- Blev medlem
- 25 Januari 2020
- Meddelanden
- 506
- Mottagna reaktioner
- 513
- Poäng
- 567
Hej,Grattis! Hur stor är din totala skuld? Har du någon pågående löneutmätning?
Japp, löneutmätning sedan november om jag inte minns fel.
Totalskuld ca 1.250’
Hej,Grattis! Hur stor är din totala skuld? Har du någon pågående löneutmätning?
TACK!!! Helt galet för efter all min panik hade jag förlikat mig med avslag.Kul att höra och stort grattis!
Kom ihåg att löneutmätning nu är avslutad i och med besked om inledande skuldsanering och var på hugget om löneutmätning sker imorgon. För det är pengar du då ska få tillbaka
Det har skett misstag här tidigare på forumet när medlem får inledande skuldsanering precis före löning, så dras pengarna och sen fördelas dom till borgenär utan att fördelningsbeslutet bestridits och det har resulterat i att gäldenär blir av med pengar och borgenär fått felaktiga pengar. Så skulle pengar dras imorgon och du inte hört något om återbetalning inom en vecka eller så, börja hör av dig om det till KFM
Läs igenom ditt inledande beslut ordentligt (och all annan information du får som rör skuldsaneringen).Jävligt dum fråga kanske men jag löser den inte…
Det står att jag ska betala först i augusti då jag är arbetslös fram tills 11/8.
Men NÄR i augusti menar dem? 1/8, 25/8, 31/8? Och ska jag lixom swisha in pengarna till numret som står på KFM:s hemsida?
Det står att de inte skickar ut några avier utan jag ska hålla koll själv, smart och bra! Men jag är väl trög nu som inte fattar då…?
såg även nu att Intrum vidtagit ”rättsliga åtgärder” på min uteblivna elräkning vilket betyder att de skickat vidare till KFM. Jag berättade dock för min handläggare att jag låg en månad efter så det bör inte bli någon överraskning för dem.
Läs igenom ditt inledande beslut ordentligt (och all annan information du får som rör skuldsaneringen).
Det står: "Du ska göra din första betalning senast den sista vardagen i Augusti 2026"
Sista vardagen i augusti är 31 Augusti. Jag brukar dock alltid betala samma dag jag får lön
Nedanför står det:
"Du ska betala till följande bankgiro: Y sen, kom ihåg att alltid uppge OCR-numret: X"
Tog mig friheten att skicka ett meddelande till dig för antingen är jag blind eller så står det faktiskt inte…Det finns flera sidor om du bläddrar ner. Där står det
Jaaaa GRATTIS … där ser du .. fan va gött !!!! Den känslan är oslagbar alltså ! Kom ihåg EXAKTA dagen och tiden . Fira lite nu !PLING 🛎️
SENASTE NYTT!
Här satt jag i godan ro med telefonen i handen och Kivra informerade om att KFM skickat ett brev.
Spyfärdig.
Öppnar Kivra-läser-läser igen-Helt skakis ser jag INLEDANDE skuldsanering!!!!!!!!!!
JAG har fått INLEDANDE!!!! Kan inte tro att det är sant. Nu är jag så stressad att jag måste andas en kvart och sen gå in och läsa igen. Och igen. Och igen.
Går det inte hela vägen denna gång så är det ju ännu större chans att jag faktiskt får skuldsanering nästa gång jag söker. Jag är SÅ OTROLIGT glad!!!!
Ha ha!!! Ja där ser jag… trodde jag aldrig! Nu är jag i alla fall förbi första hindret. Kom på mig själv att tänka; om det här går igenom är jag skuldfri om 5 år och då kommer jag ha en ”jättebra” ekonomi och kunna njuta av livet på riktigt. 5 år, det kan gå så fort och sååå långsamt MEN i sammanhanget är 5 år ingenting!Jaaaa GRATTIS … där ser du .. fan va gött !!!! Den känslan är oslagbar alltså ! Kom ihåg EXAKTA dagen och tiden . Fira lite nu !
Saken löst! Det fanns inget datum utan troligtvis så kommer ett nytt beslut när det är dags att börja betala!Tog mig friheten att skicka ett meddelande till dig för antingen är jag blind eller så står det faktiskt inte…