• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Då var det dags för en ansökan, tips mottages gärna

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Jag har efter många års trassel lyckats bli av med skitlån (utanför UC) och iaf lyckats samla allt till UC och mer skäliga räntor. Med fast jobb, och en god inkomst har jag väntat ut förfrågningar och vill nu få bättre villkor på mina lån. Äntligen är man på den plats i livet då lånen är hanterbara varje månad, om än alldeles för dyra. Jag kommer mest troligt att skicka in en ny ansökan om samlingslån i okt.

Förutsättningar:
Inkomst: ca 500 000kr/år, nytt jobb sedan i våras så jag får väl bekräfta den högre inkomsten med lönespecar.
Förfrågningar: 0
Uc betyg: 0,2
Kreditkort: 0 utnyttjat av 40 tkr
Synligt blanco:
- 255 tkr Bank norwegian (dyrt)
- 70 tkr Ica
- 130 tkr Brocc
- 170 tkr Avida (dyrt)

Bisnode: 6 enligt min bevakning

Min fråga är nu om jag ska söka direkt hos Advisa för att kunna lösa något med en bättre ränta (helst norwegian som är så dyrt), eller kanske samla Brocc och Avida i ett lån. Värt att nämna är att jag har sparat ihop ca 50 000kr som jag kan lägga till för att lösa något lån. Eller, tycker ni att det är värt att ta ett lån på Wästgöta för att få bort något från UC eller betala in mina 50 000kr för att sänka min totala belåning innan jag ansöker?

Tacksam för tips om hur jag ska ta nästa steg framåt...
När det gäller Wästgöta så måste du ha bättre betyg på Bisnode de är mycket tuffa, lägst 8:a på ” Min Upplysning ”.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp