Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Då får vi se var detta slutar.

Så. En timma senare…. Han var mycket tillmötesgående men kändes lite osäker. Sålde min fastighet, eller överlät, till min exmake 2023, kanske behövde han ha in underlag från bouppteckningen samt möjligen uppgifter om min bil. KFM hade värderat den till 40’ och det var inga konstigheter. Men eftersom samma typ av bil går för runt 70’ så var han osäker. Min bil har ett motorfel, turbon är trasig. Dock så är det ju bara uppgifter som jag lämnat. Beslut om jag får inledande eller avslag trodde han skulle komma inom 2 veckor.
Fy fan vad dum jag kände mig, berätta att man tagit lån på lån på lån och pengarna har bara ”försvunnit” i ett svart hål typ.

Så. En timma senare…. Han var mycket tillmötesgående men kändes lite osäker. Sålde min fastighet, eller överlät, till min exmake 2023, kanske behövde han ha in underlag från bouppteckningen samt möjligen uppgifter om min bil. KFM hade värderat den till 40’ och det var inga konstigheter. Men eftersom samma typ av bil går för runt 70’ så var han osäker. Min bil har ett motorfel, turbon är trasig. Dock så är det ju bara uppgifter som jag lämnat. Beslut om jag får inledande eller avslag trodde han skulle komma inom 2 veckor.
Fy fan vad dum jag kände mig, berätta att man tagit lån på lån på lån och pengarna har bara ”försvunnit” i ett svart hål typ.
Förstår dig!
Jag kan säga att jag tyckte dock denna väntan va värst.. tyckte de var jobbigt o vänta på samtalet efter sms, men att vänta på besked var 1000 gånger värre, haha!
Jag hoppas du har tålamod, vi håller tummarna för dig!! <3

Förstår dig!
Jag kan säga att jag tyckte dock denna väntan va värst.. tyckte de var jobbigt o vänta på samtalet efter sms, men att vänta på besked var 1000 gånger värre, haha!
Jag hoppas du har tålamod, vi håller tummarna för dig!! <3
Ja, det kan jag verkligen förstå. Har telefonen i handen typ hela tiden i fall något skulle dyka upp och då vet jag ju att det kommer att dröja. Först har man väntat i 9 månader på att få ett samtal. Kände mig spyfärdig under hela samtalet och hjärtat slog fort och hårt. Nu går jag med en konstant orosklump i magen. Även om jag gissar på att jag får avslag så finns det ändå en gnutta hopp.
Hur länge fick du vänta på besked för inledande?

Ja, det kan jag verkligen förstå. Har telefonen i handen typ hela tiden i fall något skulle dyka upp och då vet jag ju att det kommer att dröja. Först har man väntat i 9 månader på att få ett samtal. Kände mig spyfärdig under hela samtalet och hjärtat slog fort och hårt. Nu går jag med en konstant orosklump i magen. Även om jag gissar på att jag får avslag så finns det ändå en gnutta hopp.
Hur länge fick du vänta på besked för inledande?
Exakt så! Jag var också jätte nervös och efter samtalet mådde jag så dåligt! Sov så oroligt och åt knappt nånting. Jag hade mitt samtal på tisdagen, på fredagen vid lunch kom inledande. De var hemska dagar. Hon sa bara ”besked kommer i veckan”. Så väntade ju otåligt varje dag.

Det verkar vara väldigt olika - jag fick samtal som jag missade som sagt , 10 min senare hade jag fått inledande på kivra.

Tror att det dröjer för att han skulle dubbelkolla med en kollega om han behövde underlag på överlåtelse på huset och möjligen något underlag på bilen. Då skulle han höra av sig. Jag frågade hur länge han trodde det skulle dröja innan jag får besked och då sa han att det ska du ha inom två veckor.

Exakt så! Jag var också jätte nervös och efter samtalet mådde jag så dåligt! Sov så oroligt och åt knappt nånting. Jag hade mitt samtal på tisdagen, på fredagen vid lunch kom inledande. De var hemska dagar. Hon sa bara ”besked kommer i veckan”. Så väntade ju otåligt varje dag.
Ja fy… all den här väntan ger ungefär samma stresspåslag som när man försökte pussla ihop ekonomin varenda månad. Hur man än vred och vände på det så gick det inte. Sökte man ett lån fick man nästintill rännskita i väntan på beskedet och kunde inte slappna av innan pengarna satt på kontot.
Dagarna kommer antagligen snigla fram till ett besked. Och oavsett vilket besked det blir så vill man ju veta så att man kan börja fundera på hur nästa steg ser ut.

Om det blir avslag kommer jag söka direkt igen. Om det nu är 9 månaders väntetid så är det säkert ännu mer på nästa ansökan och man ska gå runt med magont och stress ännu ett år. Men då vet man i alla fall. Jag undrar dock hur snabbt löneutmätningen drar igång igen vid avslag.

Verkar också vara olika allt från 1-3 månader

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp