tack för ett bra svar.
Jag är duktig på att sälja saker både på tradera, loppis och diverse köp och sälj sidor.
Skön känsla när det genererar pengar.
Tyvärr så har jag större lån som gått till inkasso så där hjälper det inte att sälja av det gamla hemgiftet. Hade det varit på den tiden bruden värderades i hemgift så hade det varit kört för mig.

I mitt fall är sjukskrivningen en utmattningsdepression av andra grunder som till slut sänkte även ekonomin som i och för sig hade raserat ändå. Det var en tidsfråga.

Glad midsommar.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Vill passa på att önska alla ni vänner en Glad midsommar. Har själv en mille i skuld men låt oss för en stund att lägga tankarna åt sidan och för en stund njuta av en bra midsommar /Hellmer

Håller med ! Idag ska jag njuta av sill och nubbe i goda vänners lag :) ! Sen har jag likväl lyckats förtränga mina egna ekonomiska problem med anledning av allt annat miserabelt skit som händer här nere i min stad (Malmö). Dödsskjutningar, överfall, rån och våldtäkter är vardagsmat och med en ung dotter som vistas ute (jag själv likaså), så är detta just nu, något som upptar mycket av min tankeverksamhet!
Helt ärligt, vad är mina ekonomiska problem mot all den skit som händer och som vi tvingas uppleva/genomlida?
FUCK... jag verkligen har börjat hata vårt samhälle !
Ovanstående info kanske inte hör hemma i detta forum, men i min värld är det fullt legitimt ! För vad är mina skulder värda.. i relation till vad som försiggår utanför min ytterdörr (typ) ?!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 551
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Håller med ! Idag ska jag njuta av sill och nubbe i goda vänners lag :) ! Sen har jag likväl lyckats förtränga mina egna ekonomiska problem med anledning av allt annat miserabelt skit som händer här nere i min stad (Malmö). Dödsskjutningar, överfall, rån och våldtäkter är vardagsmat och med en ung dotter som vistas ute (jag själv likaså), så är detta just nu, något som upptar mycket av min tankeverksamhet!
Helt ärligt, vad är mina ekonomiska problem mot all den skit som händer och som vi tvingas uppleva/genomlida?
FUCK... jag verkligen har börjat hata vårt samhälle !
Ovanstående info kanske inte hör hemma i detta forum, men i min värld är det fullt legitimt ! För vad är mina skulder värda.. i relation till vad som försiggår utanför min ytterdörr (typ) ?!

Nån koppling går nog att krysta ur sig, man bör ju tex undvika att bli dödsskjuten då det drabbar betalniningsförmågan på längre sikt.
Måste fråga handläggaren på skuldsaneringen som jag drabbar med dumma frågor hur dödsfall påverkar skuldsaneringen.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Nån koppling går nog att krysta ur sig, man bör ju tex undvika att bli dödsskjuten då det drabbar betalniningsförmågan på längre sikt.
Måste fråga handläggaren på skuldsaneringen som jag drabbar med dumma frågor hur dödsfall påverkar skuldsaneringen.

:D:D Du e för rolig Du !! :D:D
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Bra Lasseman, det vore intressant då även jag tillbringar mina dagar i Malmö.
Döden är iofs den enda vägen ur skuldträsket men jag längtar efter att få göra rätt för mig.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp