• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Då var det dags igen, önskar råd om samlingslån- obs. långt inlägg

Ister

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
572
Mottagna reaktioner
270
Poäng
447
Tack för svar! Synd det var på 12 år bara, blev så hög månadskostnad:rolleyes:. Får se om det kommer fler bud. Komplett bank hade okej erbjudande men blir nojjig när man läser de dåliga recensionerna på Truspilot.
Som @Doodles nämnde så tycker jag Du skall avvakta tills kontorstid.
Gällande Komplett Bank så har jag för mig att jag har läst här på forumet att skulden inte registreras som en kredit längre, utan som ett blancolån.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pojop

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
436
Mottagna reaktioner
194
Poäng
367

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
686
Poäng
607

Miika

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
20 Februari 2022
Meddelanden
216
Mottagna reaktioner
112
Poäng
297
Gud nej. Blir ju 45 000 kr mer i ränta på tex 200k i 12 år.

Räkna själv och jämför:

Jo jag undrade bara. Hade själv detta att välja häromdagen. Vill också helst ha rak amortering men valde till slut 8% annuitet. Blev bara fundersam eftersom vissa föreslår rak amortering trots höga räntor.
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
686
Poäng
607
Jo jag undrade bara. Hade själv detta att välja häromdagen. Vill också helst ha rak amortering men valde till slut 8% annuitet. Blev bara fundersam eftersom vissa föreslår rak amortering trots höga räntor.
Samtidigt beror det på om du ska hoppa mellan olika annuitetslån så kan det nog löna sig att ta rak trots högre ränta iom att man betalar så mycket ränta i förskott på annuitetslånen. Även det kan du räkna på genom att kopiera hur lånen betalas av månad för månad in i excel tex och summera räntedelen av dina olika alternativ.
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
974
Mottagna reaktioner
626
Poäng
617
Tack för svar! Synd det var på 12 år bara, blev så hög månadskostnad:rolleyes:. Får se om det kommer fler bud. Komplett bank hade okej erbjudande men blir nojjig när man läser de dåliga recensionerna på Truspilot.
Väljer du Komplett med samma månadskostnad som Ikano så har du slutbetalt på 6 år.
 

Miika

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
20 Februari 2022
Meddelanden
216
Mottagna reaktioner
112
Poäng
297
Samtidigt beror det på om du ska hoppa mellan olika annuitetslån så kan det nog löna sig att ta rak trots högre ränta iom att man betalar så mycket ränta i förskott på annuitetslånen. Även det kan du räkna på genom att kopiera hur lånen betalas av månad för månad in i excel tex och summera räntedelen av dina olika alternativ.
Har precis tagit 250k hos Marginalen. Min plan är att söka direkt hos Nordea om ett år där de har rak amortering. Men är fundersam om jag kommer gå back och börja om med hela betalningen. Får räkna på det på nåt vis.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp